Tort de clatite

miercuri, 25 aprilie 2012

Atunci cand aveti chef de facut clatite va propun sa faceti acest tort. Bine, puteti folosi crema si sa umpleti clatitele individual, dar pentru a da un aer festiv unei intalniri cu prietenii, faceti acest tort. Vor fi cu adevarat impresionati. ;)



Pentru clatite:

500 g iaurt
2 oua
50 g unt
~ 300 g faina (2 cani)
50 g zahar
1 lingurita praf de copt
1 lingurita zahar vanilat

Mixam ouale cu un praf de sare pana isi dubleaza volumul. Adaugam zaharul si zaharul vanilat si mixam pana compozitia devineca o crema. Turnam untul topit si iaurtul si omogenizam. La sfarsit incorporam faina amestecata cu praful de copt si amestecam usor. Dam compozitia la frigider pentru vreo jumatate de ora, timp in care vom pregati crema.

Pentru crema:

3 galbenusuri
2 linguri cacao
100 g zahar
2 linguri lapte
100 g ciocolata amaruie
150 g unt

Galbenusurile le mixam cu zaharul pana devin ca o crema si isi dubleaza volumul. Adaugam cacaoa, omogenizam, apoi "desfacem" cu laptele rece. Punem vasul la bain-marie si cand incepe sa se ingroase adaugam si ciocolata rupta bucatele. Amestecam bine, pana se topeste ciocolata, apoi adaugam untul lasat la temperatura camerei si amestecam pana se topeste. Lasam sa se raceasca.


Coacem clatitele intr-o tigaie antiaderenta, de marimea dorita.


Ungem fiecare clatita cu crema, in timp ce le suprapunem. Dam la rece pana se intareste crema, apoi se orneaza cu frisca si se portioneaza dupa dorinta.


Eu vreau portia cea mai mare. Am zis! :))))



Share This Post

25 de comentarii:

  1. Bey tu ma pui sa-mi fac azi clatite? :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Il est superbe ce gâteau au crêpes, très beaux!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  3. Dorina, pentru prieteni...oricand! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ancuta, eu nu te pun, dar daca insisti... :)))

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunat tort! si super delicios. taiat seamana cu un dobos :). imi place!

    RăspundețiȘtergere
  6. Dai si mie ? asa ca la prieteni care n-au voie zahar ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Diana, tu n-ai voie zahar. Tie iti dau un pup! :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Timea! :*

    Dobosul e inca un tort care imi lipseste din colectie! :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Clatite yummy, buna idee de tort, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ghici ce fac eu azi ???
    Clar fac clatite...asa ca ale tale...pam pam
    Delicioase !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Daca nu imi spuneai nu as fi banuit ca ai clatite sub dichiseala asta de zile mari:)Foarte fain arata!

    RăspundețiȘtergere
  12. Tortul de clatite e preferatul meu !!!! Ce pofta-mi este acum !!! :(((

    RăspundețiȘtergere
  13. Wow! asta sigur merge pe lista mea de 'To do'. Arata super, si fiind vorba de clatite cu ciocolaaaaaata, nu se poate sa-i rezist! Ma servesc cu o felie de la tine pana ajung eu in bucatarie sa-l fac :D Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata minunat si nu mai zic de gust, e super delicios!!!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  15. Dar nu se lipesc ,clatitele de tigaie,pt.ca au zahar? Eu stiam ca in compozitia de clatite ,nu se pune zahar tocmai pentru a nu se lipi!Te rog frumos sa-mi raspunzi,ca mi-e frica ca le fac si le arunc la gunoi pt.ca se lipesc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu intotdeauna pun zahar in compozitie si nu s-au lipit niciodata. Daca ai o tigaie buna de clatite nu se vor lipi.

    Poti sa faci orice alta reteta de clatite, care stii ca-ti ies, daca asta nu-ti inspira incredere, si le umpli cu crema. E acelasi lucru. :)

    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  17. Iti multumesc!chiar acum incep sa le fac,multumesc inca odata!

    RăspundețiȘtergere