Prajitura cu nuca si cafea

vineri, 11 mai 2012

Ma tot gandeam ce pot sa fac cu albusurile ce le adunasem la congelator. Si pentru ca pentru copiii aveam deja pregatita o inghetata la congelator, mi-am zis ca acum e momentul sa-mi satisfac pofta de-o prajitura cu cafea. :))



Pentru blat:

300 g albus (~8 albusuri)
150 g zahar
200 g nuca prajita si macinata
1 lingura zahar vanilat
1/2 lingurita praf de copt
 2 linguri faina

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Se adauga zaharul si zaharul vanilat si se mixeaza pana obtinem o spuma densa si lucioasa.

Separat, amestecam faina cu praful de copt si nuca macinata. Incorporam amestecul in bezea si amestecam usor cu o spatula, cu miscari de jos in sus.

Compozitia se toarna in tava mare de la aragaz tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mediu pentru cca 20 de minute.


Cand este gata se pune pe un gratar si se lasa la racit, cu tot cu hartia de copt.

Pentru crema:

200 g unt
100 g zahar
2 linguri cacao neagra
1 lingura cafea solubila

Se topeste untul partial, sa mai ramana bucati netopite. Se mixeaza pana se raceste si se leaga din nou, obtinand o crema fina si pufoasa. Se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana acesta se topeste. Adaugam cacaoa si cafeaua solubila si omogenizam.

Desprindem usor hartia de copt de pe blatul racit, se taie in 3 fasii, vom obtine astfel o prajitura lunga si ingusta. Impartim crema in 3 si o repartizam pe cele 3 foi. 

Dam prajitura la rece pana se intareste crema, apoi se portioneaza dupa dorinta.

Pentru decor, se pot presara deasupra ceva nuci tocate.




Share This Post

25 de comentarii:

  1. Magnifique ce gâteaux digne d'une grande vitrine de pâtisserie, bravo ils est superbe!

    bisous

    RăspundețiȘtergere
  2. Pot sa fur io farfuriuta asta cu totul! ador blaturile cu nuca,in cazul asta foile! pupu-te!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah, ce buna trebuie sa fie! Ma duc sa fac si eu minunea asta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buuun! O prajitura pe gustul meu! :)
    felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arată foarte bine prăjitura, cu siguranță o voi încerca și eu! Singurul lucru pe care îl regret e că nu ți-am descoperit blogul mai de mult, îmi place mult ceea ce faci așa că o să te trec în lista mea de bloguri preferate!

    RăspundețiȘtergere
  6. Gand la gand sta am facut si eu azi doar ca are nuci caramelizate pup tot o GABRIELA

    RăspundețiȘtergere
  7. O combinatie perfecta pt mine: nuca si cafea,super

    RăspundețiȘtergere
  8. Pentru mine, divina, combinatia perfecta! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Miha arata minunat! Cafea si nuca.... vreau si eu macar o bucatica!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce bine arata... O s-o incerc cu siguranta :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Va multumesc tare mult de aprecieri! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  12. am salvat reteta si ma duc sa o fac :)o sa-ti spun cum mi-a iesit :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Consider ca este senzationala combinatia de nuca cu cafea!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Pare grozava si o s-o fac cat de curand.
    Rugaminte:
    o reteta (la fel de grozava si rapida) cu cele 8 galbenusuri, ca-i pacat de ele!
    Mioara

    RăspundețiȘtergere
  15. Mioara, prajitura asta e buna de facut atunci cand aduni mai multe albusuri. Eu le pastrez la congelator. Dar daca vrei neaparat sa o faci, din galbenusuri poti face inghetata. ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. Miha, draga, vrei te rog, sa-mi dai reteta de inghetata cu galbenusuri. Pana sa dau de site-ul tau nu stiam ca pot pastra albusuri la congelator.
    Ce adevarata-i vorba aia "cat traiesti inveti".
    Dac-ai sti cate albusuri s-au dus in Dunare(sint din Galati) de Paste! cand am facut cozonaci!
    te imbratisez si la cat mai multe retete buuuuuune!

    RăspundețiȘtergere
  17. Mioara, le pui intr-o caserola la congelator si le poti folosi mai apoi. Poti face prajitura asta, la care poti schimba si crema daca vrei, chec din albusuri sau o minunatie de Pavlova.

    Retete de inghetata:

    Inghetata cu Finetti: http://dulciurifeldefel.blogspot.ro/2011/08/inghetata-cu-nutella.html

    Parfe de ciocolata: http://dulciurifeldefel.blogspot.ro/2010/09/parfe-de-ciocolata.html

    Inghetata cu caramel: http://dulciurifeldefel.blogspot.ro/2010/09/inghetata-cu-caramel.html

    Inghetata cu cirese (poti inlocui cu orice alt fruct): http://dulciurifeldefel.blogspot.ro/2010/09/inghetata-cu-cirese.html

    Si sunt doar cateva idei! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Miha ,de curand am mancat la un restaurant din Sovata o prajitura cu miere si nuca si o chema MARLENKA
    Nu poti obtine de undeva reteta originala??
    Este extraordinar de gustoasa
    Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  19. Mariana, din pacate nu am de unde sa fac rost de acea reteta. Dar din cate am vazut acum pe net, este o prajitura cu foi de miere si crema de lapte condensat. Sunt multe variante, dar cine stie care o fi cea originala?

    Imbratisari cu drag.

    RăspundețiȘtergere