Tort cu ciocolata si piscoturi

miercuri, 22 septembrie 2010

Week-end-ul ce tocmai a trecut l-am petrecut la munte. Si cum Irina, cumnata mea a implinit o frumoasa varsta si cum aveam sa ma intalnesc cu Loredana, una din "Bucataresele vesele" am facut un tort ciocolatos, pe placul tuturor! Sper! :)))


* Pentru blat:

* 6 oua
* 6 linguri zahar
* 3 linguri ulei
* 3 linguri cacao
* 3 linguri aschii de ciocolata
* 6 linguri faina
* 1 praf de copt
* esenta de vanilie


Albusurile se bat cu un praf de sare pana se intaresc. Se adauga zaharul putin cate putin si se mixeaza pana se obtine o spuma tare si lucioasa. Galbenusurile se freaca impreuna cu uleiul si esenta de vanilie si se toarna peste spuma de albusuri. Se omogenizeaza amestecand usor, apoi incorporam faina amestecata cu cacaoa si praful de copt. La sfarsit, aproape de momentul turnarii compozitiei in tava punem si aschiile de ciocolata.


Turnam compozitia intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor, la foc mediu in jur de jumatate de ora. Se scoate blatul pe un gratar si se lasa la racit, dupa care se taie in 3 parti.

* Pentru crema 1:

* 200 g ciocolata amaruie
* 220 ml frisca lichida

* Pentru crema 2:

* 200 g ciocolata alba
* 220 ml frisca lichida

Ciocolata amaruie se pune intr-un vas impreuna cu frisca lichida si se topeste la foc mic, avand grija ca frisca sa nu dea in clocot. Se omogenizeaza si se da la frigider pentru cateva ore, pana se intareste. Se mixeaza apoi pana se obtine o frisca ciocolatoasa. ;)

Se procedeaza intocmai si cu ciocolata alba.

* Pentru glazura:

* 100 g ciocolata amaruie
* 50 g unt
* 50 ml frisca lichida

Ciocolata se topeste impreuna cu untul si frisca la foc mic. Cand da in clocot se da deoparte si se omogenizeaza. Se lasa la racit la temperatura camerei.

* Pentru decor:

* 100 ml frisca
* bomboane din ciocolata de casa
* 250 g piscoturi

* Pentru bomboanele de ciocolata:

* 150 ml apa
* 1 cana zahar
* 100 g unt
* 2 linguri cacao
* 2 cani lapte praf
* nuca de cocos

Se fierbe apa cu zaharul pana se leaga siropul. Se adauga untul si se amesteca pana se topeste. Adaugam cacaoa si laptele praf. Cu mana inmuiata in unt formam bilute pe care le tavalim prin nuca de cocos, din abundenta.


* Pentru sirop:

* 100 g zahar
* ~50ml apa

Zaharul se caramelizeaza, apoi se "stinge" cu apa rece. Se lasa la racit pana se topeste caramelul, amestecand din cand in cand.

In tava cu inel detasabil (cea in care am copt blatul) punem primul blat insiropat, crema de ciocolata amaruie, cel de-al doilea blat, crema de ciocolata alba si cel de-al treilea blat. Acoperim cu glazura racita la temperatura camerei si dam la rece pentru cateva ore.


 Scoatem inelul detasabil, punem de jur imprejur un strat subtire de frisca batuta, apoi lipim piscoturile.


Ornam cu moate de frisca, tot atatea bomboane de ciocolata si aschii de ciocolata.


 Si daca tot s-a nimerit...urez "La multi ani" Vandei, fetita Nataliei. Sa creasca mare, frumoasa si sanatoasa. Multi pupici de la Iasi. :)

Share This Post

22 de comentarii:

  1. Que arte tienes para las tortas, esta ve preciosa.

    saludos

    RăspundețiȘtergere
  2. Superb tortul si delicios asa ciocolatos.

    RăspundețiȘtergere
  3. imi faci tortu asta de ziua mea?:))) arata demential de bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos si apetisant la maxim, yummy!!!!!! :P
    La multi ani cumnatei tale, cred ca a fost foarte incantata de surpriza ciocolatoasa :))

    P.S. Ce fain ca v-ati intalnit, fetelor :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca e vorba de ciocolata...ma servesc si eu cu o feliuta! Arata bestial!

    RăspundețiȘtergere
  6. prezentare si reteta de exceptie! Arata ca un tort ce trebuie expus undeva intr-o vitrina!

    RăspundețiȘtergere
  7. Yesss!!! Ai renuntat la bilutele de ciocolata (din blat), mi-au dat atatea batai da cap pentru ca nu le gaseam niciunde!
    Dar aschii de ciocolata de unde iau? :))))
    Piscoturile se inmoaie dupa cateva ore, nu raman tari, nu?

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicios tortul!!!am avut onoarea sa servesc cu placere o felie.
    Miha felicitari!! toata admiratia mea.
    Pupici
    Lory

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Cristina!
    A fost bun, plin de ciocolata! ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Veronica, vii la Iasi de ziua ta? :)) Sau ma inviti la petrecere? :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Laura! :)
    Daaa...a fost incantata, caci si ea e din gasca noastra, cea a ciocoholicelor! :))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. Petite Foury, multumesc mult de aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc mult Kitty, ma simt flatata de aprecieri!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. Mami, ce m-am amuzat!
    Aschiile de ciocolata le-am luat tot de acolo de unde am luat si bilutele. :)) De la supermarket. Daca nu le gasesti, nu e mare bai, poti pune ciocolata taiata bucatele sau data pe razatoare. Eu is mai lenesa si am preferat varianta mai comoda. :))
    Pentru decor am optat pentru varianta cu piscoturi pentru ca tortul a trebuit trasportat vreo 300 si ceva de kilometri si am vrut sa ajung cu el cat de cat intreg la destinatie. N-am insiropat piscoturile deloc si s-au inmuiat foarte putin de la frisca. Daca le preferi insiropate de ce nu?

    RăspundețiȘtergere
  15. Lory, onoarea a fost de partea mea! :))
    Te pup si ma bucur mult ca te-am cunoscut.

    RăspundețiȘtergere
  16. Foarte bun tortul acesta! L-am facut si eu. Cel mai bun.

    RăspundețiȘtergere
  17. Am facut si bomboanele, minunate! Doar ca parca le-a lipsit aroma. Data viitoare as pune niste esenta de rom la ele.

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc fetelor!

    Mami, ma bucur mult ca l-ai facut si ca v-a placut. Desigur ca poti pune si arome, asta e la alegerea si aprecierea fiecaruia. Pupici!

    RăspundețiȘtergere