"Lunea - Gateste romaneste" - Fasole cu carnati

luni, 5 decembrie 2011

Asa si-a denumit Alice proiectul demarat pe blogul sau, iar eu am avut onoarea de a-l deschide. Deci, incepand de astazi vom gati si vom manca romaneste alaturi de Alice.

Sotul meu, un mare amator de mancare traditionala a intrebat bucuros... in fiecare luni? :)))


 400 g fasole
2 cepe potrivite
2 linguri ulei
1/2 conserva rosii in suc
1 morcov
1 foaie de dafin
cimbru uscat
sare si piper
marar verde tocat

Fasolea se pune la inmuiat cu o seara inainte. A doua zi se schimba apa si se pune la fiert. Se schimba apa la primul clocot, se pune din nou apa fiarta si se fierbe pana fasolea se inmoaie.

Ceapa se toaca marunt si se inabusa putin in ulei, pana devine sticloasa. Se adauga rosiile taiate cubulete, cu  tot cu suc si morcovul dat pe razatoarea cu ochiuri mici. Se mai inabusa putin, apoi se "stinge" cu zeama in care au fiert fasolele, se adauga si fasolele. Se potriveste gustul de sare si piper. Se adauga foaia de dafin si putin cimbru uscat. Se lasa sa mai dea cateva clocote si se serveste calda, presarata cu marar verde tocat, ca garnitura la carnati de casa prajiti.

Eu am avut mai multa fasole fiarta si am facut si o portie de de fasole batuta cu usturoi, simpla fara ceapa calita.

Si nu uita: Oriunde ai fi si ce ai face Nu uita ca esti Roman! (Alice)

Share This Post

11 comentarii:

  1. Ce frumoasa prezentare!!!
    Si ce papica buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos proiect!Felicitari pentru participare!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place proiectul lui Alice, si (coincidenta) fac si eu tot fasole azi, si tot cu carnati. Lunea se va transforma incet incet in ziua mancarii romanesti :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu o sa fac maine o fasolica cu carnati.

    RăspundețiȘtergere
  5. super...in fiecare luni e acest proiect?

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte gustoasa fasolica ta ! As avea si eu chef !

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumes Miha pentru deschidere, implicare si poentru tot!

    Toata lumea e asteptata! Ne vedem lunea viitoare!

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari pentru proiect!!Arata superb, arata romaneste:)))))Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  9. In receta de sus ati spus de fasole de ceapa ,dar de carnati nu ati zis nimic ce fel de carnati cati carnati se pune ,si e gatesc fasole cu carnati dar nu dupa aceasta receta am sa incerc receta asta se pare foarte gustos ,merci si sarbatori fercite la toti

    RăspundețiȘtergere