Pilaf de orez cu legume

joi, 14 iulie 2011

O reteta simpla si delicioasa, ce poate fi servita in zilele de post sau ca garnitura la o friptura. 


1 cana de orez
1 ceapa
1 morcov
1 radacina patrunjel
1 bucata de radacina de telina
mazare proaspata
sare si piper
~50 ml ulei de masline


Ceapa o tocam marunt, iar restul legumelor le dam pe razatoarea cu ochiuri mici. Se pot da si pe razatoarea cu ochiuri mari sau taia cubulete, daca nu deranjeaza acest aspect anumiti meseni mofturosi. :))

Le punem la calit intr-o cratita in care am pus uleiul, la foc mediu. Amestecam continuu pana se inmoaie, cateva minute. Adaugam orezul spalat in cateva ape, omogenizam si mai lasam cateva minute sa se caleasca impreuna. Se "stinge" totul cu 3 cani de apa (aceeasi cu care am masurat orezul) , se sareaza si pipereaza dupa gust. Lasam la fiert, la foc mic, undeva in jurul a 20 de minute, pana orezul se umfla. La jumatatea timpului de fierbere adaugam si mazarea.

Cand este gata si dupa ce s-a racorit putin, se poate presara niste patrunjel verde tocat.



Pentru prezentare am folosit niste mini tajine de la Decorix

Share This Post

14 comentarii:

  1. ce dragute sunt farfuriile! la noi zilele astea nu prea merge orezul,cred ca e a treia oara ca arunc resturile...

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte bun,de vase ce sa zic sunt superbe !

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha este mai mult o crma de orez.ador textura si ador si vasele in care l-ai servit.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte potrivita mancarica pe caldura asta,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce prezentare frumoasa!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Dar de unde ai facut rost, fata da tutulicele alea? Ca tare frumoase mai sunt!

    RăspundețiȘtergere
  7. ce dragute sunt vasele.Prezentare super.Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi-a creat cineva ieri blogul,dar nu stiu cum sa fac sa fiu vazuta de ceilalti autori de blog.Ma pricep si eu la gatit si mai ales la prajiturit.Sunt din Iasi ca si tine.De la tine ma inspir cel mai des.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cat sunt de dragalase farfurioarele ;)) pilaful nu mai zic.. delicios!!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Tot eu te deranjez,dar nu stiu daca am reusit sa postez comentariile.Daca da, te rog sa nu te superi,dar nu stiu cum sa folosesc calculatorul.Imi place la nubunie blogul tau,si tare mult as dori sa stiu si eu sa ma fac cunoscuta prin intermediul blogului meu,,Diamar"Sunt suparata,dar poate intr-o zi voi reusi.Am postat trei retete (din pacate doua la acelasi produs),dar nu stiu cum sa sterg.Iarta-ma daca te deranjez.

    RăspundețiȘtergere
  11. Iar ma inebunesti cu vusuletele tale ... tot iti dau io o spargere ; merita deplasarea de la Onesti , nu ?
    PS Felicitari piticului de la avatar mess ptr coronita (Doamne , ce-ti seamana , frumusel si ghidus )

    RăspundețiȘtergere
  12. vreau si eu vasute ca ale tale........:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc mult fetelor pentru aprecieri, va imbratisez cu drag pe toate. :*

    Am pus link in postare catre vase, pentru cine doreste sa le procure. :)

    RăspundețiȘtergere