Prăjitura Smântânița

sâmbătă, 14 martie 2009

O alta reteta din cartea de bucate a bunicii...:)



Pentru foi avem nevoie de:

250 g faina
200 g zahar
1 ou
1 lingurita bicarbonat
3 linguri smantana
1 praf de sare

Se amesteca toate ingredientele si se framanta un aluat elastic.



Se imparte in 3 parti egale din care se intind 3 foi ce se coc pe dosul tavii (20/30 cm) in cuptorul incins la 180 grade pentru 10 minute.
Eu le-am intins direct pe fundul tavii,mi s-a parut mai usoara operatiunea,chiar daca s-au lipit un pic.



Dupa ce se coace foaia se despinde cu grija cat inca e calda.Cand se racesc foile devin casante.

Pentru crema avem nevoie de:

200 g unt
200 g zahar (cred ca merge si mai putin,mie mi s-a parut un pic cam prea dulce)
250 ml lapte
3 linguri faina
2 linguri cacao
1 plic zahar vanilat

Laptele rece se amesteca impreuna cu faina apoi se pune la fiert la foc mic,pana se ingroasa.



Untul se topeste,dar nu de tot.Sa mai ramana bucati netopite.



Se mixeaza pana devine ca o crema,adaugam zaharul si mixam in continuare.



Cate putin se adauga in compozitia de lapte racita.Dupa omogenizare se imparte crema in 2 parti : in una se adauga vanilia si in cealalta cacaoa.



Pentru glazura avem nevoie de:

100 g ciocolata
50 g unt
50 ml frisca lichida
esenta de rom

Se topeste ciocolata impreuna cu untul si frisca,adaugam si esenta de rom,omogenizam si dam la rece.

Peste prima foaie se intinde crema cu cacao,se aseaza a doua foaie si se pune crema de vanilie,ultima foaie si glazura.
Se lasa la rece pana a doua zi.Eu n-am avut rabdare,asa ca am taiat-o din seara asta. :))

Share This Post

11 comentarii:

  1. Hmmm..cred ca e fff buna!!!Multumim pentru toate retetele oferite!!Ce bine ca exista net..bloguri..situri....

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu mare placere JocoK!Cu mare drag impart cu voi,prietenii mei virtuali.Si nu numai! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta reteta si f. "rich". Multumim de reteta. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da,ai dreptate Marcela...e foarte "rich"...:))
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoasa, aratoasa, dulce si caloroasa... Deci, iau o feliuta de la tine si astept o ocazie mai speciala ca sa o fac, sau momentul cind cintarul va arata ca am voie, hi, hi...
    Felicitari si pentru pozele pas cu pas... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc draga cuscra! Si iti doresc ca acel moment sa fie cat mai aproape! :)) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. M-a captivat blogul tau.As vrea sa incerc toate prajiturile.Incep cu "smantanita" dar as vrea sa stiu dimensiunile tavii daca se poate.

    RăspundețiȘtergere
  8. Simona, bun venit la mine si in blogosfera. ;)

    Tava e de 20/30 cm.

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Miha.Am adaptat reteta la tava mea mai mare.A iesit foarte buna,dar a ta arata mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  10. e f.buna aceasta prajitura

    RăspundețiȘtergere
  11. am sa incerc si eu reteta

    RăspundețiȘtergere