Prajitura "Brownies Cappucino"

miercuri, 4 ianuarie 2012

UPDATE: pentru ca asa cum ziceam, nu exista sarbatoare fara aceasta prajitura si pentru ca merita un update. :))) Prietenii, evident, ca stiu de ce. :))


Desi aceasta prajitura am considerat-o intotdeauna "regina Sarbatorilor",am refacut-o zilele astea,ca mi se facuse o pofta nebuna. :)


Aceasta este prajitura care m-a convins sa-mi petrec o buna parte din timp in bucatarie.Eiii...meritul este si al Nataliei,prietena mea draga,cea care mi-a impartasit aceasta reteta. :)

Pare greu de facut dar va asigur ca face parte din categoria "retete de prajituri foarte usor de preparat si foarte usor de mancat". :)) 

Pentru blat avem nevoie de:

120 g ciocolata amaruie
85 g unt
1 lingurita ness, dizolvat in 1/2 lingura apa fierbinte
100 g zahar
1 fiola de esenta de vanilie
2 oua
1/2 cana faina
un virf de cutit de sare
1/2 cana de miez de nuca

Se topeste la foc mic ciocolata, untul si nessul dizolvat, pana cand compozitia devine omogena. Se lasa la racit, apoi se incorporeaza zaharul si vanilia.



Se adauga ouale,pe rand,mixand energic dupa fiecare,pana cand compozitia devine lucioasa.



Se cerne in ea faina si sarea, se amesteca ABIA ABIA si se adauga miezul de nuca taiat bucati.



Aluatul se intinde cu lingura in tava (20/30 cm) tapetata cu hartie de copt si se coace cam 25 minute,la 180 de grade.

Pentru crema avem nevoie de:

150 g crema de branza Almette cu smantana
40 g unt moale
100 g zahar pudra
1/2 fiola de vanilie
1/2 lingurita scortisoara

Se bate cu mixerul crema de branza cu untul, pana cand crema devine pufoasa.


Se adauga zaharul pudra, vanilia si scortisoara si se mai bate putin,pana se omogenizeaza.



Crema se unge in strat uniform pe blatul copt si racit.


Se pune la rece pentru o ora.

Pentru glazura de ciocolata avem nevoie de:

80 g ciocolata amaruie
20 g unt
50 ml frisca lichida
2 lingurite ness, dizolvat in 1/2 lingura apa fierbinte

Se topeste ciocolata, untul, frisca si nessul dizolvat in apa, amestecand continuu, pana cand glazura devine omogena. Se raceste pana la temperatura camerei.

Se unge glazura uniform peste stratul de crema si se da la rece pentru minim 3 ore.

Se taie in patrate,care se pastreaza la frigider.

Chestia asta cu pastratul la frigider este o metafora,pe cuvant! :)) Zice Natalia in reteta ca se poate pastra si pana la 5 zile. Dar cine sta cu o asemeanea prajitura atata timp in frigider? Eu una nu! :)))

 
 Prajitura Brownies Cappucino
Ilda a incercat si ea aceasta reteta si mi-a trimis si poze:

Share This Post

65 de comentarii:

  1. E intr-adevar o prajitura deosebita. Cind am facut-o prima data, am ramas profund impresionata de gust, dar si de faptul ca uite, ma pricep si eu sa fac prajituri bune :))))
    Nici la noi nu tine mult, dar eu o tai bucatele mai mici, si bag o parte din ele la congelator. Le scot din cind in cind, brownies congelat are un gust divin, iti recomand sa incerci, daca mai apuci sa congelezi ceva :D

    RăspundețiȘtergere
  2. pfuai toate ingredientele mele preferate,trebuie sa fie o nebunie prajitura asta,bravo Miha.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hallo Fetelor,

    foarte frumoasä Combinatie.Compliment.
    Nati are dreptate , congelati si cam 20-30 Minute inainte scoti afarä au un Guste de nebunie.

    Salutäri

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai,mai am o singura bucatica pe care am pastrat-o cu sfintenie pentru cafeaua de dimineata. :)) Acu ma duc sa o bag la congelator! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. :))) Am o curiozitate: cum reusesti sa-ti bei cafeaua cu prajitura, fara sa ti-o ia copiii? Pofticiosii mei nu m-ar lasa :-D
    Singura perioada a zilei cind pot savura ceva in liniste este seara tirziu, dupa ce ii culc pe amindoi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Le-am spus ca e cu cafea,ca e pentru oameni mari si n-au insistat. Au gustat din prajitura,dar n-au mancat pe saturate.
    Azi i-am ademenit cu inghetata. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. e tare frumoasa prajitura asta! felicitari. mi=ai dat idei din nou :) te pup

    RăspundețiȘtergere
  8. ce buna e brownie...ce pofta mi-ai facut!

    RăspundețiȘtergere
  9. cum arata.....si nu papa cei mici? mai mult pt. tine! ce rea si hapsana sunt....plec, ca-mi ploua-n gura........

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Lacrima!
    Ma bucur tare mult ca pot fi o sursa de inspiratie pentru voi! :)
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ellis,stiu ca ai facut si tu prajitura asta candva! Asa-i ca e buuuuna? :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Flori,cei mici doar au gustat,le-am explicat ca e cu cafea,ca e pentru oameni mari.Lor le-am facut inghetata! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Delicious and beautiful dessert! I have some awards for you in my blog :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Thanks Maria! I'll coming soon to you! Kisses and hugs!

    RăspundețiȘtergere
  15. Arata de milioane. Te rog poti sa-mi spui cit are la tine o cana? cite grame? Eu nu le am cu masurile, la ochi sau cana...Si cit de mare a fost tava? Mersi mult de tot! O zi Buna!

    RăspundețiȘtergere
  16. cami, am folosit cana de 240 ml, iar tava e micuta, 20/30 cm.

    RăspundețiȘtergere
  17. Mersi mult de tot.
    PS: Martipan cica se gaseste la Kaufland

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna, Mihaela! LA multi ani ,cu intarziere pt ziua numelui!Absolut divina prajitura!
    Am facut-o acum,la taierea motului pt fetita mea cea mica,Ingrid!Toata lumea a fost impresionata!

    RăspundețiȘtergere
  19. Larisa, multumesc!
    Prajitura este divina, musafirii tai au fost niste rasfatati. :)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  20. pot folosi smantana dulce in loc de frisca lichida?

    RăspundețiȘtergere
  21. Daca te referi la smantana dulce pentru frisca, da...este foarte buna. ;)

    RăspundețiȘtergere
  22. pot inlocui ciocolata amaruie din blat si glazura cu cea de lapte? Nu ma impac cu ce-a amata..:))

    RăspundețiȘtergere
  23. Cristina, ciocolata amaruie nu-mi place nici mie sa o mananc...goala. :)) Dar in prajituri e atat de buna incat nu-i rezist. :))
    N-am incercat niciodata cu ciocolata de lapte, dar cred ca merge. De ce nu? Doar ca va trebui sa mai reduci din zahar, sa nu fie prea dulce.
    Nu-ti place chiar deloc ciocolata amaruie? Incearca reteta macar o data si o sa vezi cat e de buna prajitura. Mananci si nici nu-ti dai seama cand s-a terminat. :))

    RăspundețiȘtergere
  24. Miha si eu am facut prajitura si pot spune ca e nemaipomenita!Te imbratisez si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  25. Pupici Ruxy. Nu degeaba am numit-o "regina sarbatorilor" :))

    RăspundețiȘtergere
  26. O am si eu in procesare acum. De 2 zile salivez uitandu-ma la poze. Din pacate nu a crescut deloc blatul si am urmarit pas cu pas instructiunile :( Nici scortisoara nu am dar cred ca tot delicioasa va fi cu toate ca am urme de indoiala privind blatul. Mai sunt si alte trucuri ceva?

    RăspundețiȘtergere
  27. Buna.

    Blatul nu creste, nu este un blat pufos. E mai degraba tare, ca de fursec. Dar dupa ce-i pui crema si sta la frigider, capata consistenta perfecta. Va fi buna si fara scortisoara, dar neaparat sa incerci si aceasta varianta, este absolut delicioasa.

    Daca mai ai ceva nelamuriri, cu drag iti voi raspunde. O zi frumoasa iti doresc. :*

    RăspundețiȘtergere
  28. Am facut si eu prima oara aceasta prajitura si e delicioasa! Brownise cu nuca am facut mereu, dar niciodata in aceasta combinatie. E foarte rafinata si gustoasa. Abia astept sa o mai fac si in acest weekend. Cumnata mea care respinge din start orice prajitura cu nuca, nu s-a putut abtine sa nu manance o felie atunci cand a vazut-o cum arata si a simtit cum miroase.

    Eu am turnat-o intr-o tava rotunda cu fund detasabil de 28cm si mi-a iesit cam subtire, asa ca am de gand sa dublez cantitatile si sa scot o inaltime mai prezentabila.

    RăspundețiȘtergere
  29. Diana, ma bucur sincer ca ti-a placut prajitura. Este intr-adevar o prajitura foarte buna.
    Foarte faina ideea ta de a pune in tava rotunda, cred ca arata foarte bine, chiar daca felia este subtire. E buna ideea de a dubla cantitatile, dar iti spun ca asa e prajitura de felul ei, nu foarte inalta, doar de vreo 2 degete inaltime. Daca o faci in tava patrata si tai portii mici, is numai bune de infulecat o data. :)))

    Pupici si te mai astept!

    RăspundețiȘtergere
  30. Am revenit, pentru ca am facut-o din nou azi. Nu m-am rabdat sa mai astept pana maine. De data asta am facut blatul normal si am dublat cantitatile de la crema si glazura pentru ca sunt o mare devoratoare de deserturi cu branza, precum si de ciocolata. Din pura intamplare am ajuns azi prin piata si mi-a venit ideea sa pun branza de vaci grasa in loc de almette. In afara de faptul ca nu s-a omogenizat asa de bine (au mai ramas mici granule de branza despre care, insa, doar eu stiu) a iesit o nebunie! Scuze, dar nu cred ca ma mai pot intoarce la varianta cu Almette. :)

    RăspundețiȘtergere
  31. Vai Diana ce pofta mi-ai facut de prajitura asta. :)) Mai ca n-as mai astepta Craciunul ca sa o execut. :)))

    RăspundețiȘtergere
  32. buna prajitura ... cel putin la prima vedere .. o sa incerc sa o fac de CRACIUN si ar fi bine sa imi iasa din prima

    RăspundețiȘtergere
  33. Si eu sper sa-ti iasa din prima si sa-ti placa. Daca ai orice fel de nelamuriri sau ai nevoie de vreo parere in ceea ce priveste reteta te rog sa-mi scrii.

    Sarbatori fericite.

    RăspundețiȘtergere
  34. buna,arata super prajitura,vreau si eu sa o fac acum de craciun,sper sa mi iasa,dar am si o intrebare,in blat nu se poate pune praf de copt?

    RăspundețiȘtergere
  35. scuze am uitat sa intreb,frisca lichida trebuie batuta?

    RăspundețiȘtergere
  36. Buna.
    Nu, nu se pune praf de copt. Blatul nu este inalt si nici pufos. Este mai degraba tare, ca de biscuit. Dar se inmoaie apoi de la crema, taman cat sa fie bun de mancat. :)

    Sa ai spor si sper sa va placa si voua la fel de mult.

    RăspundețiȘtergere
  37. Frisca lichida se pune asa cum e, nu se bate.
    Se poate folosi si lapte si putin mai mult unt.

    RăspundețiȘtergere
  38. multumesc frumos.vreau sa o fac joi,abea astept sa vad cum imi iasa.merssi si craciun!!! fericit miha

    RăspundețiȘtergere
  39. Multumesc! Craciun fericit si tie! :*

    RăspundețiȘtergere
  40. buna Miha am o intrebare si eu.Din pacate nu am de unde cumpara Almete,ce altfel de branza pot pune?

    RăspundețiȘtergere
  41. Alyna nici Philadelphia nu ai de unde lua? Sau orice alt fel de crema de branza.

    Intr-un comentariu dinainte zicea Diana ca a folosit branza de vaci grasa si a iesit foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  42. ai dreptate nu m-am gandit la philadelphia... multumesc Sarbatori fericite

    RăspundețiȘtergere
  43. Buna Miha,

    M-ar interesa cum faci frisca lichida, avand in vedere ca pui si unt. :)

    RăspundețiȘtergere
  44. Nu inteleg intrebarea, scuze... Frisca lichida n-o fac eu, asa o cumpar de la magazin.

    RăspundețiȘtergere
  45. ciao miha,am facut si eu azi prajitura,totul a iesit perfect,dar nu mi se intareste crema de pe turta si nu pot sa pun glazura din cauza ca e prea moale,ce sa fac?mersi.

    RăspundețiȘtergere
  46. A stat la frigider si nu s-a intarit? Eu zic sa o mai lasi la rece, untul si branza trebuie sa se intareasca si in plus crema va fi absorbita si de blat.

    Crema nu e una foarte teapana, e usoara si catifelata. Glazura se intinde usor, usor cat inca mai e lichida.

    RăspundețiȘtergere
  47. multumesc miha,asa am si facut,am mai lasat o si apoi am intins glazura,acum am savurat o bucatica,e atit de buna.multumesc pt.reteta.super super bina!!!!!!!am mai facut azi o prajitura tot de la tine,aia cu crema de caramel si cu bilute decorata.am facuto pt.copilasi sa aiba si ei de sarbatori ce savura,ca ei nu prea au voie cu cafea.bune retete ai,brava.sarbatori fericite!!!!si un an nou mai aproape de dumnezeu si binecuvintat.

    RăspundețiȘtergere
  48. Sarbatori fericite si tie! Tot ce va doriti in Noul An sa se indeplineasca.

    Va imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  49. buna miha .daca tot se numeste brownies cappucino se poate sa pun cappucino in loc de ness?comentariile de mai sus m-au convins sa o incerc si eu.sarbatori fericite si numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  50. Buna.
    Cred ca poti inlocui nessul cu cappucino, daca nu ai sau daca nu-ti place, desi cred ca aroma va fi mult diminuata.

    Multumesc si va urez si eu sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  51. super delicioasa! te pup draga mea si-ti doresc sa ai un an minunat, plin de vise implinite! :*

    RăspundețiȘtergere
  52. mmmmm bun update-ul asta. O pun la pastrat.

    RăspundețiȘtergere
  53. Mmmmmmmmmmmm, chiar ma intrebam ce prajitura sa fac azi...cred ca la ea ma voi opri!:)

    RăspundețiȘtergere
  54. arata ispititor... neaparat trebuie salvata reteta ...
    Te pup si iti doresc un an nou plin de ce vrei tu ...

    RăspundețiȘtergere
  55. Cat de bine poate sa arate!
    Te pup si la multi ani !

    RăspundețiȘtergere
  56. Miha, zilele trecute am preparat si eu prajitura!
    1. Se prepara chiar usor si frumos, ai explicat foarte bine fiecare etapa!
    2. Am primit laude generoase din partea unui intreg "clan"!
    3. Am poze cu ea, le-am postat pe forumul elle alaturi de linkul cu reteta! Daca vrei iti trimit prin mail o poza!:)
    4. Tuturor te recomad in urmatorul mod: tot ce am incercat de la Miha mi-a iesit (mentionez ca nu-s vreo gospodina cu mari aptitudini) pentru ca sunt date retetele cu bunacredinta si sunt clar explicate!
    Pupici! Si multumiri!
    Foarte curand, incerc si napolitanele cu cioco de casa!:D

    RăspundețiȘtergere
  57. Ilda draga, de fiecare data ma bucur cand imi lasi cate un comentariu si-mi spui ca ai mai incercat cate ceva si ti-a iesit. Si daca-ti mai si place deja sunt in al 9-lea cer. :)))

    Te pup si multumesc.

    Da, imi poti trimite o poza si o voi posta aici la reteta. ;)

    RăspundețiȘtergere
  58. Yuuupiiii, ce bucurie mi-ai facut sa ma primesti alaturi de tine! Ma simt onorata! Pupicei! Acum trimit mail!

    RăspundețiȘtergere
  59. am facut in weekend prajiturica asta si a iesit ceva de vis, ,in loc de crema de branza am pus mascarpone, nu s-a comentat nimic, s-a auzit doar wow,wow,wow :P

    RăspundețiȘtergere
  60. Lucy, ma gandesc ca a fost foarte buna si cu mascarpone. Bravo, ma bucur ca v-a placut! :*

    RăspundețiȘtergere
  61. am facut-o si eu. e minunata. multumesc de reteta.malina.

    RăspundețiȘtergere
  62. Cu drag Malina. Ma bucur ca ti-a placut! :*

    RăspundețiȘtergere