Tort Padurea Neagra

duminică, 2 ianuarie 2011

Visam de multa vreme la acest tort, la combinatia de frisca cu visine...mmm... L-am facut de Revelion in varianta mini :)) Pana la urma au mancat si mofturosii mei, cu o singura conditie...sa mananc eu si visinele lor. :))


  
Pentru blat:

4 oua
100 g zahar
50 g unt topit
2 linguri cacao neagra
4 linguri faina
esenta de vanilie
1 praf de copt


Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul putin cate putin si se mixeaza pana se obtine o spuma lucioasa, ca pentru bezea. Galbenusurile frecate cu untul topit si racit si esenta de vanilie se incorporeaza usor in spuma de albus. Urmeaza apoi faina amestecata cu praful de copt si cacaoa. Compozitia obtinuta se toarna intr-o tava cu inel detasabil ( 18 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si se coace la foc mediu, in jur de 25 de minute. Se face proba cu scobitoarea. Se scoate blatul pe un gratar, se lasa la racit, apoi se taie in 3.


Pentru umplutura:

150 ml frisca Hulala cu cacao
350 ml smantana pentru frisca
1 zahar vanilat
1 intaritor de frisca doar daca e absolut necesar
1 lingura zahar
1 borcan compot de visine (720 g)
10 g gelatina

Visinile se pun intr-o sita sa se scurga bine de zeama. Punem deoparte cateva visine pentru decor ( eu m-am zgarcit si am pus numai vreo 12 si au fost cam putine si a trebuit sa improvizez :)) ), iar la restul le scoatem samburii.

Gelatina o punem la hidratat in cateva linguri cu apa rece.
Din zeama de la compot punem deoparte 1/2 pahar pentru insiropat, restul punem intr-un vas si incalzim usor la foc mic. Cand s-a incalzit cat sa fie suportabil la deget ( nu fierbinte) se adauga gelatina si se amesteca pana aceasta se topeste. Se da la rece pana incepe sa se inchege.

Smantana pentru frisca foarte rece se bate cu mixerul pana incepe sa capete o oarecare consistenta, moment in care adaugam zaharul si zaharul vanilat. Mai batem putin devine pufoasa. Se tine la rece pana se monteaza tortul.

Frisca lichida cu cacao se mixeaza pana devine pufoasa si se intareste. Se poate inlocui cu frisca normala in care adaugati 1-2 linguri cacao.

In tava in care am copt blatul punem prima parte de blat, ungem cu un strat de jeleu, frisca cu cacao, visine si frisca. Acoperim cu cel de-al doilea blat si repatam operatiunea. Acoperim cu folie alimentara si dam la rece pentru cateva ore.

Se rastoarna tortul pe un platou, se imbraca in frisca cu cacao si se orneaza cu moate de frisca, visine si carlionti de ciocolata.


Share This Post

13 comentarii:

  1. Un An Nou mai bun cu sanatatea si bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Superb! Imi place mult aceasta combinatie frisca-visine-ciocolata.
    Un an nou fericit va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. am mai intrat in urma cu ceva zile si nu functiona rapid site ul ca acuma - sunt incantata ca voi putea copia repede si multe retete si iti multumesc frumos draga mihaela.
    eu sunt aurelia, am 50 de ani si ador sa gatesc in special prajituri desi doar in anumite ocazii - ceea ce imi creeaza mie nostalgie este citind retetele si comparand vrand nevrand cu tineretea mea cand o carte de bucate se gasea foarte greu.
    mi aduc aminte, am cumparat in 1981 2 albume gastronomice de la posta, am dat spaga pentru a le cumpara si apoi eram foarte incantata si fericita intrand in posesia lor - apoi imediat dupa revolutie am gasit mi s a parut mie atunci, la noroc, o carte de bucate cu de toate si evident m am simtit in culmea fericirii din nou.
    acuma nici nu se compara posibilitatile de a gati si afla as spune, la infinit, retete nenumarate.
    felicitari pentru acest blog culinar - cred ca voi copia aproape tot.
    La Multi Ani la inceput de an - sanatate si o intrebare - uneori cand prepar o prajitura sau un tort nu se consuma tot si mi e tare necaz ca ar trebui sa arunc desi se mai poate servi.
    crezi ca daca adaug faina si coc compozitia in forma de fursecuri este indicat sau este o aiureala?
    uite am preparat un tort amandina si desi te asigur a iesit bun si ai mei au mancat inca nu s a terminat - bine am doar doi barbati in casa, sot si fiu si in afara de prajituri mananca si fructe multe, caci nu fumeaza vreunul... si ca sa revin, m am gandit strivesc cu furculita felia de tort si adaug faina sau amidon si formez niste boluri, de ex. si le coc.Crezi ca ar merge asa?
    Multumesc anticipat si astept raspunsul tau, cand se poate.
    Aurelia

    RăspundețiȘtergere
  4. la multi ani, cu ce tort minunat ai intimpinat anul!multa sanatate si prosperitate in 2011!

    RăspundețiȘtergere
  5. Superb tortul... cum de reusesti sa tai blaturile atat de perfect?
    La multi ani!.. Un An Nou mai bun

    RăspundețiȘtergere
  6. Dada, Cris, Bianka la multi ani! Cu sanatate si bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  7. Aurelia, multumesc mult pentru cuvintele frumoase. Ma bucur ca iti place aici la mine si sper sa mai revii.
    Referitor la intrebarea ta...eu as prefera mai degraba sa congelez tortul respectiv. Il tai felii pe care le pui intr-o caserola cu capac si pui la congelator. Se pastreaza foarte bine. Eu am congelat o bucata de tort ce mi-a ramas de la ziua lui Robert. Am scos caserola inainte de Sarbatori, dupa mai bine de-o luna, am lasat la decongelat si nu ne-a venit sa credem cat a fost de bun. Parca mai bun decat atunci la petrecere. :)))
    E buna si ideea ta de a "strica" tortul si de a-i da alta forma. Dar eu as proceda cum am procedat aici: http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2009/12/bomboane.html
    Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. Niko, la multi ani si tie. Te voi vizita negresit in noua casuta. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Alison draga mea, multumim. La fel va dorim si voua, din suflet!

    RăspundețiȘtergere
  10. Felis, multumim, la fel si voua.
    Pentru a taia blatul in 2 sau 3 folosesc un fierastrau (cred ca asa ii zice :)) ) pentru blat, iar pentru felii nu folosesc decat un cutit foarte bine ascutit.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  11. arata superb tortul si ador combinatia de visine cu ciocolata! mai trec pe la tine ca vad multe chestii ce imi incanta ochii si nu numai :) te pup

    RăspundețiȘtergere
  12. Timea, ma bucur ca-ti place aici la mine. Te mai astept, cu drag! :*

    RăspundețiȘtergere