Paine cu dovlecei

vineri, 3 iulie 2009

by Natalia



O paine delicioasa si pufoasa...S-o incercati si voi,n-o sa va vina sa credeti cat e de buna...
Si alor mei le-a placut,dar n-au stiut care e ingredientul de baza...:)))

Avem nevoie de:

1 dovlecel (450 g)
2 lingurite drojdie uscata
1 lingurita zahar
2 linguri ulei de masline
200 ml apa calduta
sare
600 g faina

Dovlecelul se rade pe razatoarea mare, se presara o lingura de sare, se lasa vreo jumatate de ora,dupa care se scurge foarte bine de zeama.

In apa calduta se dizolva zaharul si drojdia.
In cuva masinii de paine se pune dovlecelul , apa cu drojdie, uleiul si faina.



Am folosit programul de baza,cel ce dureaza 3 ore si a iesit o paine mare si frumoasa,cat cuva de inalta. :)

Daca preferati sa coaceti aluatul in forme:

Se framanta pana se obtine un aluat elastic, dar lipicios (din cauza dovleceilor).

Se lasa la crescut vreo ora, apoi se framanta din nou si se pune in forme. Se lasa iar la crescut, pana la umplerea formei, apoi se coace la foc potrivit, pana se rumeneste bine.
Suprafata se poate unge inainte de copt cu galbenus.

Dupa ce se coace, se scoate pe un gratar pana la racirea completa.

Share This Post

12 comentarii:

  1. Ooo, asta zic si eu piine, nici nu se vad dovleceii in ea! Arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Natalia!
    Multumesc,de asemenea,si pentru aceasta reteta faina faina de tot! Cu ajutorul tau mi-am facut familionul sa pape dovlecei! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, da, sa nu pomenim cuvantul dovlecel sau sa se vada vreo bucatica de dovlecel pe undeva ca nu mai mananca nici tata, nici fata. Altfel e bun.
    Offf, nici acum nu mi-am luat masina de paine, si asa bine arata painica ta

    RăspundețiȘtergere
  4. Adra,daca ai sti cat ma bucur ca am gasit reteta asta la Natalia...Asa mananca si ai mei...Bine,pentru ca nu stiu,ca daca ar sti sigur n-ar mai fi buna...:)))

    Masina asta de paine e o buna investitie. Si mi-am luat cel mai ieftin model ce l-am gasit pe piata. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. ce bine arata! am sa o incerc si eu...eu am facut painici un pic altfel si sper sa-ti placa, daca cumva nu le cunosti deja...reteta asta a ta e de-a dreptul frumoasa. ce gust are?

    RăspundețiȘtergere
  6. Klasenburger,e foarte buna painea aceasta! Daca au mancat si mofturosii mei,sa stii ca-i buna! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Miha stiu ca nu este acum locul ca sa te intreb acest lucru dar am o nelamurire despre masina de paine poate si tie ti s-a intamplat la inceput cand ai facut paine. Mi-au facut cadou o masina de facut paine. m incercat sa fac o paine dupa instructiuni dar cred ca a fost o greseala cu apa. punea la 500 gr de faina sa se puna 350 ml apa. a crescut painea dar cand a inceput sa se coaca s-a dat inapoi si nu a mai crescut deloc. Nu stiu sunt dezamagita. te rog sa-mi dai un sfat daca cumva stii care poate sa fie cauza.
    marca de la masina este Silver Crest din Lidl.
    Multumesc si am sa incerc retetele tale. Faina ta este speciala pentru paine???
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  8. Valentina, cantitatea de lichid este prea mare pentru cele 500 g de faina. Circa 250 ml de lichid este suficient. E adevarat ca difera si faina, dar nu intr-atat de mult. Parerea mea.
    Pana la urma ii vei da de capat, dar tre sa experimentezi. :)
    Din cca 250 ml lichid iese o paine marisoara. Eu zic sa incepi asa. Cantaresti si 500 g faina si daca aluatul mai "cere" mai adaugi cate putin, pana incepe sa se desprinda de peretii cuvei.
    Eu folosesc faina Titan 000, nu e speciala de paine, dar o mai combin cu faina de secara, integrala...

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Miha.
    Nu stii cat de dezamagita sunt dar nu ma dau batuta sa stii. Chiar ma gandeam sa fac inca o paine acum dar ma gandesc ca nu am sa rezist 3 ore pana sa termine. sunt prea obosita acum dar maine sigur am sa incerc sa fac una. em cumparat faina speciala care doar trebuie sa pui apa si la masina direct. vad ca pui Lapte in multe retete de paine este ca sa iasa mai frageda??? pot sa schimb apa cu lapte??? sunt incepatoare cu ale masinii si sincer ca am dorit tare mult sa am masina de pan ca soacra mea mi-a facut-o cadou. costa 44 de euros si a cumparat-o ieri.
    Tu ai mai facut si alte retete in afara de paine ??? cred ca am vazut pachetele de branza tot cu masina de paine ai framantat. Chec sau pandispan ai facut cu ea??? ma refer daca ai copt in ea sau preferi traditional. mai mult decat toate eu o vreau pentru framantat ca sa nu stau sa framant la paine si la colacei...
    As vrea sa incerc un cozonacel micut tu ce crezi??? Si o alta intrebare... drojdia o pui mereu uscata sau se poate folosi si cea proaspata??
    Te pupic si multumesc de amabilitatea ta de a raspunde si mai ales asa de repede.
    Sunt fan al tau numarul unu. :-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu stiu de ce fel de faina spui. Are drojdie incorporata? La noi nu stiu sa existe acest tip de faina.
    Da, cu lapte iese mai frageda si mai buna la gust. Sigur ca poti schimba cu lapte sau poti face cu jumatate apa-jumatate lapte.
    Drojdie am folosit doar uscata. Poti folosi si proaspata, dar musai trebuie dizolvata inainte de a o pune in masina.
    Si masina mea are un program de chec, dar nu l-am incercat. Prefer varianta clasica. Pandispanul nu-l poti face la masina. In rest am folosit-o la framatat orice a insemnat aluat dospit. Sunt foarte multumita de investitia facuta. Ai sa vezi ca si tu ii vei multumi soacrei tale. :))
    Te pup si multumesc ca esti mereu alaturi de mine. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Miha asta noapte nu m-am culcat pana nu i-am dat de capat la masina sa stii m-amculcat la ora 2 ora de aici si am lasat masina pusa ca sa faca painea. in 3 ore se gtrezea mama soacra si zic macar sa vada ca merge bine si sai miroase a paine calda. greselile sunt in retetele din cartea de la masina. nu trebuia sa punem atata apa. am scazut cantitatea de la 350 la 280 si am mai pus o lingura de ulei de masline. a iesit perfecta. acum am sa fc o reteta de-a ta am sa-ti trimit poze.
    Multumesc si o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  12. Super! Abia astept pozele. ;)

    Stiu, is datoare cu pozele de la "lemon cake", n-am uitat...doar ca tre sa-mi fac ceva vreme.

    Pup!

    RăspundețiȘtergere