Tort cu inghetata de cacao si menta

vineri, 11 septembrie 2009



Pentru blat avem nevoie de:

4 albusuri
150 g zahar
esenta de rom

Albusurile se bat spuma tare.Apoi se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana compozitia devine lucioasa.Se adauga si esenta de rom. Se coace la foc mic,pana blatul de bezea devine uscat,in jur de 4 ore.

Pentru inghetata avem nevoie de:

250 g mascarpone
500 ml frisca lichida
2 galbenusuri
100 g zahar
100 ml lapte
4 lingurite cacao
4 linguri Nesquik
200 ml sirop de menta

Galbenusurile le-am mixat cu zaharul pana au devenit pufoase ca o crema. Am adaugat laptele fierbinte,am omogenizat si am dat din nou pe foc,pana s-a ingrosat putin compozitia.Am lasat la racit.

Intre timp am batut frisca si am amestecat-o cu mascarpone.Dupa ce compozitia de oua s-a racit am adaugat cate putin in amestecul de frisca,amestecand continuu.

Am impartit compozitia in 2 parti.In una am pus cacaoa amestecata cu Nesquik,iar in cea de doua siropul de menta.

Am pus vasele la congelator,pana s-a intarit putin.

In tava in care am copt blatul,tapetata cu folie alimentara am pus compozitia pentru inghetata,strat dupa strat si am acoperit cu blatul de bezea.Am invelit totul in folie si am dat din nou la congelator,pana la congelarea completa.

Inainte de servire,l-am rasturnat pe platou si am ornat cu frisca si fulgi de ciocolata.

Share This Post

14 comentarii:

  1. Iar inghetata cu aroma de menta e divina. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Confirm cele spuse de Miha, intr-adevar e o aroma absolut divina. Iar copiii nu au apreciat, dar mai bine de noi, le-am papat si portiile lor! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. N-au apreciat mofturosii astia de barbati mai mititei,ca fetele au papat. :)) Si mamele lor! :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. iar ai tortarit...si inca cu inghetata!minunat tortul tau mentolat,ador menta in orice combinatie!

    RăspundețiȘtergere
  5. combinatia ciocolata si menta este preferata mea.....unde ai gasit sirop de menta?

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Alison! Am tortalit pentru musafirii mei. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Miki! Pup!

    Nu mi-ai spus...vii sau nu? :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Ellis,imi pare rau ca nu te pot servi cu o feliuta decat virtual. A fost foarte bun,intr-adevar. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Oana,sirop de menta am gasit in Kaufland. ;)

    RăspundețiȘtergere