Lemon Cake

miercuri, 17 martie 2010





* Blat:

* 6 oua
* 100 g faina
* 150 g zahar
* 50 g amidon
* vanilie
* 100 g ciocolata

Albusurile se bat cu un praf de sare, la viteza medie, pana se fac spuma, adaugand treptat o jumatate din cantitatea de zahar. Se mareste viteza si se bate pana se intareste spuma.

Galbenusurile se bat cu zaharul ramas pana la obtinerea unei compozitii de culoare galben deschisa, aproape alba. Se adauga vanilia. Faina si amidonul se cern in galbenusuri, se adauga albusurile batute si se omogenizeaza cu atentie.

Aluatul obtinut se imparte in 3 si se coc trei foi in tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt. Se coace in jur de 10-15 minute, pana incep marginile sa se rumeneasca.

* Mousse de lamaie:

* 2 oua
* 6 linguri zahar
* 4 linguri amidon
* 350 ml lapte
* 60 ml suc de lamaie
* 10 g gelatina
* 500 ml frisca lichida

Ouale se mixeaza pana isi dubleaza volumul. Se amesteca amidonul cu zaharul si se pun peste oua, amestecand bine, sa nu ramana cocoloase.

Laptele se da in fiert, apoi se toarna incet in compozitia de mai sus. Se muta totul in apoi in vasul in care a fiert laptele si se pune pe foc mic, amestecand continuu, cateva minute, pana la ingrosarea compozitiei (fara a se aduce la fierbere).

Se ia budinca de pe foc, se acopera cu o folie (ce se lipeste de suprafata budincii, ca sa se evite formarea pojghitei), si se lasa pana la racirea completa.

Gelatina se dizolva in sucul rece de lamaie si se lasa 1 min. sa se umfle, apoi se adauga in budinca usor racita. Se omogenizeaza si se da la rece. Se bate frisca si se omogenizeaza cu budinca racita.

* Lemon curd: (preparat dupa reteta Nataliei)

* 150 g zahar
* 75 g unt
* zeama si coaja de la 1 lamaie
* 2 oua

Se aduc la fierbere sucul de lamaie, coaja si zaharul.

Ouale se bat usor, apoi se toarna incet peste ele sucul fierbinte, amestecand. Se pune pe foc mic si se amesteca usor pana la fierbere.

Se fierbe 5 minute (amestecand mereu), pana se ingroasa, se adauga untul si se omogenizeaza. Se muta intr-un vas curat, se acopera cu o folie si se lasa pana la racirea completa.

Asamblare

Unul din blaturi, cel ce va fi baza tortului se glaseaza cu ciocolata topita.

Se da cateva minute la congelator, se lasa pana se intareste ciocolata, apoi se intoarce blatul invers, se unge cu 1/4 din cantitatea de lemon curd si se toarna 1/2 din mousse-ul de lamaie.

Se niveleaza suprafata, se acopera cu al doilea blat, se toarna 1/4 din curd, iar un strat de mousse.

Se pune al treilea blat, se unge cu un strat subtire de frisca, apoi se toarna curd-ul ramas.

Se orneaza cu frisca.



Sursa

Share This Post

26 de comentarii:

  1. Ce rafinat e... nici nu ma gandesc ce gust are.. probabil mananci si ai mai vrea inca o portie si inca una ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne ce bine arata!!!
    Vorba Olgutzei, nu cred ca m-as opri la o feliuta...

    RăspundețiȘtergere
  3. Of of, tare bine arata! Si cum am acuma in gura gust de la seminte, tare bine ar merge o felie de tort din asta, sa ma indulcesc. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare harnicuta mai esti Miha... Chiar vroiam sa pregatesc checul cu alune dar acum am vazut tortul si sincer cautam ceva pentru ziua tatalui ca se sarbatoreste pe 19 martie aici in Spania. Am cumparat blatul si sincer imi vine sa-l pregatesc deja. Am un lamai in gradina de nu stiu ce sa mai fac cu ele. Chiar se strica in copac.
    Este suficien cu o noapte in frigider ca sa se insiropeze??? Acum imi este tare somnic. Ha ha ha...
    Te pup si felicitarile mele!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce dulciuri ma sfatuiesti sa fac cu lamai??? Sau cum pot sa o conservez??? Astept parerea ta.
    Pupici...

    RăspundețiȘtergere
  6. Miha amidon este Maizena??? Daca este asa ma pun chiar acum sa o pregatesc ca am de toate... Ha ha ha. :-))

    RăspundețiȘtergere
  7. mvai ce fel arata felia asta!mi-ar palcea maxim desertul asta!:D te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Valentina, nu stiu ce este maizena. Amidonul poate inlocui faina. Sau invers. :))
    Daca te apuci acum sa-l faci, maine va fi numai bun. ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Miha iti trimit o poza acum cu plicul de maizena. Este faina de porumb dar alba. Cred ca se poate pastra tortul pentru vineri la pranz. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  10. Da, Valentina, inseamna ca sunt acelasi lucru. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. ce super arata, cred ca este o bunatate de tort, iti doresc o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  12. cu asta m-ai dat sincer pe spate:)stiu ca ai o groaza de bunatati pe aici dar mousseul de lamaie e printre preferatele mele...si combinatia facuta de tine este absolut irezistibila...trebuie neaparat sa il incerc:)de fiecare data cand vin la tine pe blog nu mai imi vine sa plec acasa;))

    RăspundețiȘtergere
  13. miha am sosit la degustat.a mai ramas ceva sau s-a papat tot tortul?arata foarte faina cred ca merge si cu portocale sau alt fruct,nu?pupici

    RăspundețiȘtergere
  14. ah, si cu lemon curd...perfect!feliuta aia e perfecta!

    RăspundețiȘtergere
  15. MIHA imi palce ff mult lrmon cake :) sial atau arata ff delicios :)
    si imi place cum ai faut blogul tau :)

    RăspundețiȘtergere
  16. imi place tortul,nice, cred ca a fost foarte gustos! nu stiu cum se face ca nu "urmaream" blogul tau, desi te-am vizitat de multe ori si l-am si purecat de cateva ori:))dar am rezolvat, gata esti la mine in listuta:))pup

    RăspundețiȘtergere
  17. buna miha!am facut si eu tortul aseara si as vrea sa te intreb cu ce ai imbracat marginile pt ca mi se par crocante!te pwp si multumesc ca ai facut cunoscuta reteta

    RăspundețiȘtergere
  18. Andreea, marginile le-am uns cu putina frisca, apoi am acoperit cu pesmet de biscuit. Am avit niste biscuiti cu ciocolata pe care i-am sfaramat la robot. :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Andrea si eu am facut tortul si pe margini am pus nuca caramelizata.
    Am pus 100 gr de nuci ( au fost prea multe) si 100 gr de zahar. Am pus intr-o tigaie antiadrerente zaharul si l-am facut caramel. Ai grija sa nu se arda. Nucile le-am macinat si am agaugat in caramelul cald. Am lasat putin sa sa omogrnizeze bine. Am pus o farfurie cu hartie pentru cuptor. Si am pus nucile din tigae... Cu o lingura de lemn le-am separat Putin ca sa ñu ramana lipite... Le intorci pe o parte si pe alta cu grija. Cand este Putin mai rece ca sa ñu te frigi le iei la mana si incerci sa desfaci in bucatele mai mici ca sa se usuce bine zaharul. Eu l-am pus cand era rece in robot si l-am macinat. Nu am piua cum punea in reteta luí Edith tort krant. A iesit foarte bine cu robotul. Apoi l-am pus cu ajutorul unui cutit. Daca vrei iti trimit poza.
    Sper sa te fi putut ajuta.
    Salutari...

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna la toti cei care urmariti acest post...
    Cu permisul vostru vreau public conversatiile care le-am avut cu Miha prin e-Mail. Cred ca pot fi de folos pentru cei care vor sa faca aceasta reteta .



    Enviado desde mi iPhone

    Inicio del mensaje reenviado:

    De: miha simiuc
    Fecha: 18 de marzo de 2010 00:15:32 GMT+01:00
    Para: Valentina
    Asunto: Re: Amidon de porumb

    da, asta e bun.

    Frisca o pui atunci cand montezi tortul, dar sa nu fie frisca la spray ca aia se "lasa"

    În data de 18 martie 2010, 01:13, Valentina a scris:
    Te intreb de care este ptr ca stiu ca sunt si de cartofi. Daca merge cu asta o fac acum!!!
    Pupici maine iti povestesc.
    O alta nelamurire. Frisca de ornat o pun inainte de servire sau cand monte tot tortul???






    Enviado desde mi iPhone

    RăspundețiȘtergere
  21. Enviado desde mi iPhone

    Inicio del mensaje reenviado:

    De: miha simiuc
    Fecha: 18 de marzo de 2010 09:24:51 GMT+01:00
    Para: Valentina
    Asunto: Re: Lemon curd...

    Da, ai procedat foarte bine, se pune la sfarsit untul.

    Eu am pus direct pe foc, ca sa termin mai repede :)) Daca amesteci intr-una (de sa faci scurt la mana :)) ) e absolut ok, nu se intampla nimic. 

    Sunt curioasa cum e varianta la microunde.

    Pup!

    În data de 18 martie 2010, 03:35, Valentina a scris:
    Buna Miha. Acum de Putin timp am terminat eu crema de lamáie. Am facut 2.
    Prima cum ai explicat tu dar mi s-a parut ca s-a taiat. Vad grumulete si cred ca este taiata. Am observat ca nu ai specificat momentul untului si l-am pus la sfarsit. Dupa ce am adaugat sucul de lamáie peste oua si apoi l-am pus la foc mic 5 minute decand a inceput sa fiarba si am mestecat intruna ca aproape fac scurt la mana... :-)) . Vad ca in reteta de unde te-ai inspirat punea sa se puna in baie maria. Oricum am vrut sa fac si varianta din microwonde si cred ca iese bine. Am pus mai putina lamáie pentru ca era prea mare a mea.  Cand ma voi trezi am sa vad cum este crema. Te tin informata. Nu am facut inca mousse de limón pentru ca trebuia sa astept sa se raceasca ca sa adaug gelatina si nu mai rezist in seara asta. O fac maine dimineata. Eu in 5 ore ma trezesc asa ca ma duc la nani. Mai vorbim. Te pup.









    Enviado desde mi iPhone

    RăspundețiȘtergere
  22. Enviado desde mi iPhone

    Inicio del mensaje reenviado:

    De: miha simiuc
    Fecha: 18 de marzo de 2010 23:17:08 GMT+01:00
    Para: Valentina
    Asunto: Re: Lemon curd...

    Ai scris cumva acum un comentariu la mine pe blog?

    În data de 18 martie 2010, 10:24, miha simiuc a scris:
    Da, ai procedat foarte bine, se pune la sfarsit untul.

    Eu am pus direct pe foc, ca sa termin mai repede :)) Daca amesteci intr-una (de sa faci scurt la mana :)) ) e absolut ok, nu se intampla nimic. 

    Sunt curioasa cum e varianta la microunde.

    Pup!

    În data de 18 martie 2010, 03:35, Valentina a scris:
    Buna Miha. Acum de Putin timp am terminat eu crema de lamáie. Am facut 2.
    Prima cum ai explicat tu dar mi s-a parut ca s-a taiat. Vad grumulete si cred ca este taiata. Am observat ca nu ai specificat momentul untului si l-am pus la sfarsit. Dupa ce am adaugat sucul de lamáie peste oua si apoi l-am pus la foc mic 5 minute decand a inceput sa fiarba si am mestecat intruna ca aproape fac scurt la mana... :-)) . Vad ca in reteta de unde te-ai inspirat punea sa se puna in baie maria. Oricum am vrut sa fac si varianta din microwonde si cred ca iese bine. Am pus mai putina lamáie pentru ca era prea mare a mea.  Cand ma voi trezi am sa vad cum este crema. Te tin informata. Nu am facut inca mousse de limón pentru ca trebuia sa astept sa se raceasca ca sa adaug gelatina si nu mai rezist in seara asta. O fac maine dimineata. Eu in 5 ore ma trezesc asa ca ma duc la nani. Mai vorbim. Te pup.









    Enviado desde mi iPhone

    RăspundețiȘtergere
  23. Enviado desde mi iPhone

    Inicio del mensaje reenviado:

    De: miha simiuc
    Fecha: 19 de marzo de 2010 08:36:53 GMT+01:00
    Para: Valentina
    Asunto: Re: Tortuletul meu...( neterminat inca)

    Ce pofta mi-ai facut de tortuletul asta. Iarasi. :))

    Arata foarte bine. O tava cu inel detasabil nu ai? Eu pun in tava cu inel detasabil si tin la frigider peste noapte. Asa crema nu mai curge in afara si pana dimineata se intareste foarte bine. Scot inelul apoi decorez. E varianta cu care faci mi putin dezastru in bucatarie si te lingi mai putin pe degete. :))))

    Sa aveti o zi frumoasa. La noi nu se sarbatoreste.

    În data de 19 martie 2010, 01:39, Valentina a scris:
    Asa sunt ultimele poze inainte de decorare.
    Vai cat m-am mai lins pe degete. In seara asta nici nu mai cinez...
    Am un dezastru in bucatarie ma apuc acum sa strang tot si maine continui...
    Acum cand termin din mesajele care am vorbit prin e-Mail il public ca sa ramana in comentarii ok???
    Pupici... Ai grija de tine si copiii tai.(ai vostri... ;-)













    Enviado desde mi iPhone

    RăspundețiȘtergere
  24. Enviado desde mi iPhone

    Inicio del mensaje reenviado:

    De: miha simiuc
    Fecha: 20 de marzo de 2010 13:24:25 GMT+01:00
    Para: Valentina
    Asunto: Re: Feliuta

    Arata bine feliuta. ;)

    Si crema ti s-a parut dulce? Mai poti "ajusta" cantitatea de zahar daca ti se pare prea dulce. Sau pui mai multa lamaie. Dupa cum preferati.

    În data de 20 martie 2010, 00:39, Valentina a scris:

    Buna seara...
    Scuze de intarziere dar fata avea telefonul si ñu ma lasa sa ma conectez... :-))
    Este bun tortul. Dar greseala mea a fost sa-l insiropez. A iesit prea dulce... Oricum aré bun gust.
    A iesit si prea mare tortul. Mai am jumatate inca...
    Am sa-l fac din nou dar mai mic si am sa-l fac eu blatul, ca nu avea prea bun gust se vedea uscat cu toate ca era insiropat...
    Te pup si vreau sa fac curand tort din prajitura sah...







    Enviado desde mi iPhone

    RăspundețiȘtergere