Tort cu ciocolata si mousse de mascarpone

vineri, 13 februarie 2009




Am incercat reteta Laurei A.Nu mi-a iesit nici pe departe ca al ei :)) dar la gust a fost bun. ;)

Pentru blat avem nevoie de:
100 g biscuiti
100 g nuci
60 g unt
Mixam totul la robot si tapetam cu aceasta compozitie o forma de tort detasabila.Pana e gata mouse-ul de ciocolata dam la rece.

Pentru mouse-ul de ciocolata avem nevoie de:
200 g ciocolata amaruie
2 linguri zahar pudra
300 ml frisca lichida
1 lingurita coniac
Topim ciocolata impreuna cu 100ml de frisca lichida.Frisca doar se incalzeste sa putem topi ciocolata,nu se fierbe.
Batem f bine restul de frisca impreuna cu cele 2 linguri de zahar.Amestecam cele 2 compozitii,cu o lingura de lemn,usor cu miscari de jos in sus.Adaugam si coniacul si turnam compozitia peste blatul de biscuiti.
Nivelam si dam din nou la rece,pana se intareste mouse-ul.

Pentru gelatina de mandarine avem nevoie de:
500 ml suc de mandarine
50 g zahar
1 plic de gelatina
200ml din cantitatea de suc se pun pe foc,impreuna cu zaharul si gelatina.Dupa ce s-a topit zaharul dam deoparte si amestecam cu restul de suc rece.
Peste mouse-ul intarit turnam acest amestec si dam din nou la rece,pana se intareste gelatina.

Pentru mouse-ul de mascarpone avem nevoie de:
250 g mascarpone
200 ml frisca lichida
50 g zahar
100 g ciocolata alba
3 lingurite gelatina
Punem gelatina la inmuiat in apa rece.
Topim ciocolata la baine-marine si cand e calduta adaugam gelatina.Uniformizam.
Batem frisca impreuna cu zaharul si cand s-a intarit adaugam treptat cate o lingura de mascarpone.Turnam totul peste ciocolata si omogenizam.
Punem totul peste gelatina de mandarine intarita si dam la rece pana a doua zi.

Se orneaza dupa preferinta.

Share This Post

13 comentarii:

  1. Miha,super arata feliuta asta,salivez,:))...am sa-l incerc si eu...zilele astea urmatoare...poate io place si sotului,:))...sa nu ma lupt numai eu cu ea,:))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca a mancat sotul meu care e un super mofturos...zic eu ca al tau papa fara probleme. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. arata yami de bine,si tot ce ie cu mascarpone place si mie:).Multumesc.Un weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vreau si eu o feliuta, bineinteles daca nu a papat cuscru' tot...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cuscra,am papat tot,dar am facut alt tort,asa ca am ce trimite si la tine! Pup! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Miha draga a iesit absolut divin si foarte foarte frumos tortul tau. Ma bubur tare mult ca v-a placut si cred ca mousseul de mascarpone a fost mult mai bun decat cel de quark care a fost un picut acrisor!!! Sa va fie de bine!!! Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Laura!
    Da,a fost foarte bun,nu stiu daca mai bun decat cel cu quark,dar bun. ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Vreau si eu sa fac acest tort pentru ziua nepoticai mele care face 4 anisori pe 2 decembrie ,dar eu vreau sa-l fac cu gelatina de capsune ca ea mi-a dat comanda sa-i fac tort cu capsuni, ce zici de asa combinatie ,cred ca s-ar potrivi ?

    RăspundețiȘtergere
  9. Anastasia, combinatia de capsuni si ciocolata e ideala. Nu e nimic rau, ba chiar foarte bun.

    Eu in varianta cu fructe am facut:

    1 prajitura cu mousse de ciocolata si zmeura: http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2009/02/prajitura-cu-mouse-de-ciocolata-si.html

    2. tort cu mousse de ciocolata alba si mure: http://dulciurifeldefel.blogspot.com/2009/09/tort-cu-mousse-de-ciocolata-alba-si.html

    RăspundețiȘtergere
  10. Miha i-ti multumesc pentru raspuns :)pup...

    RăspundețiȘtergere
  11. foartbine arata dar la gust cred ca nu am cuvinte as dori samaninc zilnic asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  12. buna,savuros merge si cu blat,si ce diametru are?multumesc si felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  13. Forma de tort e de 24 cm diametru.

    RăspundețiȘtergere