Zacusca cu ciuperci

miercuri, 7 septembrie 2011

Pentru ca nu dispun de spatiu de depozitare, pregatirile pentru iarna se rezuma doar la ceea ce pot pune in congelator, nici ala foarte mare dealtfel.

Insa pofte am. :)) Mai ales de-o zacusca de vinete. Asa s-a intamplat si zilele trecute, am vrut neaparat zacusta. N-am avut gogosari, dar i-am dat inainte. :)) Am zis ca merge si fara. Si am pus niste ciuperci, pentru a-i imbunatati gustul.

Eu am papat asa simpla, cu paine. Copiilor le-am zis ca e sos pentru paste. :)) Le-am fiert niste fusilli in apa cu sare, le-am scurs si le-am amestecat cu zacusca asta. Foarte bine au papat. Hi hi...



 2 cepe mari
4 vinete
2 ardei grasi
2 ardei capia
2 rosii
1 cana suc de rosii
cateva ciuperci
100 ml ulei
sare si piper
chilli iute (se poate inlocui cu ardei iute proaspat)


Vinetele, ardeii si rosiile se coc, apoi se curata de coaja si seminte. Ardeii si ciupercile se taie cubulete, vinetele se toaca si rosiile se paseaza.

Ceapa se curata si se toaca marunt, apoi se pune la inabusit in cratita cu  ulei, amestecand mereu. Adaugam rosiile pasate si sucul de rosii si omogenizam. Adaugam apoi pe rand ardeii, vinetele si ciupercile amestecand continuu.  Se lasa sa fiarba la foc mic pana ce scade toata zeama, iar compozitia se ingroasa, moment in care potrivim si gustul de sare si piper. Presaram si cativa fulgi de chilli iute.

Se lasa la racit si se serveste. Daca mai ramane ceva din aceasta zacusca, se patreaza la rece.






Share This Post

12 comentarii:

  1. Daca e zacusca,mai ales si cu ciuperci e de mine!Ador zacusca si a ta arata tare imbietor!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma dau la zacusca ta, mai ales ca e ciupercoasa... Si cu o felie de piine calda..., mama, mama, cum imi fac pofta degeaba, ca n-am zacusca, dar pentru o felie, iau de la a mea cuscra... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata tare bine! Fac si ceva asemantor, fara ciuperci si o servim calda. Dar vorba ta...copii o devoreaza...

    RăspundețiȘtergere
  4. Zacusca cu ciuperci e preferata mea.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu cred ca am mancat vreodata zacusca cu ciuperci, dar a ta arata tare imbietor :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoasa prezentare la zacusca ta,Miha!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca mai ramane ceva...bine zis...arata delicios! Savuroasa e...si trebuie sa probez!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ciuperci si vinete.O combinatie ce-mi place si mie.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mmmm, ce bunatate. Si eu am, asa ca nu mor de pofta... dar altfel, m-ai gasi pe presul de la usa =))
    Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  10. arata superb , iar daca este cu ciuperci :) pentru mine zacusca asta e cea mai buna !!!! bravooo!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere