Chifle dulci cu portocale

miercuri, 4 aprilie 2012


Niste chifle dulci si aromate, numai bune pentru micul dejun sau pentru gustarea de dupa amiaza.





2 oua
10 g drojdie uscata
100 g zahar
200 ml lapte
60 g unt
~550 g faina
1/2 lingurita sare
1 lingura coaja de portocale confiata

Pentru uns:

1 galbenus
2 linguri lapte

Pentru sirop

sucul de la o portocala mare
1 lingura zahar
1 lingura miere

Drojdia o amestecam cu 1 lingura de zahar, putin lapte caldut si putina faina. Omogenizam si lasam la loc caldut pana se umfla si apar basicute la suprafata.

Punem maiaua in cuva masinii de paine, adaugam apoi ouale, restul de zahar, sarea, untul topit si racit, coaja de portocale, laptele ramas si faina putin cate putin. Framantam pana se inglobeaza toate ingredientele si obtinem un aluat elastic. Lasam la crescut pana isi dubleaza volumul.

Rasturnam aluatul pe masa usor infainata sau unsa cu ulei si impartim aluatul in 12 parti egale. Fiecare bucata de aluat o rotunjim intre palme, dandu-i forma de bila. Asezam bilele intr-o tava bine unsa cu ulei. Lasam vreo 15-20 de minute la crescut,  ungem cu galbenus de ou desfacut cu lapte si dam la cuptor la foc mediu, pana se rumenesc frumos deasupra.

Inainte cu vreo 10 minute de a fi gata se prepara siropul. Sucul se pune intr-un vas cu zaharul si mierea, apoi la foc mic, pana ajunge la punctul de fierbere. Se amesteca bine, sa se topeasca zaharul si se toarna asa fierbinte peste chifle. Se baga tava inapoi in cuptor pana sunt gata, bine rumenite.



Share This Post

18 comentarii:

  1. magnifique juste de regarde sa donne envie de traverser l’écran!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  2. Ah, m-ai lovit in inima cu chiflele astea! Trebuie neaparat sa le fac si eu! Sunt grozave! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. Parcă îmi vine să pap poza.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat sunt de pufoase! Si vad ca in loc de tava ai folosit un vas de yena - good idea!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place cit de luminoase sint pozele tale. Ceva perfect pentru micul dejun

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt foarte bune.Si eu am facut paine cu suc de portocale.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata tare bine. atat de pufoase si gustoase! pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Tare bine arata!! Si suna ingredientele alea asa minunata rau ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. am o reteta similara, dar cu nuci si miere in loc de portocale. E foarte buna!

    RăspundețiȘtergere
  10. sint foarte bune.eu le-am facut

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma bucur tare mult ca v-au placut! :)

    RăspundețiȘtergere