Foccacia

vineri, 14 ianuarie 2011


* 500 g faina
* 10 g drojdie uscata
* 2 linguri de ulei de măsline
* ~250 ml apa
* 1 lingurita sare
* 1/2 lingurita zahar

* Pentru topping:

* 2 linguri ulei de masline
* 1 catel de usturoi pisat
* cimbru

Drojdia o amestecam cu zaharul, putina apa calduta si 1 lingura de faina. Omogenizam si lasam maiaua sa creasca la loc cald.

Faina amestecata cu sarea o punem intr-un castron, facem o adancitura in mijloc si punem maiaua, uleiul si restul de apa si incepem sa framantam dinspre exterior spre interior. Vom obtine un aluat elestic si nelipicios.

Se acopera vasul cu un prosop si se lasa aluatul la crescut in jur de 1 ora, pana isi dubleaza volumul.

Intr-o tava unsa cu ulei de masline intindem aluatul cu mana. Lasam din nou la crescut, timp in care pregatim toppingul. Usturoiul bine pisat il amestecam cu cimbru si turnam deasupra uleiul de masline. Omogenizam si lasam la macerat pana creste aluatul.

Dupa ce aluatul a crescut facem cu degetele mici gropite, apasand cu varful degetelor pana aproape de fundul tavii. Turnam topping-ul deasupra si dam la cuptor la foc mediu pana se rumeneste.

Aluatul este suficient pentru o foccacia facuta intr-o tava 25/35 cm. Eu am folosit doar jumatate din aluat si am copt intr-o tava mica rotunda, de 18 cm.

Se poate folosi ca aluat pentru pizza sau pentru a prepara o delicioasa paine de casa.

Share This Post

4 comentarii:

  1. Foarte gustos, de mult vreau sa fac si eu

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna foccacia ta. Dar ce ne mai dai pe langa ea? Mancam asa... foccacia goala?

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata super de bine... sant sigura ca cimbru cu usturoi i-a dat un gust foarte bun.
    Iti doresc un sfarsit de saptamana placut.

    RăspundețiȘtergere
  4. am sa incerc si eu reteta asta...eu am facut,dar era cu mult mai mult ulei....imi place tare foccacia!

    RăspundețiȘtergere