Paine impletita

luni, 23 februarie 2009



Avem nevoie de:

25 g drojdie
30 ml ulei
150 ml apa
150 ml lapte
1 lingurita sare
1/2 lingurita zahar
500-550 g faina

Se framanta din toate aceste ingrediente un aluat elastic,care nu se lipeste de vas. Daca mai trebuie mai adaugati faina,dar nu prea multa. Se lasa la crescut in jur de 30 de minute.Sau cu cat mai mult cu atat mai bine. ;)
Se pune aluatul pe masa de lucru si se mai framanta cu putina faina sa nu se lipeasca.
Se rupe 1/3 din aluat. Fiecare bucata de aluat se imparte in trei parti si se intind rulouri de lungimea tavii in care va fi coapta painea. Cele trei rulouri mai groase se impletesc. Se incepe din mijloc. Aluatul astfel impletit se pune in tava unsa cu ulei sau tapetata cu hartie de copt si se aplatizeaza putin.
Se impletesc si celelate rulouri mai subtiri si se aseaza peste celelate trei. Se aplatizeaza putin.
Se lasa painea sa creasca 20 minute. Se unge cu ou si se presara susan sau mac.
Se coace la 180 grade timp de 35-40 minute.



Ieri am facut painica asta sub forma de colacel,e mai interesant pentru copilasi. :)

Share This Post

3 comentarii:

  1. In primul rand "Bine te-am gasit!". Ai un blog minunat cu retete delicioase. Cu siguranta ma voi inspira de-aici.
    Painica e o frumusete! Imi plac aluaturile dospite. Ale tale sunt imbietoare toate.
    O saptamana placuta, iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Flori,bine ai venit! Multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase si te mai astept pe aici! ;)

    Si tu ai un blog tare delicios! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna miha!

    Imi place blogul tau!

    (Am recunoscut reteta asta - am scris-o eu pe Culinar acum cativa ani... - ce mica-i lumea!
    O s-o fac si eu sub forma de colacel - arata frumos!)

    Numai bine!
    Elena

    RăspundețiȘtergere