Tavalite

joi, 29 ianuarie 2009






Pentru blat avem nevoie de:

50 g unt sau margarina
2 oua
200 g zahar
300 g faina
2 linguri miere
200 ml lapte
1 lingura bicarbonat

Se amesteca bine intr-un castron zaharul, ouale, mierea si untul/margarina, pana obtinem un amestec spumos. Se adauga faina, cate putin si cate putin lapte in care s-a dizolvat bicarbonatul, amestecand mereu. Obtinem un aluat moale, ca o smantana groasa.

Aluatul se toarna într-o tava (20/30 cm) tapetata cu hartie de copt. Se da la cuptor la 170 grade primele 15 minute, apoi se coboara temperatura cuptorului la 150 grade si se lasa înca 10 minute.

Dupa ce s-a racit il taiem cubulete, la marimea dorita.

Pentru glazura avem nevoie de:

250 g zahar
200 g unt sau margarina
4 linguri lapte
4 linguri cacao
esenta rom

Punem la foc mic pentru a se topi zaharul, cacaoa, laptele amestecat cu esenta si untul/margarina. Se amesteca bine, pana la omogenizare.

Pentru tavaleala :) avem nevoie de:

250 g nuca de cocos sau nuca macinata

Luam cate un cub si-l dam prin glazura apoi il tavalim generos prin nuca sau cocos.

Sursa

Share This Post

14 comentarii:

  1. Am facut si eu iarna asta tavalite cu cocos, dar a trebuit sa ma sacrific ca nu a mincat familionul. Tura viitoare o sa le tavalesc prin nuca. Bune rau si astea si ingrasa... nu mai spun cit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu un coniac inainte nu ingrasa deloc deloc...:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Da,da,Danelutza,ai dreptate,ingrasa tare,dar sunt bune rau:))...Miha,are insa mai mare dreptate..cu coniacul..hihihih...felicitari Miha pt bunataturile care le faci!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Mirela!
    Tu ce-ai mai prajiturit? Merge treaba? ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Mai facusem ceva de genul , cu toate ca nu era exact aceeasi compositie, dar pe atunci nu m-am gandit sa le dau prin nuca. Sunt delicioase asa. Poate ar trebui sa scrii si ce exercitii de gimnastica am putea face sa ardem caloriile :-))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Ereena,le poti da prin nuca macinata,nuca de cocos sau ciocolata rasa. ;)
    Exercitii de ardere a caloriilor nu stiu...is prea putoare ca sa mai invat si de astea. :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Miha si eu am facut retzeta asta si intradevar este ffff buna. Am luat retzeta de la Maya. cand nu te cunosteam pe tine inca... este foarte usor de facut si nu mai spun de cat de delicioasa mai este. Te pupic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna! As dori sa stiu ce dimensiuni are tava in care ai copt blatul?

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ! Vreau da stiu si eu trebuie neaparat bicarbonat ??

    RăspundețiȘtergere
  10. Cami, poti inlocui cu praf de copt.

    RăspundețiȘtergere
  11. hola! am zis sa incerc si eu...dar am schimbat 3 tavi pana am ajuns sa pun in tava de cozonac acum e la cuptor si numi iese e inca moale.In schimb glazura mi-a iesit multa pt o portie dubla,cred ca ar trebui sa rectifici reteta.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu inteleg din comentariul tau ce anume nu-ti iese, aluatul sau blatul copt?

    Daca blatul e moale inseamna ca mai trebuie copt, timpul de coacere depinde de fiecare cuptor in parte.

    Daca aluatul e prea moale mai trebuie faina. Sunt diferite tipuri de faina, unele absorb mai mult, altele mai putin lichid.

    Tava de cozonac nu este cea potrivita pentru aceasta reteta. Trebuie o tava de 20/30 cm. Probabil ca o sa ti se para putin aluat, dar nu este asa, el va creste si va deveni pufos dupa coacere.

    De rectificat nu am ce sa rectific la reteta, este intocmai asa cum am facut-o. Si nu sunt singura, daca ai sa te uiti pe sursa o sa-ti dai seama de asta.

    Imi pare rau de nereusita ta, dar daca aveai vreo nelamurire ma puteai intreba de la bun inceput si gaseam solutia impreuna. Am mai spus-o si o repet, formularul acesta de comentarii nu este numai pentru a primi critici (nefondate, ca alea constructive sunt binevenite), asa cum nu este numai pentru a primi laude. Este si pentru a lamuri eventualele dificultati intampinate in prepararea unei retete.

    Iti doresc o zi buna si te astept cu lamuriri, daca ai sa vrei sa mai faci reteta.

    RăspundețiȘtergere