Tort Ioana

vineri, 8 ianuarie 2010

La multi ani Ioana mea mica si draga!





* Blat:

* 3 oua
* 100 g zahar
* 120 g faina
* 3 linguri Nesquik
* esenta de rom

Mixam ouale cu zaharul si un praf de sare pana isi dubleaza volumul si se deschid la culoare dupa care incorporam treptat faina si Nesquik-ul amestecand de jos in sus.

Compozitia o impartim in 2 si coacem 2 blaturi (subtiri) intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt, in cuptorul incins la foc mediu, timp de 10-15 minute.

* Blatul de rulada:

* 4 oua
* 150 g zahar
* 150 g faina
* 3 linguri Nesquik

Mixam ouale cu zaharul si un praf de sare pana isi dubleaza volumul si se deschid la culoare dupa care incorporam treptat faina si cacaoa amestecand de jos in sus.

Punem compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la foc mediu, timp de 10-15 minute.

Blatul copt se rastoarna pe o hartie de copt tapetata cu zahar si se ruleaza cu grija.

* Crema rulada:

* 1 ceasca apa
* 1 cana zahar
* 100 g unt
* 150 g lapte praf
* 50 g nuca de cocos

Se fierbe apa cu zaharul pana se leaga siropul.

Se da deoparte, se adauga untul si se amesteca pana se topeste. Se adauga apoi laptele praf si nuca de cocos.

Crema rezultata se intinde in strat uniform peste blatul racit, se ruleaza din nou si se da la rece pentru cateva ore.

* Crema de ciocolata amaruie:

* 200 g ciocolata amaruie
* 350 ml frisca lichida

Ciocolata rupta bucatele o punem la topit impreuna cu 200 ml frisca. Aducem la punctul de fierbere, apoi dam deoparte si amestecam pana se topeste ciocolata. Lasam la racit.Cand incepe sa se intareasca adaugam restul de frisca batuta si mixam pana obtinem o crema pufoasa.



* Crema de ciocolata alba

* 150 g ciocolata alba
* 300 ml frisca lichida
* 5 g gelatina

Gelatina o punem la inmuiat in 2 linguri de apa rece.

Ciocolata rupta bucatele o punem la topit impreuna cu 200 ml frisca. Aducem la punctul de fierbere, apoi dam deoparte si amestecam pana se topeste ciocolata. Lasam la racit. Cand a ajuns la o temperatura suportabila la deget adaugam gelatina hidratata si amestecam pana la dizolvarea completa a acesteia.

Restul de frisca il batem bine, apoi turnam peste amestecul cu gelatina complet racit.

Frisca cu gelatina o incorporam in amestecul cu ciocolata. Dam la frigider pana incepe sa se intareasca.

* Crema de fragi:

* 100 ml lichior de fragi
* 50 g ciocolata
* 150 ml frisca lichida
* 5 g gelatina

Gelatina o punem la inmuiat in 2 linguri de apa rece.

Ciocolata rupta bucatele o punem la topit impreuna cu jumatate din cantitatea de frisca. Lasam la racit si cand a ajuns la o temperatura suportabila la deget adaugam gelatina hidratata si amestecam pana la dizolvare. Restul de frisca il batem bine, apoi turnam peste amestecul cu gelatina complet racit. La sfarsit incorporam si lichiorul de fragi.



* Sirop:

* 50 ml apa
* 50 g zahar
* 3-4 linguri lichior de ciocolata

In tava in care am copt cele 2 blaturi vom asambla tortul.

Rulada o taiem felii, potrivit de groase.



Punem unul din blaturi, il stropim cu putin sirop, iar de jur imprejur vom tapeta tava cu feliile de rulada.



Punem crema de ciocolata amaruie in strat cat mai uniform.

Cu portionatorul de inghetata vom forma bilute din crema de fragi pe care le vom pozitiona pe mijlocul tortului in forma de floare.





De jur imprejur punem si crema de ciocolata alba.



Acoperim cu cel de-al doilea blat, de asemenea insiropat cu putin sirop si dam la frigider pentru cateva ore. Eu l-am lasat peste noapte.

Se rastoarna pe platou



si se decoreaza cu frisca din belsug si bilute de ciocolata.



Voi reveni cu sectiunea...:)

Am revenit, asa cum am promis...



E cam ciufulita si ametita feliuta asta, asa ca de dupa petrecere, o sa fiti si voi putin ingaduitori...:)))

Share This Post

86 de comentarii:

  1. Arată excepţional! Sigur îl voi încerca. Ador blogul tău.

    RăspundețiȘtergere
  2. LA MULTI ANI, IOANA AMIRA! SA CRESTI MARE ALATURI DE FRATIORUL SI PARINTII TAI, SA FII SANATOASA, NOROCOASA SI VESELA!

    tortul e minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Wowow Arata demential de bine. Iti trebuie rabdare sa il faci. Cred ca voi face rulada de ziua lui max.
    Sincere felicitari!
    Ti-am trimis un mail, nu stiu daca l-ai primit.

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani Ioana!
    Miha , sa iti traiasca printesa, cu numele!
    Tare bine arata tortul micutei...

    RăspundețiȘtergere
  5. De-abia o astept! Pupici sarbatoritei si nu numai!

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani Ioana!
    Miha felicitări pentru tort.

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani Ioanei!
    E superb tortuletul! Abia astept si sectiunea ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Madame Cacharel, multumesc! Ma bucur ca-ti place aici la mine! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ellis, multumim! Toate cele bune si voua.

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Veronica, multumesc!

    N-am primit nici un mail. :(

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumim Ana_Maria. Speram ca numele sa-i poarte noroc! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Gratiela, imediat, imediat! :)

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Nana! Esti o draguta. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumim Alexandrina. Imediat vin si cu sectiunea! ;)

    RăspundețiȘtergere
  15. La multi ani, Ioanei!!!!
    Sa fie sanatoasa si norocoasa!!!
    Iar tie, felicitari pentru tortul super-delicios... am salvat reteta si abia astept o ocazie sa-l incerc :)
    Puuuup!

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani, Amira-Ioana ! Sa traiesti ingeras mic, cu nume frumos, sa ai o viata fericita, sa fii norocoasa si iubita, alaturi de Robert, mami si tati !
    Cuscra eu sint pofticioasa, mai astept mult sectiunea... hi, hi... Acum am inteles unde disparusei, ca nu te-am zarit vreo citeva zile. Pupici sarbatoritei !

    RăspundețiȘtergere
  17. Hallo Miha,
    O Combinatie de Arome superlativä.
    Foarte foarte frumos. Compliment

    Salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  18. Am o mare nelamurire: ce inseamna "frisca lichida"? Este vorba de smantana proaspata luata de pe lapte sau are cumva si zahar in ea? Este smantana batuta putin sau deloc? Se gaseste in comert? Cum arata?

    Este foarte important sa inteleg exact termenul ca sa stiu ce sa cumpar,mai ales ca nu stau in Romania si nu stiu daca gasesc asa ceva aici(SUA).In cazul in care nu gasesc(mai toate produsele din lapte sunt degresate,pasteurizate,nimic natural,offf!)cu ce as putea inlocui ca sa nu ma trezesc ori ca se taie,ori ca nu se ingroasa?

    Numai bine in noul an!

    Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  19. Miha, sa-ti traiasca Ioana. La multi ani cu sanatate si numai bucurii. In ceea ce priveste tortul nu am cuvinte. Te admir cata rabdare poti sa ai! Totul este foarte frumos si sofisticat.

    RăspundețiȘtergere
  20. La multi ani Ioana!sa cresti mare sa te bucuri de viata si sa ai o copilarie minunata!

    Parintilor: Sa va traiasca si sa va bucuraTI de EA!
    Absolut minunat tortul...nu am cuvinte>>>complicaT,F.BUN,TARE ARATOS SI CU DE TOATE IN EL!

    Esti grozava Mihaela!
    Super!

    RăspundețiȘtergere
  21. Dana, multiumesc de urari!
    Sunt tare bucuroasa ca ai salvat reteta. Sunt sigura ca din manutele tale va iesi o minunatie.

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  22. Cuscra, vine si sectiunea. Azi am fost prinsa cu diverse :)) si n-am apucat sa descarc pozele. Dar dupa ce culc piticii ma ocup de asta. Probabil ca vei gasi feliuta maine dimineata la cafea. :)))

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  23. Jacob, multumesc!
    Ma bucur tare mult de complimentele ce le-am primit! :)

    Imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
  24. Mihaela, nu stiu cum ii spune acolo la voi, cred ca asa cum a zis Jacob. E o smantana dulce cu 30% grasimi, speciala pentru frisca. Se gaseste in comert ambalata in Tetra Pak.
    Poti folosi si frisca vegetala. Cred ca "vegetable fat" ii spune.

    Daca te lamuresti despre ce este vorba sa-mi spui si mie cum se cheama acolo la voi, sa stiu si eu pe viitor.

    O seara buna.

    RăspundețiȘtergere
  25. Multumesc Ghiocel!
    Pentru copilasi imi gasesc intotdeauna resurse de rabdare. :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Draga Miha,
    Pentru deosebita activitate in blogosfera culinara, iti ofer un premiu care sa-ti lumineze anul abia inceput, impreuna cu toate gandurile mele bune pentru tine!
    Daca-ti face placere sa-l primesti, te astept cu drag sa-l ridici!

    RăspundețiȘtergere
  27. Mihaela

    Frisca lichida este heavy cream sau heavy whipping cream care cum stii se gaseste la orice supermarket.

    RăspundețiȘtergere
  28. Multumesc draga Dana! Voi trece negresit!

    RăspundețiȘtergere
  29. Multumesc Kitty! Am retinut! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  30. La multi ani pentru Ioana si un mic premiu pentru cine a facut acest tort frumos...
    Cu bine, Cristina...

    RăspundețiȘtergere
  31. Multumesc Cristina. Voi trece negresit! O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  32. Eu am folosit intotdeauna "sour cream",pe care stii si tu Jacktels ca o gasim din abundenta la Shop Rite(unde e mai ieftina) si nu numai.Aveam imaginea copilariei cand mama mereu facea frisca de casa cu smantana traditionala.
    Ei bine,desi niciodata nu mi s-a legat,am preferat-o oricarui substituent de frisca sintetica la care eu fac alergie( am senzatia ca e crema de ras,cel putin asa arata dupa o zi sau doua,iar gustul nu-mi place absolut deloc).

    Am cautat sa inteleg de ce nu mi se leaga frisca facuta cu smantana un pic acrisoara si n-am gasit explicatii(desi in Romania niciodata nu s-a intamplat sa nu stea ferma)pentru ca "sour cream"seamana perfect la gust cu smantana din care faceam frisca in Romania...sora mea mi-a spus ca e posibil ca smantana sa aiba foarte putine grasimi si de aceea sa nu se lege,ba mi-a dat si o sugestie sa folosesc praf pentru budinca de vanilie ca sa se intareasca si tot degeaba.

    Deci in final,frisca lichida este echivalent cu smantana dulce,nu smantana acrisoara ...deci nu e frisca facuta cu zahar.

    Jacktels,sugestia ta face sens: heavy cream exista peste tot,n-am banuit insa ca ea ar fi, pentru ca eu nu intelegeam daca frisca lichida are in ea zahar sau ba...

    RăspundețiȘtergere
  33. Am revnit cu sectiunea, asa cum am promis...:)

    RăspundețiȘtergere
  34. Mihaela, frisca ce-am folosit-o eu e de la Milli si pe cutie scrie "frisca din lapte de vaca 30%", iar la ingrediente: smantana dulce 30% grasime, omogenizata, UHT si stabilizator. Nu are zahar in compozitie, dar e destul de dulce nu e acrisoara.
    Stiu de smantana de care spui tu. Aceea e smantana fermentata si se poate folosi si la mancare.

    Pentru decor am folosit frisca vegetala.

    RăspundețiȘtergere
  35. Miha,de doua zile scriu incontinuu retetele tale!!! Cu adevarat tot ce ai postat pana acum arata divin!!! Ai toata admiratia de la mine,mai ales ca scriu eu totul,dar nu voi reusi sa fac la fel de bine sau de gustos nici intr-o suta de ani.

    M-ar interesa daca stii cumva retete de inghetata cu fructe(mai ales zmeura sau capsuni sau piersici,de ce nu)De asemnea,daca ai mai multe retete de torturi sau prajituri cu lamie(suntem innebuniti dupa gustul lamaii si eu si sotul meu.)Am copiat tot ce ai postat in legatura cu lamia :))

    Adevarul este ca in tara asta(SUA) prajituri bune n-ai sa vezi oricat de mult ai cauta...poate,poate fursecuri ce aduc cu fursecurile noastre pe la italieni,evantual gemuri ca ale noastre pe la polonezi,dar nimic nu se compara cu dulciurile pe care le stim noi din tara(procomigdala cu crema sau alba-ca-zapada- prajiturile copilariei).Si mai am o frustrare: sunt moarta dupa tortul de ciocolata cu visine,or de cand sunt aici,am cautat ca disperata visine proaspete(voiam si pentru visinata traditionala-apropos si eu am stat 15 ani in Iasi,deci tot moldoveanca ;)) si n-am gasit deloc!Doar visine la borcan la polonezi,dar fara parfum,nimic nu e ca la noi.

    RăspundețiȘtergere
  36. Multumesc Miha pentru precizari...acu sunt fericita ca am asa ceva si aici...cred ca heavy cream este absolut perfecta pentru retetele tale cu frisca lichida!

    RăspundețiȘtergere
  37. Miha, am in blog o rubrica de inghetate, aproape toate testate in vara ce-a trecut. Poate gasesti ceva ce-ti place. Am facut si cu mure, chiar si cu lamaie...:)

    RăspundețiȘtergere
  38. Le-am copiat deja,iar pe aia de lamaie o voi face maine,ca azi e vineri si e post.
    Imi aduc aminte ca am mancat inghetata de zmeura la cineva cu multi ani in urma,absolut divina,dar eram prea mica si fraiera ca sa-mi dea prin minte sa cer reteta...acu,din pacate,doamna la care am mancat inghetata de casa cu zmeura nu mai e printre noi,iar eu am rascolit netul sa gasesc retata dar fara succes(ce am gasit eu nu mi-a sunat prea bine,in sensul ca nu parea sa semene cu ce am mancat eu atunci-inghetata era cremoasa,ferma,cu zmeura din abundenta,iar gustul si acum mi-l amintesc)

    RăspundețiȘtergere
  39. Miha, inghetata de mure e buuuuna...de nu-ti vine sa te mai opresti din mancat! :)) Si poti inlocui cu alt fruct, zmeura de exemplu. Faci o portie mai mica eventual, sa vezi daca iti place. Si poti mari cantitatea de fruct dupa plac. :)

    RăspundețiȘtergere
  40. super tort....felicitari..
    ps..ti-am rasp la mucenici mei..

    RăspundețiȘtergere
  41. Congratulations Miha!!! I always follow every post with interest! Every time you show to us beautiful done food!
    Thenk you for the nice recipes!!!

    RăspundețiȘtergere
  42. Draga Miha,tortul arata nemaipomenit de bine si mi-ai facut o pofta....Felcitari si multi pupici bucataresei si aniversatei *-*!

    RăspundețiȘtergere
  43. La multi ani Ioana!! :)
    Sa fii fericita pana la adanci batraneti.

    Superb tortul Miha.
    Ia sa mai cotrobai putin prin retetele tale :))

    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  44. Buna dimineata, m-am prezentat sa-mi iau feliuta sa o savurez linga cafeluta mea amara... Pupici si la cit mai multe torturi tentante. Eu nu fac, ca inseamna sa ma fac cit un butoi, ca ai mei maninca foarte putine dulciuri, chiar si nora ta... nu seamana cu mine, of, of...

    RăspundețiȘtergere
  45. MAGNIFIQUE.
    BRAVO!!!
    Bon anniversaire à ton fils.
    Salutations de Paris.

    RăspundețiȘtergere
  46. Cu intarziere... La multi ani, micutei Ioana!
    WOUUU!
    Arata demential.
    La mine pe blog te asteapta un premiu pe care ti-l ofer cu mult drag.

    RăspundețiȘtergere
  47. Uau,uau...ce minunatie de tort ai facut aici ,Miha draga!
    La multi ani micutei tale ,sa creasca mare si sanatoasa si va aduca numai bucurii.
    Pupici la amandoua!

    RăspundețiȘtergere
  48. La multi ani!, draga Miha!Iti doresc sa fii fericita , sanatoasa si linistita!

    RăspundețiȘtergere
  49. Chiar daca spun cu intarziere te rog sa primesti urarile mele de LA MULTI ANI! cu sanatate si numai bucurii IOANA.
    Despre tort nu pot sa spun decat exceptional si felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  50. Miha... super tortul... cata imaginatie... nu m-as fi gandit sa pun felii de rulada pe laterala... Felicitari si multumim de reteta... Te pup. La multi ani Ioanei

    RăspundețiȘtergere
  51. Pentru un ingeras era musai sa faci ceva deosebit. Imi plac foarte mult combinatiile! O duminica placuta! Cami

    RăspundețiȘtergere
  52. La multi ani pentru micuta ta! Tot binele din lume va dorim si sanatate intregii familii!
    Tortul arata suuuper! Felicitari, harnicutzo!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  53. Ai un premiu la noi, pentru deliciile cu care ne torturezi!

    RăspundețiȘtergere
  54. Cu intarziere urez si eu La multi ani Ioanei! Superb tort!
    Indraznesc sa te invit sa treci pe la mine sa-ti ofer doua premii pe care le meriti ppe deplin

    RăspundețiȘtergere
  55. Miha, ce sa-ti mai zic, ca de obicie raman fara cuvinte cand iti vad dulciurile. :)) La multi, multi ani fericiti piticutei !
    Daca vrei sa raspunzi unei lepse, te asteapta una pe blogul meu. Nu e nici-o obligatie, doar daca ai timp si-ti face placere.
    Te pup cu drag si va doresc un an minunat !

    RăspundețiȘtergere
  56. Multumesc Michelle!

    Cat despre mucenici, banuiam eu ca asa e. :)

    RăspundețiȘtergere
  57. Thank you Maria!
    Thanks for the feedback! Kisses!

    RăspundețiȘtergere
  58. Julia, multumesc mult! M-am straduit sa fie o aniverare deosebita. :)

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  59. Andreea, multumesc!

    Cum stai cu cotrobaiala? :))) Ai gasit ceva interesant?

    RăspundețiȘtergere
  60. Cuscra, se pare ca am scapat sa fac torturi pentru nora. :))

    RăspundețiȘtergere
  61. Saveurs et Gourmandises, merci beaucoup pour les salutations et les appreciations.

    Merci pour ta visite!

    RăspundețiȘtergere
  62. Mihaela, multumesc de urari si de premiu. Trec acusica sa-l ridic!

    Pup si o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  63. Lissa, multumesc! Stii ce-mi doresc tare mult? sa pot face si eu minunatii asa ca ale tale. :)

    Pup si o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  64. Multumesc Shari draga! Asemenea si tie iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  65. Felis, multumesc! Au mai avut si alte fete harnicute ideea asta cu rulada. :)

    RăspundețiȘtergere
  66. Cami, multumiri cu intarziere. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  67. Gabriela, multumesc de urari! ma bucur atat de mult ca v-a placut tortul meu! :)

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  68. Ellis si Vio, multumesc de premii. Vin, vin...sa le iau. Acusica! :))

    RăspundețiȘtergere
  69. Narnia, multumesc!

    Sa vad cum stau cu inspiratia si trec! :))) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  70. La Multi Ani , Mihaela! Sa aveti un 2010 exact asa cum vi-l doriti :)
    E absolut superb tortul! Ce idee minunata ai avut cu crema roz in centru! e absolut divin. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  71. ce super arata tortul cu rulada pe margine, cred ca este si foarte bun, felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  72. Absolut senzational acest tort! La multi ani Ioanei!

    RăspundețiȘtergere
  73. Chiar daca sarbatoarea Sf. Ion a trecut, ma gandesc ca urarile si gandurile frumoase sunt binevenite oricand!
    Ii doresc dragei tale fetite sa fie sanatoasa, sa creasca mare, buna si puternica, sa-si bucure mereu parintii, sa reuseasca in viata! La multi ani, Ioana!:)

    Tortul este senzational, chiar daca ma descumpaneste putin numarul etapelor prepararii, motivatia de a-mi bucura si sarbatori s eu fiica va fi suficient de puternica incat sa il "atac" la prima ei aniversare - mai ales ca nu-i de colo sa implinesti 7 ani...de-acasa!:))

    RăspundețiȘtergere
  74. Multumesc Ilda. Urarile sunt binevenite oricand!

    Cu siguranta ca fetita merita un tort elaborat si chiar mai mult de atat. Abia astept sa-mi impartasesti impresii.

    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  75. buna tortul este fantastic!vreeau sa-l fac dar in tava mai mare patrata 29/42 detasabil,unde trebuie sa dublez cantitatile?sau no sa arate felia bine,sau intr-o oala mare rotunda?la crema de fragi nu se face cocoloase parca asa sar vedea in poza!multumesc astept raspuns si felicitari pentu tot ceia ce faci!multi ani de blog!

    RăspundețiȘtergere
  76. Cred ca mai degraba o cratita/oala mai mare, daca vrei sa fie felia la fel.

    La crema de fragi nu se fac cocoloase. Poza am facut-o in momentul in care am turnat lichiorul de fragi si de asta apare asa. Dar amestecand usor usor crema se uniformizeaza.

    RăspundețiȘtergere
  77. putem face crema de la rulada de biscuiti,pentru umplutura de rulada cu cocos?

    RăspundețiȘtergere
  78. Da, se poate face si crema aceea, daca asa iti place. Oricum, sunt cam la fel. Gustul nu va fi cu mult diferit. ;)

    RăspundețiȘtergere