Tort cu ciocolata si nuca

miercuri, 29 decembrie 2010

Un tort de ciocolata ce cred ca va multumi orice ciocoholic. :))


 * Pentru blat:

* 8 albusuri
* 300 g zahar
* 250 g nuca macinata
* 4 linguri faina
* 3 linguri cacao
* 1 lingurita praf de copt


Albusurile se mixeaza spuma tare cu cele 300 g de zahar, ca pentru bezea. Peste spuma obtinuta adaugam faina amestecata cu praful de copt, cacaoa si nuca macinata.


Impartim compozitia in 3 parti egale. Se coc 3 foi intr-o tava ( 24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt, in cuptorul incins la 180 de grade pentru cca 15 minute fiecare.


* Pentru crema:

* 8 galbenusuri
* 3 linguri cacao
* 250 g zahar
* 2 linguri lapte
* 100 g ciocolata amaruie
* 250 g margarina Rama Maestro

Galbenusurile se mixeaza cu zaharul pana devin ca o crema si isi dubleaza volumul. Adaugam cacaoa si laptele rece. Punem vasul la baine-marine si cand incepe sa se ingroase adaugam si ciocolata rupta bucatele si margarina.


Amestecam pana se topesc si compozitia se omogenizeaza. Lasam la racit.


* Pentru glazura:

* 100 g ciocolata amaruie
* 50 ml frisca lichida
* 50 g margarina Rama Maestro

Ciocolata se topeste la foc mic impreuna cu frisca si untul. Se aduce la punctul de fierbere, se da deoparte si se omogenizeaza. Se lasa la racit.

Crema se repartizeaza intre foi. Peste ultimul blat turnam glazura de ciocolata si dam la rece pana se intareste, apoi se orneaza dupa preferinta.

Un tort cu adevarat magic, ce il veti gasi si in colectia zanelor de Retete Alese de pe prajituria.ro

Share This Post

16 comentarii:

  1. An nou fericit alaturi de cei dragi tie!!! La multi ani

    RăspundețiȘtergere
  2. Deasupra este cumva caramel? Ca ma si vad rontaind la el :-))
    O sa ai cu siguranta succes pe Prajituria, esti o adevarat zana buna pentru bucataria mea :-p

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha draga, arata superb tortuletul! Nu vreau sa-ti umbresc zilele acestea, dar poate nu e prea tarziu sa poti face ceva. Ma refer la furtul de poze si retete, de la tine. Retete nu-mi dau seama daca ti-au luat, dar pozele sigur, caci am recunoscut pozele tale intr-o secunda! Uite despre ce vorbeam
    http://www.retete-prajituri.eu/prajituri_tosca_630.html. Sunt extrem de multe poze acolo, nu mai stiu care ale cui sunt, Laura Laurentiu e tare suparata pe ei, mesaj poti sa le lasi pe facebook. Imi pare rau daca te-am intristat :( Iarta-ma!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce zana,u r the ONE!! Doamne,ce minunatii mai faci,ca imi vine sa plang cand stiu ca trebuie sa ma apuc de dieta. :)Iti urez un an nou plin de sanatate,impliniri si intelegere! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sărbători fericite şi un An Nou în care dorinţele să vi se împlinească!
    La mulţi ani!
    PS . Cu voia ta mi-am notat şi eu reţeta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Un an nou mai bun cu cat mai multe realizari .Sa fii fericita alaturi de cei dragi !

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunat arata !!!!Un An Nou fericit cu toti cei dragi alaturi , multi pupici din Franta .

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata exceptional.
    La multi ani si tot ce-ti doresti sa-ti aduca 2011.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce tort delicios ai preparat!!!
    Iti doresc toate cele bune, un an nou felicit si o petrecere pe masura.
    La multi ani!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. ma inspir din blogul tau....din tot ce am rasfoit pe netul asta mare....al tau mi se pare ...cel mai aproape de ...stilul nostru de a manca...
    LA MULTI ANI...si ..tine-o tot asa....

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi ani! cu sanatate si bucurii si multe retete minunate in 2011!

    RăspundețiȘtergere
  12. Simplu si din suflet:LA MULTI ANI si AN NOU FERICIT!

    RăspundețiȘtergere
  13. Anul Nou sa va daruiasca sanatate, pace in suflet si prosperitate pentru tine si familia ta! LA MULTI ANI !

    RăspundețiȘtergere
  14. La Multi Ani !!!

    Interesata de un schimb de banner/link?

    RăspundețiȘtergere