Pavlova

vineri, 15 iulie 2011

S-a tot scris despre acest desert, de la "povestea nasterii" si pana la mod de preparare. Eu ce pot sa va mai spun decat sa incercati si voi aceasta prajitura? Macar o data si mai apoi cand veti aduna albusuri la congelator nu mai faceti chec, faceti Pavlova. :))))


Pentru blat:

4 albusuri
200 g zahar
2 lingurite otet
2 lingurite amidon


Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Cand spuma a devenit tare si se tine de paletele mixerului incepem sa adaugam zaharul lingura cu lingura, mixand bine dupa fiecare. La final vom obtine o spuma lucioasa, care face tepi atunci cand scoatem paletele mixerului.


Se adauga otetul si amidonul si se omogenizeaza usor.

Pe o hartie de copt se deseneaza un cerc de marimea platoului pe care veti servi prajitura. Umplem cercul cu un strat de bezea.


Restul de albus se spriteaza, formand marginea prajiturii.

 

Dam tava la cuptorul preincalzit, la foc mic, pentru cca 50 de minute. Se lasa la racit in cuptor. Vom obtine un blat crocant la exterior si moale (usor gumat) la interior.

La mine focul mic e cam mare :)) si bezeaua a iesit bej nu alba. Daca si voi aveti aceeasi problema lasati usa cuptorului intredeschisa.


Pentru umplutura:

250 ml smantana pentru frisca
1 lingura zahar
1 intaritor de frisca
capsuni

Smantana rece de la frigider se bate la viteaza mica a mixerului pana se face spuma, moment in care se adauga zaharul si intaritorul de frisca. Se mareste viteza si se mixeaza pana se intareste si devine pufoasa.

Punem blatul pe un platou, umplem mijlocul cu frisca batuta si "motam" cu capsuni.

Atentie la momentul in care dezlipim hartia de copt si manevram blatul. Fiind crocant se crapa foarte usor.

Se serveste imediat.



In loc de capsuni se pot folosi orice alt fel de fructe de sezon: visine, cirese, fructe de padure...



Share This Post

25 de comentarii:

  1. Ce bine arata, chiar mi s-a facut poftaaa!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum adica "albusuri la congelator"?Se poate?

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata superb!!!
    N-am facut niciodata, trebuie sa incerc neaparat si eu!!!
    Pupici Miha!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, se poate. Albusurile ce raman de la diverse preparate (la care se foloseste doar galbenusul) se pun intr-o caserola la congelator. Se decongeleaza apoi la temperatura camerei si faci bezele sau chec din albusuri. Mai nou, si Pavlova. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Simona, multumesc!
    Prajitura arata mult mai bine in realitate, pozele nu sunt bune, facute in graba, ca bateau musafirii la usa. :)))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa nu se mai poate.. clar !! vreau si eu !! plec la mare saptamana viitoare si o sa am prea mult timp la dispozitie ca sa poftesc ;)) mai ai o feliuta si pentru mine?? pup

    RăspundețiȘtergere
  7. arata minunat.mi-au ramas 3 albusuri de la tort ieri.as incerca o pavlova dar tare mi-e frica ca nu voi reusi sa setez cuptorul.da' pana la urma c pierd?3 albusuri :))
    pupicei

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata minuntat! Sper ca voi ajunge si eu vreodata in viata asta la o intelegere cu al meu cuptor sa faca asa un compromis si sa-mi bezeleasca albusurile in acest mod placut si apetisant... In rest, vin la cersit o bucatica :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Miha...eu sunt penrtu!! Sa se faca doar Pavlova! La naiba cu checurile!!! Vreau si eu o bucatica mica-mica, mititica :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Abia uitasem de bunatatea asta!Dar daca ploua jur ca am s-o fac!Daca nu vin si mai salivez uitandu-ma la asta.Te pupic!

    RăspundețiȘtergere
  11. Mmmmm, mi s-a facut o poftaaaaaaaaaa
    Iar idea cu albusurile la congelator e geniala, mereu imi raman cand fac inghetata :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Si eu care credeam ca te-ai apucat de scris romane! Arata super de yumm, yumm, si sa nu uiti ca acusi este ziua mea. Deja stiu ce tort vreau.

    RăspundețiȘtergere
  13. A iesit mistoooooooooo raaaaaaaaaau ... plec la Iasi
    D .

    RăspundețiȘtergere
  14. Sunt fan declarat Pavlova. E printre preferate, sus, in top :))
    >:d<

    RăspundețiȘtergere
  15. Sa nu imi spui ca ai copt pe caldura asta?

    RăspundețiȘtergere
  16. O idee grozava!!!...foarte rapida!...Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Minunata reteta ta, ca de fiecare data.Multumesc fffffffffffffffff mult da ajutor.Aici trebuie sa vorbesc cu tine?Cum atrag vizitatori pe blog?Cum sa inscriu alte bloguri culinare?Poze la retete nu am deocamdata,dar am sa fac,si sper sa reusesc sa le postez.Offffffffffff tare rau ca nu stiu.Iarta-ma daca te deranjez.

    RăspundețiȘtergere
  18. Arata super si dantelaria exterioara e minunata. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  19. Am avut impresia mereu ca Pavlova e o prajitura cu frisca (recunosc, nu aveam rabdarea sa citesc reteta...). La tine am vazut in sfarsit despre ce este vorba :p Tare buna mai trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  20. Merci pentru retetele delicioase si mai ales pentru volumul inportant de munca consacrat.O saptamina bogata-n pace sufletesca si voie buna.

    RăspundețiȘtergere
  21. Tare-mi place cum arata...Si ce e mai important pt.mine,e ca se face f.usor.Sigur am s-o incerc...

    RăspundețiȘtergere
  22. acum am pus-o la cuptor.Abia astept sa vad cum o sa iasa...(la 50`C)

    RăspundețiȘtergere