Prajitura bunicii - Semiluni

marți, 20 decembrie 2011

Pe la inceputul acestei luni Ama a initiat o noua provocare in blogosfera. O provocare secreta, ceea ce mi-a placut tare mult.  Fiecare blog inscris primeste (in secret, evident!) numele unui alt blog inscris. Fiecare  va trebui sa viziteze blogul primit si sa-si aleaga o reteta, pe care va trebui sa o incerce, sa o publice apoi pe blog, citand blogul de pe care s-a inspirat.

In aceasta luna eu am primit blogul Andreei Alina, La mama acasa, acolo unde..."Miroase imbietor, nu-i simti lipsa pentru ca intotdeauna e cu tine, totul este pregatit special ... ca la mama acasa." asa cum zice autoarea.

Mie mi-a placut tare mult Prajitura bunicii - Semiluni. O prajitura simpla si rapida, cu un rezultat pufos si delicios.



4 oua
150 g zahar
150 ml ulei
200 g faina
1 praf de copt
coaja de portocala (praf)
150 g nuca macinata mare pentru presarat pe deasupra

Ouale se mixeaza cu un praf de sare pana se albesc si isi dubleaza volumul. Se adauga zaharul amestecat cu praful de portocala si se mixeaza pana compozitia devine ca o crema. Se toarna apoi uleiul putin cate putin, amestecand continuu, iar la sfarsit faina amestecata cu praful de copt.

Compozitia obtinuta se toarna intr-o tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt. Deasupra se presara nuca macinata, repartizandu-se uniform pe toata suprafata. Se da tava la cuptor la foc mediu, pentru vreo jumatate de ora, pana blatul se desprinde de marginile tavii si se aureste usor.

Se lasa sa se raceasca bine, apoi se taie sub forma de semiluna, cu ajutorul unui pahar.


Share This Post

37 de comentarii:

  1. Pot sa ma dau drept bunica si sa sustrag tot platoul ?! Mi-ai mai pus si bastonasul ala roz in fata, ca sa-mi aduc aminte de pe vremea cind le rontaiam...

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna !! Si bunica o facea dar eu tin minte cu 6 oua! Oricum e o prajitura foarte buna si plina de amintiri! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, da! Am mancat si eu azi la tine. A fost buna tare! Sa mai faci si sa ma mai inviti !

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce dragute sunt !!! Amintiri din copilarie nu alta!

    RăspundețiȘtergere
  5. excelente prajituri! si eu le devoram in copilarie ♥
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-ai adus aminte de vremurile demult trecute....Amintiri, amintiri, amintiri....

    RăspundețiȘtergere
  7. Sarbatori cu bine si un Mos cat mai darnic!. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Prajitura asta mi-a adus lacrimi in ochi. Si bunica mea o facea, iar eu eram cea care freca untul cu zaharul pudra, pana ce se topea si devenea crema. Si toata treaba asta cu lingura de lemn....cine avea mixer e pe atunci....era ca si cum ai avea azi Rolls Royce !!! E o prajitura foarte fina si gustoasa.

    RăspundețiȘtergere
  9. Craciun Fericit si imbelsugat!! Pup cu drag!! ♥ ♥

    RăspundețiȘtergere
  10. Craciun fericit cu multe bucurii alaturi de cei dragi!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Craciun Fericit cu sanatate si numai bucurii !!
    Cu drag
    Lory si Lia

    RăspundețiȘtergere
  12. Craciun fericit si plin de bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  13. Craciun fericit, plin de bucurii alaturi de cei dragi, casa plina de daruri, sanatate si sa va bucurati de toata atmosfera minunata de Sarbatori!

    RăspundețiȘtergere
  14. Craciun fericit, cu sanatate, bucurii si fericire, alaturi de cei dragi !

    RăspundețiȘtergere
  15. Si aceasta a fost o prajitura aleasa pt Craciun, alaturi de fursecuri, eu am pus coaja de la o lamaie si zeama...asa o stiam eu din copilarie.
    Delicioasa! Multumesc Miha, ca am gasit-o pe blogul tau. Si sa-ti spun un secret....Lacramioara mi-a dat link-ul catre blogul tau. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  16. Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  17. sarbatori fericite si numai bine tie si dragilor tai!:)

    RăspundețiȘtergere
  18. multumesc mult pentru urari,iti doresc tot ceea ce imi doresc mie si familiei mele,sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  19. Sarbatori fericite alaturi de familie! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Imi aduc aminte ca si o matusa de-a mea le facea ...ce bune sunt!! O sa incerc reteta ta ..asa ca aspect se aseamana.
    Multumesc pentru urarile facute !
    Iti doresc si eu sarbatori fericite cu sanatate si un 2012 plin de realizari.
    toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  21. De ce oare retetele bunicii sau ale mamei sunt cele mai bune ???Delicioase.....

    Iata si Craciunul trece,
    Nu-i zapada si e rece.
    Doar in inimi este cald si in verdele din brad.
    Si-a trecut o sarbatoare,
    Ce-a lasat in urma oare?
    Sper ca numai lucruri bune, sa fii fericita,lume!
    Asteptam sa vin-acum
    Anul Nou,este pe drum.
    Spor s-aveti la pregatire si distractie din plin!
    LA MULTI ANI 2012!

    RăspundețiȘtergere
  22. Sarbatori fericite si un an nou cu bine!

    RăspundețiȘtergere
  23. Sa va aduca noul an tot ce va doriti iar pe noi sa ne incantati cu alte si alte bunatati. Va imbratisam cu mult drag si va uram: LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  24. Magia Sfantului Craciun sa te cuprinda si sa te poarte pe aripile sale, pana atingi cu degetele bolta cereasca,de unde sa culegi un strop de binecuvantare pentru a o aduce apoi in casa si inima ta.
    Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere
  25. Miha ,

    Eu iti doresc ,

    Sarbatori Fericte ,un An nou mai bun , plin de bucurii ,in care sa ti se indeplineasca toate dorintele .

    Te pup cu drag si un gand bun zboara de la mine catre tine .

    XOXO

    RăspundețiȘtergere
  26. Iti doresc si eu Craciun fericit in continuare, alaturi de cei dragi si un An Nou plin de sanatate, bucurii si impliniri!La Multi Ani!xxx

    RăspundețiȘtergere
  27. Multumesc mult pt urari! Sarbatori fericite in continuare! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  28. Sarbatori Fericite si un An nou cu bucurii!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  29. Sarbatori fericite si un 2012 plin de realizari si impliniri!

    RăspundețiȘtergere
  30. Sarbatori fericite in continuare si un LAS MULKTI ANI din toata inima !sa fiti sanatosi si voiosi !

    RăspundețiȘtergere
  31. An frumos, Miha, cu sanatate si bucurii.
    Va imbratisez pe toti!
    ps. numa' daca-mi dai semiluni :))

    RăspundețiȘtergere
  32. La Multi ani 2012!! Cat mai multe retete delicioase si spor de munca! Abia azi am reusit sa ajung is eu pe blogurile pe care le urmaresc, si am vazut ce prajitura buna ai facut.

    O seara grozava!

    RăspundețiȘtergere