Placinta cu carne

luni, 4 aprilie 2011

O placinta pe care o putem numi foarte usor si pizza, daca avem mofturosi la masa :)))
Un deliciu cu care va veti incanta mesenii, ce merge servita si rece ca aperitiv sau calda. Si neaparat insotita de un pahar de vin. :))



Pentru aluat:

150 ml apa
5 g drojdie uscata
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
2 linguri ulei
~ 250-300 g faina

Se dizolva drojdia cu putina apa calduta, se adauga uleiul, sarea, zaharul si restul de apa. Faina se adauga cate putin si se framanta aluatul pana se dezlipeste de castron. Aluatul se lasa la crescut cca 30 minute.

Eu am pus toate ingredientele la masina de paine,la programul de framantare+dospire.


Pentru umplutura:

1 piept de pui
1 ceapa
1 morcov
1 ou
1/2 pahar vin alb
1/2 pahar suc de rosii
patrunjel verde
3 catei usturoi
sare si piper
oregano
~100 g cascaval

Pieptul de pui se toaca. Se adauga patrunjelul si usturoiul tocate. Ceapa se taie marunt si se pune la calit in cateva linguri cu ulei de masline, impreuna cu morcovul dat pe razatoarea cu ochiuri mici. Se adauga carnea tocata, vinul si sucul de rosii. Se lasa sa fiarba pana scade zeama si carnea este facuta. In timpul fierberii adaugam putin oregano si se potriveste gustul de sare si piper. Lasam la racit apoi amestecam cu ou.

Aluatul il rasturnam pe masa usor infainata si intindem o foaie groasa de cca 0.5 cm, pe care o punem intr-o tava (20/30 cm) unsa cu ulei si tapetata cu faina.


Punem umplutura, presaram cu cascavalul ras pe razataoarea cu ochiuri mari,


si acoperim cu fasii ce le-am taiat din restul de aluat.


Dam tava la cuptor la foc mediu pana se rumeneste. Se portioneaza dupa dorinta.


O reteta ce merita incercata. Pe cuvant! :))

Share This Post

25 de comentarii:

  1. Mi-ai dat o idee tare buna. In weekend am musafiri si cred ca ar merge bine. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pot sa fiu si eu musafirul tau Anca?ca Miha nu cred ca mai are.

    RăspundețiȘtergere
  3. bai, eu am lasat un comment, nu s-a dus?:))))
    Buna placintica, buna mai ales pt cine nu a facut azi nimic [blush]
    :))))

    RăspundețiȘtergere
  4. arata foarte bine; mi s-a facut o pofta de pizza......

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru reteta!I-ai pus si cascaval peste umplutura?Asa mi se pare si cred ca ar merge foarte bine...eu o voi face zilele astea dar cu foi de placinta(ca le am in frigider).
    Multumesc pentru idee si o saptamana placuta!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte bine. Si mie imi plac tare mult tartele sarate si placintele de acest gen.
    Nu stiu ce s-a intamplat cu blogul tau, ca mie imi apare apare un link sau o trimitere la un alt blog. Dau copy-paste sa vezi ce-mi apare. (Formele agresivităţii faţă de copil
    postat de krina în Retete culinare si retete de prajituri)

    RăspundețiȘtergere
  7. Miha, si mie imi apare la fel in blogroll acolo unde te am eu. In loc sa fie titlul de "placinta cu carne" apare "Formele agresivitatii fata de copil", dar cand am dat click, m-a trimis catre postarea cu placintica ta. Oare ce o fi?

    RăspundețiȘtergere
  8. très bonne idée pour la garniture de la tourte elle est vraiment appétissante et délicieuse
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  9. doamne arata delicios!!!!imi lasa gura apa...

    RăspundețiȘtergere
  10. Pupici Ancuta. Ma bucur ca am putut fi de ajutor. :*

    RăspundețiȘtergere
  11. Maria, da...du-te la Anca! :))) Si p-aia treci pe la mine, sa-mi aduci si mie. :)))
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Gabi!
    Las' ca-ti scoti tu altadata parleala. :)))
    Ti pup fata draga! :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Petronela, ai dreptate am pus si cascaval deasupra. Am corectat acum in reteta. Multumesc de atentionare.
    Pup si o zi frumoasa! :*

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Claudia, banatanca mea draga! :*

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc Cristina. :*
    Nu stiu de ce apare asa. E o problema cu feed-ul. Am atentionat-o pe Krina, sper sa corecteze eventualele erori.

    RăspundețiȘtergere
  16. Andreea, daca dai clic pe numele blogului te aduce aici, daca dai pe titlul postarii te duce dincolo.
    Incurcate sunt caile internetului! :)))

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc Albinuta! Ma bucur ca-ti place! :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Arata excelent!Trebuie s-o fac si eu.Multumesc pentru inspiratie!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  19. Maya, multumesc!
    De buna e buna si sper sa va placa, dar eu astept sa ma zapacesti cu pozele tale foarte frumoase! :*

    RăspundețiȘtergere