Placinta cu mere

luni, 28 decembrie 2009



* Pentru aluat:

* 1 ou
* 120 ml lapte
* 150 ml apa
* 2 linguri zahar
* 1 lingurita sare
* 10 g drojdie uscata
* 2 linguri unt topit
* faina cat cuprinde (cca 500 g)

* Pentru umplutura:

* 1 kg mere
* 4 linguri zahar
* 50 g unt
* 1 lingura scortisoara
* 4 linguri nuca macinata

Pentru aluat am pus toate ingredientele la masina de paine, programul de framantare+dospire.

Intre timp se curata merele si se dau pe razatoarea cu ochiuri mari. Se pun la calit cu zahar, unt, nuci si scortisoara. Se lasa la racit.

Aluatul se imparte in 2 parti. Fiecare parte se intinde pe masa infainata, intr-o foaie nu foarte groasa, cca 0,5 cm. Se acopera cu merele calite



si se ruleaza cat mai strans posibil.

Ruloul obtinut se pune intr-o tava (de cozonac) unsa cu ulei si se lasa din nou la crescut, la loc caldut. Dupa ce si-a dublat volumul se unge cu galbenus desfacut cu putin lapte



si se da la cuptor, la 180 grade, pana se rumeneste.

Se lasa la racit in tava, dupa care se rastoana. Se taie felii si se pudreaza cu zahar.

Share This Post

12 comentarii:

  1. Esti cea mai harnicuta gospodina ca vad ca inca bucataresti !!! Plimbandu-ma sa vad ce bunatati ai mai facut am observat ca m-ai trecut pe lista ta, ii multumesc mult esti o draguta. Pupici multi si spor in toate !

    RăspundețiȘtergere
  2. BUNAAAAAAA! Arata grozav! Refreshing si delicioasa!Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc tare mult draga Silvia! Zilele astea chiar am luat pauza de la bucatarie :)). Acum am postat doar niste...restante. :))

    Bineinteles ca te-am trecut in lista. Cu in site asa delicios nici nu se putea altfel. ;)

    Te pup si sarbatori fericite in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anul nou sa iti aduca multe bucurii sanatate si prosperitate. La multi ani!
    Cu drag, Laura Blaauwiekel

    RăspundețiȘtergere
  5. Miha, ce imi faci tu mie aici...Sti ca eu sint innebunita dupa toate retetele cu mere. Acum am lista si mai mare! O saptamina minunata! Cami

    RăspundețiȘtergere
  6. Miha placinta ta e de nota 10!! De ceva zile tot visez la o placinta cu mere dar parca nici o reteta nu mi se parea usoara/gustoasa. Astazi am incercat reteta si a iesit o bunatate. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Laura de nota maxima. ;) Ma bucur tare mult pentru ea, dar mult mai mult ma bucur ca ti-a placut placintica. Sa papati sanatosi! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Miha reteta ta e super, am un sac de mere si ma gandeam sa trec la fapte... :) Am o intrebare insa.. pomeneai ceva de masina de facut paine... ce masina de paine mi-ai recomanda, sa fie fiabila. Imi multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Laura, eu am o masina de paine de...ne-firma. :)) Alaska ii zice. Am luat ce-am gasit mai ieftin la vremea respectiva, acum vreo 2 ani. De atunci o folosesc pentru paine o data la 2-3 zile si de fiecare data cand trebuie sa fac aluat ce necesita framantare. Isi face treaba foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  10. Faci niste prajituri exceptionale.Am luat si eu o reteta de placinta cu mere si a iesit extraordinar de buna.Esti o mare artista!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Ana Maria. Ma bucur tare mult ca ti-a placut placinta cu mere. Sper sa mai incerci si alte retete.

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere