Prajitura cu nuca si ciocolata

vineri, 11 martie 2011

Aveam in plan sa fac prajitura "Ora 12", ca trebuia sa ma onorez de-o promisiune. Dar cum nu prea aveam idee de reteta, m-am apucat sa caut pe net. N-am gasit nimic concret, asa ca am improvizat si a iesit aceasta prajitura.

Prajitura cu nuca si ciocolata

150 g unt
100 g zahar
100 g crema de branza Almette
100 g ciocolata amaruie
2 linguri lapte
50 g cacao
5 oua
150 g faina
100 g nuca macinata mare
1 praf de copt
esenta de rom

Pentru glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 g unt
50 ml frisca lichida

Pentru ornat:

200 ml frisca lichida

Untul moale la temperatura camerei se mixeaza cu zaharul pana devine pufos ca o crema. Adaugam crema de branza si omogenizam.


Ciocolata o topim la microunde impreuna cu laptele, o lasam sa se racoreasca putin, apoi o adaugam in crema de unt cu branza.


Incorporam apoi ouale unul cate unul, mixand bine dupa fiecare.


Urmeaza faina amestecata cu cacaoa si praful de copt, iar la sfarsit nuca macinata si esenta de rom.


Compozitia obtinuta o turnam intr-o tava( 25/35 cm)  tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu, in jur de jumatate de ora. Facem proba cu scobitoarea.

Scoatem blatul pe un gratar si-l lasam la racit, timp in care preparam glazura. Topim ciocolata la microunde impreuna cu untul si frisca. Omogenizam si lasam sa se racoreasca, apoi o turnam peste blatul racit. Dam la frigider pana se intareste glazura, apoi portionam si ornam cu moate de frisca.

Share This Post

24 de comentarii:

  1. E bun orice a iesit, nu?:))
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. miha, scumpo:cu ce se poate inlocui branza almette ca imi ploua in gura si la propriu si la figurat?! felicitari, tre sa fie buna rau! MIHAELA

    RăspundețiȘtergere
  3. Pup Gabi. E bun bun. Ai tupeu sa incerci? :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci...Minoki...dupa cum ti-am mai zis... mai schimba placa fataaaaa....:))))

    RăspundețiȘtergere
  5. Mihaela draga...poti inlocui cu orice alta branza, branza de vaci, ricotta, mascarpone. :) Daca nu si nu maresti putin cantitatea de unt si nu mai pui branza deloc.
    Pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  6. La mine chiar e ora 12 :))) iar prajitura ta arata super. O sa visez frumos: parjituri si ciocolata :)). Un weekend placut!
    P.S. Tac, ca daca nu risc sa devina scrisoare :):*

    RăspundețiȘtergere
  7. Da'ce ai tu cu placa mea? Daca e yumm, yumm cum popt sa spun altceva?

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce bine arata si ce ciocolatoasa este, mi-ai facut o mare pofta sa mananc o bucatica.
    Te pup, si-ti doresc un sfarsit de saptamana fericit.

    RăspundețiȘtergere
  9. Glacial, 25/35 cm. Am omis sa scriu in reteta, de obicei precizez asta. Multumesc de atentionare. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ancuta, pupici. Ai visat frumos asta-noapte? :)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Pupici Daniela si un week-end frumos. :* Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Nuca, ciocolata..........exact ceea ce-mi place mie, stii,da?

    RăspundețiȘtergere
  13. Excelentaaaaaaaa , chiar aveam nevoie de-o inspiratie , si daca nu de la tine , atunci de la cine ?!? ms Miha si-mi voi lua o portie de tupeu si-o voi incerca ... sunt sigura ca-mi va iesi , ca toate retetele tale .
    Duminica speciala , sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  14. un très bon dessert il a l'air bien moelleux j'adore le chocolat bravo
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  15. Ciocolatoasa, delicioasa :) Felicitari, ai fost foarte inspirata <3

    RăspundețiȘtergere
  16. esenta de rom cand se pune ?

    RăspundețiȘtergere