Tort Diva Hair

joi, 17 februarie 2011

M-am inscris in concurs pe Diva Hair.ro, unul dintre cele mai importante site-uri pentru femei din Romania. Acest site are si o sectiune cu Retete culinare.

Am raspuns provocarii celor de la Diva Hair de a realiza un tort avand ca sursa de inspiratie Diva Hair, desigur. Cum decorurile sofisticate nu ma reprezinta :)) am ales pentru "imaginea tortului" chiar sigla site-ului.

Nu e un tort senzational ca aspect, dar este foarte foarte bun si mai presus de toate foarte usor de facut, accesibil tuturor. Astfel, ca inainte de a trece la postat reteta propriu-zisa vin cu rugamintea la voi, fanii si prietenii mei, de a ma sustine in acest concurs.

Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa:

1. sa dati LIKE profilului Diva Hair.ro de pe Facebook: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150184981172907&set=a.10150184981097907.374029.337353132906&theater#!/DivaHair.ro

2. apoi LIKE la poza tortului meu aici: http://www.facebook.com/album.php?aid=374029&id=337353132906#!/photo.php?fbid=10150184981172907&set=a.10150184981097907.374029.337353132906&theater

Multumesc!




Pentru blat:

6 oua
230 g faina
230 zahar
3 linguri cacao
1 lingurita praf de copt

Mixam ouale cu zaharul si un praf de sare pana isi dubleaza volumul si se deschid la culoare dupa care incorporam treptat faina amestecata cu praful de copt si cacaoa amestecand de jos in sus. Impartim compozitia obtinuta in 3 parti egale si coacem foile pe rand, intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt, timp de cca 15 minute fiecare. Se scot pe un gratar si se lasa la racit.

Puteti inlocui cu succes cu foi de pandispan din comert, daca timpul nu va permite sa coaceti blaturile. Eu nu le-am incercat inca, dar cred ca sunt o alternativa valabila. :)

Pentru crema:

500 ml lapte
50 g amidon
2 linguri zahar
100 g ciocolata alba
150 g unt
75 g zahar pudra

Amestecam cele 2 linguri zahar cu amidonul. Adaugam 100 ml lapte putin cate putin, pana obtinem o compozitie omogena, fara cocoloase.

Restul de lapte se pune intr-o cratita, se adauga ciocolata alba si se incalzeste pana se topeste ciocolata. Dam focul la minim si adaugam amestecul de amidon, amestecand mereu pana se ingroasa. Lasam la racit. Mixam untul moale, la temperatura camerei, cu zaharul pudra si adaugam in crema de lapte cu amidon, putin cate putin.

Crema astfel obtinuta o impartim in 2 si o repartizam intre blaturile pe care le insiropam putin, cu sirop obtinut din:

50 ml apa
50 g zahar
2 linguri coniac

Dam la frigider pentru cateva ore, apoi ornam cu frisca.

Desigur ca se poate face si sub forma de prajitura, cand nu va mai fi nevoie sa ornam cu frisca, ci doar vom imparti crema in 3 si vom avea un strat de crema si deasupra.

Share This Post

20 de comentarii:

  1. arata delicios, straturi perfecte! bafta la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place că nu zici că-i de plastic. :D Are "tunări" naturale:)) Pup! Baftă!

    RăspundețiȘtergere
  3. I-am dat like, sper sa te ajute cu ceva. Arata bine tortul, mi-ar placea sa ne servesti cu o felie daca castigi :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Succes la concurs.Arata foarte atragator...poate cine stie il voi face si eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Superb tort...sa ai multa bafta la concurs!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Done.Succes. (PS: am facut cheesecake-ul. Super bun)

    RăspundețiȘtergere
  7. felicitari! sper sa castigi! as putea sa inlocuiesc untul cu frisca ( am avut o experienta neplacuta cu o crema pe baza de unt),sau cel putin sa reduc din cantitatea de unt si restul sa-l inlocuiesc cu frisca? ce zici? multumesc mult! a ta admiratoare,mihaela

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata foarte bine. Bafta la concurs, ai votul meu!

    RăspundețiȘtergere
  9. super tort Miha,felicitari si bafta multa la concurs,puuup

    RăspundețiȘtergere
  10. Minunat arata tortuletul....Bravo! De fapt ca toate bunatatile pe care le pregatesti.

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc tuturor de aprecieri si de sustinerea in concurs! Va imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  12. Mihaela, poti inlocui cu frisca. Numai frisca as zice eu. Dar daca vrei sa pui si putin unt, poti incerca.

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna Miha, mult succes la concurs, tortul arata f apetisant. Am incercat multe retete de pe blogul tau, si am doua intrebari: cand spui foc mediu (pentru prajituri) la ce temperatura te referi mai exact? S-a intamplat ce uneori prajitura sa se lase dupa ce am scos-o din cuptor (sau am oprit focul), stii care ar putea fi cauza? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  14. Poliana, eu am un cuptor vechi pe gaz, fara termostat. Eu il reglez la mic inspre mare, asta inseamna undeva la 180-190 de grade.

    Diverse motive pentru care blatul se lasa:
    - prea putina faina in comparatie cu cantitatea de lichid. Aici in reteta de fata, e posibil sa fie legat de marimea oualor
    - lingura cu faina va plina, cu mot...nu rasa
    - albus batut insuficient. Albusul se bate pana face turturi, e o spuma lucioasa, ca pentru bezea
    - incorporarea albusurilor se face usor, fara a amesteca energic, cu simt de raspundere :)) altfel iese aerul din compozitie, care trebuie sa fie una aerata
    - consistenta finala a aluatului trebuie sa fie ca cea a unei smantani mai groase, dar curgatoare
    - nu deschide usa cuptorului in timp ce se coace compozitia. Respecta asta macar in primele 15-20 de minute.
    -lasa blatul in cuptor sa se raceasca, cu usa cuptorului deschisa
    -verifica valabilitatea prafului de copt, desi daca albusurile sunt batute foarte bine, blatul aproape ca va creste singur

    Cam atat imi vine in minte acum. Daca esti sigura ca nu e de vina cuptorul poate te ajuta aceste sfaturi.

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc frumos pentru sfaturi. Voi avea mai multa grija data viitoare cand voi face prajituri cu blat. La gust erau f bune, sper ca pe viitor sa fie la fel si ca aspect. Azi am incercat ceva mai simplu, un cheesecake cu ciocolata si a iesit f bine. Ai niste retete super! Tine-o tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc Poliana!
    Mult spor si tie! :*

    RăspundețiȘtergere