Tort Opera

miercuri, 10 februarie 2010

by Narnia





Avem nevoie de:

* Pentru crema bavareza:

* 2 galbenusuri
* 60 g zahar
* 160 ml lapte
* 5 g gelatina
* 100 g ciocolata amaruie
* 240 ml frisca lichida

Gelatina o pune la inmuiat in cateva linguri de apa rece.

Galbenusurile le mixam intr-un vas impreuna cu zaharul, pana devin ca o crema. Adaugam laptele cate putin si omogenizam. Punem vasul pe bain-marine si firbem pana incepe sa se ingroase. Adaugam ciocolata rupta bucatele si amestecam pana la topirea completa. Dam deoparte si lasam sa se racoreasca. Cand a ajuns la o temperatura suportabila la deget adaugam gelatina si la sfarsit frisca batuta, amestecand usor. Dam la rece.

* Pentru crema de cafea:

* 20 ml apa
* 2 lingurite (pline cu varf) ness
* 90 g zahar
* 2 galbenusuri
* 150 g unt

Untul il topim (dar nu de tot, sa mai ramana bucati netopite), apoi il mixam pana ajunge ca o crema pufoasa.

Ness-ul il dizolvam in apa fierbinte.

Galbenusurile le mixam cu zahar pana se albesc, adaugam nessul fierbinte mixand energic pana se racoreste. Adaugam untul crema si omogenizam. Lasam la temperatura camerei. Daca punem la frigider se intareste prea tare.

* Pentru crema ganache:

* 100 g ciocolata amaruie
* 120 ml frisca lichida

Ciocolata o topim impreuna cu frisca lichida, pana la punctul de fierbere. Omogenizam si dam la rece.

* Pentru glazura:

* 100 g ciocolata cu lapte
* 50 ml frisca lichida
* 50 g unt

Ciocolata o topim impreuna cu frisca si unt. Omogenizam si lasam la racit.

* Pentru blat:

* 4 albusuri
* 3 oua
* 150 g zahar
* 50 g nuca macinata
* 100 g faina
* 1 lingurita praf de copt
* esenta de rom

Faina o amestecam cu praful de copt si nuca macinata.

Cele 3 oua se bat bine, cu jumatate din cantitatea de zahar, pana isi dubleaza volumul. Adaugam amestecul de faina si omogenizam.

Albusurile se bat spuma tare ca pentru bezea, cu un praf de sare si cealalta jumatate din cantitatea de zahar. Le agaugam in compozitia de mai sus amestecand usor.

Compozitia rezultata o impartim in 4 si coacem 4 foi subtiri, intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt, la foc mediu spre mare, timp de 7-8 minute.

Blaturile se scot de pe hartie si nu se pun unele peste altele pentru ca se lipesc.

Pentru insiropat am folosit cateva linguri de lichior de ciocolata, dar puteti folosi si un sirop simplu de zahar. In functie de preferinta.

Asamblarea:

1. blat stropit cu lichior acoperit cu crema de cafea
2. blat stropit cu lichior acoperit cu crema bavareza
3. blat stropit cu lichior acoperit cu crema ganache
4. acoperim totul cu cel de-al 4-lea blat si acoperim cu glazura de ciocolata

Se da la rece pentru cateva ore. Ideal ar fi sa-l lasati peste noapte.



Ornarea va fi dupa preferinta si inspiratie. Eu n-am avut. :))))

Share This Post

44 de comentarii:

  1. Vai, ce tort minunat! Preiau reteta sa o incerc curand! Multumesc mult de tot!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ton opéra est très réussi. BRAVO!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb! Si eu am de gand sa-l fac in urmatoarele saptamani, tot Narnia m-a inspirat.
    Deci e la fel de bun precum arata? Eram sigura! :))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca e delicios si arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa va fie de bine, Miha! Cum vi s-a parut ? Am emotii, cu cate dulciuri ii rasfeti tu pe ai tai, banuiesc ca sunt mai pretentiosi ca ai mei. :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Super. E ca si cum ti-as descoperi blogul pentru prima data. Dar, asa sa fie oare?
    Arata foarte rafinat. MAi bine ca nu ai avut inspiratie. Dar ce zici, eu am avut ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Superb tortul! Ca de obicei, arata de milioane.

    RăspundețiȘtergere
  8. Super arata, ca de altfel tot ce faci tu.O zi buna iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dar unde ti-ai pierdut inspiratia, cuscra ?!!! Fur si eu o feliuta si iti repeta ca mi-e ciuda ca poti minca atitea dulciuri si nu te ingrasi...

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte apetisant!La ingredientele pentru crema bavareza ai scris doua cantitati de lapte si la preparare ai scris despre frisca...tu sti ca eu is o profana in ale prajituritului asta asa cum faci tu , torutirle astea bestiale...asa ca rogu-te , lumineaza-ma ca io nu pricep!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. uaaaau Miha ce mi-ai facuuuut...salivez dupa tortul ala...musai sa-l fac si eu...:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Cu mare drag Judith! :) Asteptam impresii!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mersi beaucoup, Saveurs de Gourmandises! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Da Andreea...e foarte bun. Si plin de ciocolata. :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Narnia, le-a placut. Copiilor le-am dat doar din partea de sus, fara crema de cafea.
    E adevarat, sunt tare mofturosi si nu stiu daca este ceva cu care i-as impresiona la maxim. Poate doar cu niste gogosi! :))))

    RăspundețiȘtergere
  16. Gospodino de criza, incerc sa ghicesc cine se ascunde sub acest nick. :)) Oare esti cea care ma gandesc eu ca esti? :)))

    RăspundețiȘtergere
  17. O zi buna si tie Micule! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  18. Cuscra, ma gandeam ca poate o fi ajuns pe la tine, ca tare harnicuta ai fost. :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Ana-Maria, multumesc mult de atentionare. Am rectificat. Mi se intampla cateodata sa ma ia "tastatura" pe dinainte. :)))

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  20. Andreea, te-as pofti la mine daca ar mai fi, dar nu mai este demult! :)

    RăspundețiȘtergere
  21. ton opéra est magnifique je t'en félicite bravo
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  22. foarte aspectuos . Ce decorare mai trebuie la cum arata ca il mananc cu ochii. miam miam

    RăspundețiȘtergere
  23. Super arata tortul...de gust ce sa mai vorbesc...cred ca e demential...felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  24. Un premiu te asteapta la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  25. Foarte frumos........imi plac teribil de mult torturilr cu cioco.
    Pup

    RăspundețiȘtergere
  26. Cu tortul asta m-ai loit la fix. Tort cu cioco si cafeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

    RăspundețiȘtergere
  27. Ce tort minunat si f.bun!Te invit sa ridici un premiu pentru tine!Te pup Miha draga!

    RăspundețiȘtergere
  28. Sandita, ma bucur ca ti-a placut tortul. Sa stii ca e foarte foarte bun. Sa-l faci neaparat. al tau va fi si frumos cu siguranta. ;)

    RăspundețiȘtergere
  29. Multumesc Monica.
    Te mai astept pe la mine! :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Cristina, multumesc. Voi trece negresit. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  31. maria, si mie imi place ciocolata. Iar combinatia de cafea cu ciocolata e irezistibila. :)

    RăspundețiȘtergere
  32. Multumesc Mariana. Voi trece negresit!

    Pup si seara buna.

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna.. as vrea sa fac si eu tortul dar am o nelamurire.. la blat la cantitati sunt trecute 3 oua.. insa la prepararea se mentioneaza 2 oua. Cum este corect? Ms mult.

    RăspundețiȘtergere
  34. Daniela, este vb de 3 oua. Am gresit la redactarea modului de preparare.

    Multumesc de atentionare. Pup si o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  35. Foarte buna ideea! As vrea sa o incerc dar nu stiu ce fel de frisca lichida sa folosesc si de unde sa o cumpar.
    Multumesc anticipat!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  36. Angela, poti folosi orice fel de frisca lichida. Vegetala ( maeggle, Hulala) sau naturala (La Dorna, Milli). Le gasesti in orice supermarket, la raionul cu produse lactate pasteurizate.

    RăspundețiȘtergere