Cozonac cu fructe uscate

luni, 2 aprilie 2012


Exista multe variante la reteta de cozonac, dar eu nu ma abat de la reteta mea atunci cand vreau sa fac ceva dulce si pufos. Pe langa faptul ca e foarte bun se poate face si la masina de paine, scapand astfel de framantatul indelungat, de feritul de curenti de aer...

Fructele uscate folosite de mine au fost merisoare, zmeura si capsuni. Se pot inlocui cu rahat sau alte fructe uscate ce va plac voua.



2 oua
10 g drojdie uscata
100 g zahar
200 ml lapte
60 g unt
~550 g faina
1/2 lingurita sare
1 lingura coaja de portocale confiata

Pentru umplutura:

200 g fructe uscate


Drojdia o amestecam cu 1 lingura de zahar, putin lapte caldut si putina faina. Omogenizam si lasam la loc caldut pana se umfla si apar basicute la suprafata.

Punem maiaua in cuva masinii de paine, adaugam apoi ouale, restul de zahar, sarea, untul topit si racit, coaja de portocale, laptele ramas si faina putin cate putin. In functie de tipul fainii, vom pune faina mai multa sau mai putina, 20-30 g e marja de siguranta. Framantam pana se inglobeaza toate ingredientele si obtinem un aluat elastic. Lasam la crescut pana isi dubleaza volumul.


Scoatem aluatul pe masa usor infainata sau unsa cu ulei si-l intindem putin cu mana. Punem fructele uscate deasupra, impaturim aluatul, apoi il framantam pana  fructele sunt repartizate uniform.


Se imparte aluatul in 2 parti ce se intind sub forma de suluri, care mai apoi se impletesc. Se aseaza in tava unsa cu ulei si tapetata cu faina si se lasa 10-15 minute la dospit. Se unge cu un galbenus de ou desfacut cu putin lapte, apoi se da la cuptor la foc mediu, pana se rumeneste.

Eu aici am folosit forme  mici si am impartit aluatul in mai multe parti.




Se lasa la racit in tava, apoi se scoate pe un gratar. Se taie dupa ce se raceste foarte bine.




Share This Post

14 comentarii:

  1. Dumnealor au venit asa de-o pofta inainte de Paste ...cred ca au fost deliciosi si foarte aromati de la fructele uscate...o zi faina Miha!!

    RăspundețiȘtergere
  2. J'aime...j'aime... elle est superbe cette recette, j'importe avec moi, merci pour ceux delicieux partage!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  3. uaaaaaa ce bine arata si eu folosesc reteta de aluat si e super bun felicitari besito Silvia

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce fotografii frumoase. Abia astept sa merg acasa de Pasti. Eu nu fac cozonac, dar mami face niste cozonaci de-li-ciosi! De data asta o sa trag si eu cu ochiul. Superbe fotografii!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce ar merge o feliuta langa cafeluta !! ;) Superba prezentarea !!

    RăspundețiȘtergere
  6. Tare bine arata!!!Mmm, ce pofta am de unul:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mare, mare pofta, as face si eu de Pasti dar cred ca nu o sa mai am timp si de cozonac :(((( Ma servesc de la tine!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Deci da!! Am sa fac sambata aceasta reteta, trebuie sa-mi iasa si mie la masina aia de paine odata!! Arata atat de bine!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Doamneee, cat de bine arataaaaa... <3 Sper sa reusesc sa fac si eu un cozonac pentru Paste.
    Minunate pozele!
    Pupici, scumpa mea.
    xoxoxo

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumos, pufos si gustos :). As manca o bucatica chiar si la ora asta tarzie. pup

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte pufos,iar pozele sunt superbe!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. Reteta este excelenta, cozonacul iese intr-adevar foarte pufos. Am probat-o !

    Cristina

    RăspundețiȘtergere