Gauffre cu caramel si banane

miercuri, 17 februarie 2010

Cu gandul la clatitele Oanei am facut acest desert. Dar tot mi-a fost lene sa coc clatite, asa ca am apelat la aparatul special. :))



Avem nevoie de:

* 2 oua
* 100 g zahar
* 125 g iaurt
* 3 linguri unt topit
* 150 g faina
* 1 lingurita praf de copt

Zaharul il caramelizam si il stingem cu 100 ml apa. Lasam la racit.

Ouale le mixam cu un praf de sare, pana isi dubleaza volumul. Adaugam siropul de zahar racit, apoi si celelalte ingrediente. Vom obtine un aluat putin mai gros decat cel de clatite.

Punem cate un polonic de aluat in aparatul special de vafe si coacem fiecare "foaie" in jur de 5 minute, pana se rumeneste.

* Pentru sosul caramel:

* 50 g unt
* 1 pahar de zahar
* 1/2 pahar (acelasi) frisca lichida

Zaharul se caramelizeaza la foc mic,amestecand continuu.Cand e gata,se adauga untul si se amesteca pana se se topeste,dupa care se adauga si frisca. Se mai fierbe putin, pana incepe sa se ingroase, apoi se lasa la racit.

* Pentru umplutura:

* 3 banane

Pe fiecare foaie de gauffre punem cate un strat de sos caramel



si unul de felii de banana.





Acoperim cu inca o foaie si se portioneaza.



Eu am pus cate 2, dar se poate repeta operatiunea pana se termina toate foile si veti obtine un tortulet. :)

Share This Post

Un comentariu: