Dulce de leche

sâmbătă, 21 mai 2011


 Va povesteam de curand ca am gasit de cumparat lapte condensat. E atat de bun si atat de multe deserturi si prajituri se pot face cu el...Laptele condensat despre care va spun nu este laptele condensat ce se gaseste la noi in magazine si se foloseste la cafea. Este un lapte gros, ca o smantana, cu gust intens de lapte si foarte dulce.


Nu stiu de ce la noi nu se comercializeaza acest lapte, in alte parti este chiar foarte popular. Eu il cumpar din Republica Moldova, in Iasi am inteles ca s-ar mai gasi din cand in cand in piata Alexandru, la moldovenii ce vin acolo cu diverse de vanzare. In Bucuresti, va explica Natalia unde anume puteti gasi, aici.
Ceea ce va voi prezenta astazi nu este de fapt o reteta, ci o metoda de a obtine acasa dulce de leche, o crema absolut delicioasa si care aproape ca se face singura.

Acest dulce de leche este foarte apropiat de caramel, ca aroma si textura, dar mult mai bun la gust. Gustul nu se poate descrie in cuvinte, trebuie neaparat sa gustati ca sa intelegeti ce spun. :))


 Exista mai multe metode de a obtine acest dulce de leche: fiertul pe foc mic mic, amestecand continuu, fierberea cutiei nedesfacute in baie de apa timp de 2 ore sau metoda lui David Lebovitz prezentata de Florin aici. Voi incerca si metoda prezentata de Florin, dar acum am optat pentru fierberea in baie de apa. Prima metoda e prea grea pentru mine. :))))

Cutia de lapte condensat nedesfacuta se pune intr-o cratita mai inalta si se acopera cu apa. Apa trebuie sa fie cu mult deasupra cutiei. Pe tot parcursul fierberii cutia trebuie sa fie acoperita de apa, daca apa scade prea mult se completeaza cu alta, altfel exista pericolul de explozie.

Dupa 2 ore de fiert (daca se depaseste timpul nu e nici un bai ) se da cratita deoparte de pe foc si se lasa pana la racirea completa.

Vom obtine astfel acest minunat dulce de leche.

Share This Post

25 de comentarii:

  1. Miha,incearca, macar o data, si varianta laptelui fiert la foc mic. Eu am facut dulce de leche de foarte multe ori si e foarte usor de facut. Nici ma car nu a trebuit sa stau langa aragaz sa mestec continuu. Desi aici se gaseste pana si la benzinarii lapte condensat la cutii (indulcit si neindulcit), lapte evaporat (indulcit si neindulcit)..chiar gasesti cutii cu dulce de leche gata facut la orice supermarket in sectiunea pentru alimente mexicane...eu nu am folosit pana acum lapte condensat sau evaporat pentru nimic. O sa incer si eu sa fac o data varianta dulce de leche folosind o cutie de lapte condensat sa vad cum e...dar cea facut pe aparaz din lapte fiert la foc mic e foarte usor de facut si foarte naturala :)
    Uite reteta mea de dulce de leche http://kittytweedy-romanian.blogspot.com/2010/06/dulce-de-leche.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate nici eu nu gasesc aici lapte condensat. Desi imi place foarte mult si retetele cu lapte condensat sunt foarte bune. Dulce de leche n-am gustat niciodata dar banuiesc ca e un deliciu.

    RăspundețiȘtergere
  3. e un deliciu..imi place mult dulce de leche....eu o gasesc gata facuta..:)
    felicitari Miha

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci urmeaza sa ne-o coci zici:)))interesanta treaba ...de incercat...pup, o zi buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga mea, cu riscul sa ma injuri eu cred ca metoda ta de a fierbe laptele condensat este super periculoasa.Eu fac o gaura in cutie iasa putin lapte dar nu-i bai o pun intr-un vas cu apa cam 2cm de la capac completind daca se evapora.Mai mult de 2 ore nu se fierbe ptr. ca devine prea ,,cauciucos``.Mai este ceva de precizat laptele condensat trebuie sa fie indulcit.Sper ca nu te superi ptr. precizarile mele.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Lale,
    Sa stii ce metoda asta de fiert conserva in apa este practicata de multi. Emeril Lagasse, care detine un imperiu culinar aici in America, intotdeaua face dulce de leche prin metoda asta. Uite un link unde explica cum se face corect. Daca intelegi Engleza, o sa inveti multe din aceasta reteta:) http://www.foodnetwork.com/recipes/emeril-lagasse/homemade-dulce-de-leche-ice-cream-recipe/index.html
    *simmer=a fierbe la foc mic, NU in clocote.
    *double boiler=insemana metoda baine marie...adica ai o oala cu apa care fierbe incet (nu in clocote...peste acea oala pui un castron neaparat din sticla (nu plastic sau inox. Fundul castronului NU trebuie sa intre in contact cu apa. In acest castron pui leptele condensat (fara conserva de metal bineinteles) si "fierbi" laptele condensat prin aceasta metoda in jur de 3-4 ore cum zice in reteta.
    Daca pastrezi corect temperatura apei in care fierbi conserva, nu o sa-ti explodeze :)
    Uite mai multe retete cu dulce de leche http://www.foodnetwork.com/search/delegate.do?fnSearchString=dulce+de+leche&fnSearchType=site

    RăspundețiȘtergere
  7. kittyweedy,sper sa nu se supere Miha ca-i comentam metoda ei public..nu ma prea descurc in engleza multumesc de informatii.

    RăspundețiȘtergere
  8. Lale, nu ma supar deloc. Facem schimb de pareri, opinii si experiente...

    Metoda prezentata de mine o stiu de cativa ani de la prietena mea Natalia. Am folosit-o de cateva ori pana acum cu succes. Cu un pic de atentie se pot evita neplacerile, nu trebuie decat ca acea conserva sa fie bine acoperita cu apa.

    Se poate incerca si metoda lui Florin, e mai safe, daca asta pare a fi periculoasa.

    RăspundețiȘtergere
  9. Angie, multumesc de completari! :*

    RăspundețiȘtergere
  10. OMG I love this recipe and I love Dulce de leche, nice recipe!! gloria

    RăspundețiȘtergere
  11. Este foarte bun acest lapte.Mie mi-l aduce tot cineva de la Chisinau. Eu stiu 2 feluri:cel cu caramel (pe care il prezinti si tu aici) si cel simplu.Sincera sa fiu, mie imi place mai mult asta cu caramel.

    RăspundețiȘtergere
  12. lapte condensat, cum ziceti voi, este de fapt lapte dulce la noi. adika ala care-l luati de pe magheru, si daca il fierbi, obtii lapte condensat, varionka i se spune la noi, si se vinde gata facuta. nu cred ca nu este la magazinul de la magheru. metoda asta de foerbere e veche si da bataie de cap:)

    RăspundețiȘtergere
  13. O fi la Magheru, nu te contrazic. La noi in Iasi (si in multe alte orase din tara) nu se gaseste nici macar lapte condensat, daramite dulce de leche. :) Si atunci apelam la diferite metode de a obtine ceea ce nu putem cumpara. ;)

    RăspundețiȘtergere
  14. Simo',mi-am comandat lapte condensat,si astept sa-mi soseasca!Pana atunci vreau sa te mai intreb o data,e sigura metoda de obtinere a Dulche de Leche,prin fierberea cutiei nedesfacute?atata doar sa am grija ,sa fie mereu ,nivelul apei peste cutie?

    RăspundețiȘtergere
  15. Anca, mai e metoda prezentata de Florin, vezi ca am pus link in prezentare. Am folosit-o si eu de cateva ori, cand aveam altceva de facut si imi era teama ca voi uita de cutia care fierbe. :)) Nu stiu daca o fi fost laptele de vina sau metoda, dar n-a iesit la fel de dens si gros ca cel fiert in cutia nedesfacuta. Dar a fost bun, a avut gust de caramel. :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Miha draga....ghici cu ce ma rasfat eu acum?....cu...Dulce de Leche...ohhh...o bunatate.Am stat azi-noapte si am fiert la foc mic-mic ,o doza de lapte condensat,vreo doua ore,ca mi-era somn deja.Si,azi dupa ce amdus piticii la "servici" (la gradinita) m-am pus sa deschid cutia!Superrrr bun!Am sa-i fac si poze.
    La culoare si consistenta nu e ca al tau,in sensu' ca e mai fluid si un maro mai deschis,dar ...gustul...papilele mele gustative sunt in delir!
    Poate ca daca il fierbeam mai mult sau la foc mai iute,imi iesea ca al tau,dar pt. prima data sunt multumita.Imi era frica sa nu-l fierb nici prea mult,nici sa nu imi fac explozie etc...etc.
    Iti multumesc inca o data pt. sfaturi.
    Sa ai o saptamana frumoasa in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  17. Anca, e bun bun. Si ma bucur ca-ti place si tie.

    Consistenta finala depinde si de timpul de fierbere, dar si de ceea ce mai contine laptele condensat. In afara de lapte si zahar ce mai contine laptele de la DeLatte?

    RăspundețiȘtergere
  18. Miha,pe cutie scrie asa:"Lapte pasteurizat (53%) ,Zahar (47%).Nu contine gluten."

    RăspundețiȘtergere
  19. Anca, e ok. Sunt alte firme care mai adauga "diverse" in compozitie. Incearca si fierbe mai mult data viitoare. Sau il fierbi 2 ore, apoi lasi cutia sa se raceasca in cratita cu apa in care a fiert.

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  20. a auzit cineva de cineva careia sa-i fi explodat cutia? eu nu, deci o sa incerc cind o sa am timp de pazit. Mi se pare mai buna metoda asta ca poti face mai multe in acelasi timp si sa le pastezi pt a le folosi oricind doresti. Zic bine?

    RăspundețiȘtergere
  21. Asa este Cris! Eu de asta o prefer, fierb mai multe cutii o data si le pastrez apoi pentru atunci cand am nevoie. In timpul fierberii imi pun ceasul sa sune dupa 1 ora, sa nu uit :))) completez cu apa daca e nevoie si gata.

    Pup si duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  22. Arata delicios! Presupun ca si gustul e nemaipomenit!

    RăspundețiȘtergere
  23. Daaa...e super! Bine ca e cam dulce, altfel as da gata toata cutia. :)))

    RăspundețiȘtergere
  24. Dulce de leche,un rau necesar.
    Eu il fac din lapte gras de la o vacuta,iese super.
    Succes in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  25. MUltumesc Mihaela!

    N-am incercat niciodata sa-l fac acasa, din lapte proaspat. Bine... nici lapte de vacuta n-am de unde sa iau. :)

    RăspundețiȘtergere