Tort Diplomat - fluture

joi, 11 martie 2010



* Pentru blat:

* 5 oua
* 5 linguri zahar
* 3 linguri ulei
* 5 linguri faina
* esenta de vanilie
* 1 lingurita praf de copt

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se mixeaza pana se obtine o spuma lucioasa ca la bezea.

Galbenusurile se amesteca impreuna cu uleiul si esenta de vanilie, ca la maioneza, apoi se toarna peste bezea. Se omogenizeaza dupa care se adauga faina amestecata cu praful de copt, amestecand usor.

Aluatul obtinut se toarna intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mediu pana se rumeneste. Se face proba cu scobitoarea.

* Pentru crema:

* 5 galbenusuri
* 100 g zahar
* 220 ml lapte
* 1 litru de frisca lichida ( La Dorna)
* 30 g gelatina
* 1 cutie compot de ananas
* 3 mandarine

Gelatina se pune la inmuiat in 100 ml apa rece.

Ananasul se taie cubulete. Mandarinele se curata de pielita si se taie si ele cubulete. Se pun intr-o sita sa se scurga bine de zeama.

Galbenusurile se freaca cu zaharul pana devin ca o crema. Se adauga laptele cate putin, se omogenizeaza si se pune la foc mic, sa fiarba pana incepe sa se ingroase, ca o smantana mai subtire, amestecand continuu. Ca sa fiti siguri ca nu se prinde puneti vasul la bain-marine.

Lasam sa se racoreasca putin, apoi adaugam gelatina hidratata si omogenizam. Se lasa la racit complet si cand incepe sa se ingroase, se adauga frisca batuta, ananasul si mandarinele.

Daca doriti puteti pune in crema si albusurile de la cele 5 galbenusuri. Eu nu le-am pus pentru ca am o "problema" cu ouale crude. :)

* Pentru insiropat:

* zeama de la fructe si de la compotul de ananas

* Pentru decor:

* 750 ml frisca lichida
* ananas
* mandarine
* struguri

Blatul copt si racit il taiem in 2.

Punem primul blat in tava cu inel detasabil, insiropam cu zeama de la compot si de la fructe, dupa care punem crema. Nivelam si acoperim cu cel de-al doilea blat, de asemenea insiropat.

Dam la frigider pentru cateva ore, pana se intareste crema.

Scoatem inelul detasabil si taiem tortul in 2, apoi cele doua jumatati le punem pe platou, spate in spate, formand astfel aripile fluturelui.

Se acopera cu frisca, apoi se orneaza dupa preferinta.


Reteta de tort incercata si de Ilda. Nu-i asa ca e tare frumos? :)

Share This Post

21 de comentarii:

  1. Miha uite am sosit sa -ti admir fluturasul e suuuper dragut si delicios yumyyyyy
    pe cuarnd si te mai astept pe la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  2. vai ce frumusete de tort,la multi ani sarbatoritei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Fluturas nu mai ai aripioare... pentru ca sarbatorita le-a papat... E un tortulet perfect...
    La multi ani, micutei Maria !

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte frumos tort.esti o experta adevarata in ornat.pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place foarte mult tortul pe care l-ai creat. Dar nu am inteles exact tehnica de lucru si nici despre ce fel de tava cu inel spui. Ai putea sa faci si poze sa vad despre ce e vorba?
    Si te mai rog sa imi spui cum ai facut tablita pe care ai scris La multi ani.
    Multumesc frumos.
    O zi buna

    RăspundețiȘtergere
  6. wow, de as avea si eu talentul tau!din pacate eu is opusul tau, n-am nici o treaba cu ornatul:(

    RăspundețiȘtergere
  7. Anca, multumesc tare mult de aprecieri. Sa stii ca te vizitez des, chiar daca nu las intotdeauna comment. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Daniela! Eiii...nu e perfect, dar ma stradui sa ajung pe drumul cel bun. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Alison, multumesc tare mult! Sarbatorita a implinit 1 anisor si sper din suflet sa-i fi placut tortul. :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc cuscra. Si tu zici ca e perfect? :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Sarah, nu sunt experta, mai am drum lung pana la a fi experta, dar iti multumesc pentru incurajari. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Bianca, m-am referit la tava cu fundul detasabil si la inelul ce vine de jur imprejurul tavii. :)
    Nu am poze din timpul prepararii, eram in criza de timp, Maria (fetita unor amici) mai avea putin si implinea anisorul si tortul nu era gata. :)))
    Pentru patratel am topit vreo 50 g de ciocolata alba si am intins pe o bucata de hartie de copt. Am dat la congelator pana s-a intarit foarte bine, apoi am taiat patratelul cu un cutit incalzit in flacara de la aragaz.
    Am scris apoi textul cu un penson inmuiat in ciocolata neagra topita.
    Daca mai ai nelamuriri, sa-mi spui, iti voi raspunde negresit. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Miha, multumesc frumos de lamuriri.

    RăspundețiȘtergere
  14. e exceptional. la multi ani

    RăspundețiȘtergere
  15. Imi pare rau ca nu am si sectiune...

    RăspundețiȘtergere