Cornuri pufoase cu nuca si cacao

vineri, 25 martie 2011

Dupa indelungi cautari si teste am ajuns la o reteta de aluat care m-a incantat, reteta ce o voi folosi cu siguranta si pentru Paste, pentru cozonac si pasca.


2 oua
10 g drojdie uscata
100 g zahar
200 ml lapte
60 g unt
550 g faina
1/2 lingurita sare
1 lingura coaja de portocale confiata

Pentru umplutura:

200 g nuca macinata
50 g cacao neagra
100 g zahar (sau mai mult, daca va place f dulce)
1 lingurita scortisoara macinata
esenta de rom
lapte (atat cat se "cere" pentru a obtine cnsistenta dorita)

Nuca macinata se amesteca impreuna cu zaharul si cacao, esenta de rom si scortisoara, apoi se toarna lapte fierbinte deasupra. Se pune lapte pana se obtine consistenta dorita.

Pentru uns:

1 galbenus
2 linguri lapte

Drojdia o amestecam cu 1 lingura de zahar, 50 ml lapte caldut si putina faina. Omogenizam si lasam la loc caldut pana se umfla si apara basicute la suprafata.

Punem maiaua in cuva masinii de paine, adaugam apoi ouale, restul de zahar, untul topit si racit, coaja de portocale, laptele ramas si faina putin cate putin. Framantam pana se inglobeaza toate ingredientele si obtinem un aluat elastic. Lasam la crescut pana isi dubleaza volumul.

Scoatem aluatul pe masa usor infainata si il impartim in 2. Fiecare parte o intindem cu sucitorul intr-o foaie (aproximativ) rotunda, de cca 0.5 cm grosime. Taiem foaia in 8 triunghiuri.


Pe baza mare a triunghiului punem cate o lingurita zdravana de umplutura, apoi rulam, formand cornurile ce le vom pune intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Le lasam la loc caldut vreo 15-20 de minute, le ungem cu galbenus si dam la cuptor la foc mediu pana se rumenesc.

Moi, pufoase si aromate...nici nu-ti dai seama cand le-ai terminat de mancat. :)))

Share This Post

37 de comentarii:

  1. Ce perfect arata! Bravo!
    Buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Miha !
    Oare mai ai multr idei ???
    Excelente si cu aspect de podium !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. arata grozav! am sa incercsi eu aluatul asta!

    RăspundețiȘtergere
  4. am si eu o intrebare?cu drojdie proaspata nu se poate de facut cornurile??????????

    RăspundețiȘtergere
  5. Se pot face si cu drojdie proaspata, desigur. Eu am pus uscata ca de asta aveam in casa. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Diana, multumesc! :*
    Idei as avea mai multe daca n-as fi limitata de buget si de un munte de mofturi. :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Pansy, sper sa-ti placa si tie la fel de mult cum mi-a placut si mie. :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Minoki...da da...yumm yumm...:)))

    RăspundețiȘtergere
  9. Poti sa-mi trimiti si mie cateva bucati pentru micul dejun de maine?..........minunat arata.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. buna, as avea o intrebare, ce inseamna pentru tine ,, foc mediu". Pentru mine ar insemna aprox 180ºC, dar cum eu nu sunt o experta ca si tine .....

    RăspundețiȘtergere
  11. Foc mediu inseamna si pentru mine exact cat inseamna si pentru tine, adica 180 de grade.
    Eu am cuptor pe gaz, fara termostat, asa ca mi se pare firesc sa spun asa cum fac eu, nu pentru ca sunt experta.
    O seara buna! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Maria, vin eu si-ti aduc maine dimineata! :)))

    RăspundețiȘtergere
  13. Cred si eu ca ti-au placut...la cum arata...te lingi pe degete si ai mai tot intinde mana dupa inca unul..

    RăspundețiȘtergere
  14. Dooaamnee, ce pofta ai putut sa-mi faci...Si eu am un cheesecake in frigider,dar maine ii pun toppingul si-l pozez,deci nu-l ating.M-ai distrus la ora asta tarzie. :) Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  15. As devora si eu cateva... :) arata asa pufoase, cred ca se topesc in gura

    RăspundețiȘtergere
  16. buna!am si eu o intrebare,in loc de hartie de copt as putea sa pun cornurile pe folie de aluminiu?Ms.anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  17. ce poza superba! numai din imagine iti vine sa le mananci!

    RăspundețiȘtergere
  18. Perfecte, multumim de reteta!

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim, eu ma feresc sa folosesc folia de aluminiu. Am avut candva o experienta aiurea, am pus in tava in loc de hartie de copt si s-a lipit ca naiba.
    As recomanda mai degraba sa fie unsa tava cu ulei si tapetata cu faina, decat folia de aluminiu.

    RăspundețiȘtergere
  20. Betty, multumesc.
    Da, gata...le-am terminat si ne-am lins si pe degete. :))

    RăspundețiȘtergere
  21. Ana Maria, tot cheesecake am avut si noi astazi. ;) Dar inca :)) mi-e lene de postat.
    Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
  22. Mihaela, au fost bune, bune. ;) Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  23. Minunate! Am acasa mari mancatori de cornulete. :)

    RăspundețiȘtergere
  24. ils sont excellents la mie est moelleuse et bien aérée certainement délicieux bravo
    à bientôt

    RăspundețiȘtergere
  25. o sa fac si eu cornurile tale, desi cred ca reteta mea de cozonac e identica cu asta, nu o stiu pe de rost, multumesc pentru idee.

    RăspundețiȘtergere
  26. Le-am incercat si eu. Sunt pufoase si bune si nu te mai poti opri din mancat :).
    Si cozonacii de Pasti vor fi din acelasi aluat. Pupici si multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  27. Pupici Ancuto. Ma bucur ca ti-ai placut!

    RăspundețiȘtergere