Rotocol cu branza

sâmbătă, 25 septembrie 2010



* Pentru aluat:

* 1 ou
* 100 g smantana
* 100 ml apa
* 1 lingurita sare
* 400 g faina


Acest tip de aluat l-am folosit si la Placintelele cu branza. Atunci am folosit un alt tip de faina si doar 350 g, acum au intrat 400. De preferat ar fi sa puneti faina treptat si vedeti daca mai trebuie sau nu, in functie de cum o "cere" aluatul.

Din ou, smantana, apa, sare si faina se framanta un aluat omogen, putin lipicios. Se lasa putin pe masa sa se odihneasca. Se imparte in 2 parti, apoi tot presarand faina se intinde fiecare bucata in foaie subtire, care nu se mai lipeste de masa.

Se unge cu unt din belsug, apoi se ruleaza strans. Rulourile astfel obtinute se ruleaza formand o spirala, se pun pe un platou si se dau la frigider pentru cel putin jumatate de ora.


* Pentru umplutura:

* 500 g branza
* 2 oua
* 100 g zahar
* esenta de vanilie

Branza de vaci se amesteca cu zahar, esenta de vanilie si oua. Se omogenizeaza si se imparte in 2.

* In plus:

* ~ 60 g unt moale pentru uns aluatul
* 50 g smantana pentru uns rotocolul

Cele 2 rotocoale se scot de la frigider si se intind cu sucitorul pe masa usor infainata, in foaie subtire. Se unge cu crema de branza si se ruleaza strans.


Intr-o tava tapetata cu hartie de copt punem cele 2 rulouri de jur imprejur, formand o spirala mai mare. Se unge cu smantana si se da la cuptor la foc mediu pana se rumeneste.

Se lasa la racit in tava, apoi se scoate pe un platou. Se pudreaza cu zahar si se portioneaza.


Se poate face un singur rulou, fara a mai imparti aluatul in 2. Mie mi s-a parut a fi cam greu de manevrat, asa ca am preferat varianta mai usoara. :)

Share This Post

11 comentarii:

  1. Que aspecto más delicioso tiene tu receta.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata !!! Vreau si eu o bucatica, ca aici nu am brinzica... of, of...

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am niste telemea de oaie in frigi'...merge?

    RăspundețiȘtergere
  4. ce bine arata ! si pare atat de simplu !

    RăspundețiȘtergere
  5. Cuscra, cu drag ti-as da o placinta intreaga daca as putea! :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Bianka!
    Sper sa-ti placa la fel de mult cum ne-a placut si noua.

    RăspundețiȘtergere
  7. Liana, merge si cu telemea, desigur. Cu putina smantana si marar...mmm...o bunatate! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata foarte bine si nici nu pare greu de realizat. Notat! O seara minunata!

    RăspundețiȘtergere