Clatite cu cafea

vineri, 26 august 2011

Astazi vom savura impreuna o portie revigoranta de clatite cu cafea. :))

Desi sunt atat de bune si atat de usor de preparat, multe lume se fereste sa le faca. Chiar si eu... :))) Timpul de coacere ma omoara... se coc prea repede pentru a putea face si altceva intre timp si mult prea greu stand si asteptand langa tigaie... :)))) Si totusi, cand pofta e mare...

Cred ca oricine stie si are in "repertoriu" o reteta de clatite preferata. Eu, cu mici variatiuni, folosesc reteta de baza.

Clatite cu cafea


2 oua
300 ml lapte
300 ml cafea tare fara zahar
100 g zahar
4 linguri ulei
~ 400 g faina
esenta de vanilie

Cafeaua se poate inlocui cu ness (2 linguri), pe care il vom dizolva intr-o cana cu  apa.

Faina se amesteca cu laptele caldut si cafeaua. Vom obtine o compozitie ca o smantana. Se adauga zaharul, galbenusurile, uleiul, esenta de vanilie si se mixeaza bine. La sfarsit, incorporam si albusurile batute spuma cu un praf de sare.

Tigaia in care vom coace clatitele se unge cu putin ulei. Se toarna in tigaie atata compozitie cat sa acopere fundul tigaii in strat subtire. Cand s-a copt pe o parte se intoarce pe partea cealalta cu ajutorul unei palete. Se procedeaza intocmai cu tot aluatul de clatite, pana la terminarea acestuia.

Se servesc cu sos de ciocolata si semifreddo de orez.


Absolut delicios! Trebuie sa le incercati, ca sa vadati seama de ce spun asta! :))



Share This Post

21 de comentarii:

  1. cum pot arata de bine! de revista e poza!

    RăspundețiȘtergere
  2. stimabila doamna, cand ai timp de toate minunatiile astea? vreau si eu o clatitoasa din asta cu cioco si cafea !! pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai daca-i vorba de cafea, inseamna ca e foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta combinatia de clatite si cafea. Ar trebui sa incerc intr-o dimineata :) Poate inlocuiesc "obsesia" clatitelor cu lamaie si mac :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat de bune tre sa fie cu aroma de cafea!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. ce pofta mi-ai fracut :))
    arata foarte bine, mai ales ca ai combinat 2 placeri vinovate ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Da' bine mai arata , Miha !
    Wk pe plac !
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  8. Întotdeauna foarte gustoase mai ales pe creştere în week-end
    Vă doresc o frumoasă sâmbătă
    Valerie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Inca o data la multi ani,si pana ne dai tort mancam din clatitele astea grozave!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. vai doamne ,asta e nebunie curata !!!! ... cine ar putea refuza asa ceva? :))) ... pap si eu !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Va rog adaugati ca prieten FABRICA DE CLATITE de pe Facebook. Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  12. Fataaa, tu faci clatite si pe mine nu ma chemi?? Plus ca-s cu cafea, moartea mea...ha,ha! ...n-am avut alta rima :(

    RăspundețiȘtergere
  13. ce fain arata ;) am sa o rog pe mama sa imi faca si mie xD ! bafta la facut retete asa misto :P ! si ce delicios arata :P

    RăspundețiȘtergere
  14. da incerc si eu cred ca sunt delicioase

    RăspundețiȘtergere