Rulada cu biscuiti

vineri, 30 martie 2012

O reteta de prajitura ce se face foarte usor, nu necesita prea multa bibileala, iar daca va pregatiti toate ingredientele la indemana totul merge struna. Spun asta pentru ca trebuie lucrat repede, sa nu se raceasca cremele.

Ia sa vedeti voi cat de repede se face...Sper sa va tenteze si pe voi, gustul de caramel combinat cu cel al cremei de lapte praf ( seamana foarte bine la gust cu ciocolata de casa)  este delicios.





1 foaie de napolitana

Pentru crema de biscuiti:

100 g zahar
175 ml apa
150 g biscuiti simpli

Biscuitii se pun in robot si se macina fin.  Zaharul se caramelizeaza intr-o cratita la foc mic. Cand a devenit lichid si a capatat culoarea chihlimbarului se toarna apa. Se fierbe in continuare pana caramelul se topeste. Dam deoparte de pe foc si punem pesmetul de biscuiti si amestecam energic.

Crema obtinuta se intinde imediat peste foaia de napolitana.

Pentru crema de lapte praf:

3 linguri apa
100 g zahar
100 g unt
100 g lapte praf
2 linguri nuca de cocos (puteti pune si mai mult daca va place)

Apa, zahatul si untul se pun la fiert, la foc mic. Cand da in clocot se amesteca bine pana compozitia se omogenizeaza. Dam deoparte si punem laptele praf si nuca de cocos. Se omogenizeaza amestecand energic.

Intindem crema obtinuta peste crema de biscuiti, apoi incepem sa rulam usor foaia de napolitana. Dam la rece pana se intareste, apoi se portioneaza dupa dorinta.



Sursa de inspiratie

Share This Post

49 de comentarii:

  1. Ce minunuatie de rulada! Ce bine arata si ce prezentare frumoasa! Perfecta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Te admir mult pentru originalitatea de a aranja ceea ce gatesti in masa, si in poza;) Desigur ador mult si retetele tale!

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat arata si cred ca e super delicioasa!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Intrebare: foaia de napolitana e de obicei tare. Crema aia de biscuiti o mai inmoaie? Arata fantastic reteta si pare simpla, as vrea s-o incerc si eu. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Quelle merveille je suis fasciner avec ces petits roules, dommange que je ne trouve pas cette feuille à gaufre, sa doit être un vrai délice, bravo c'est magnifique

    Bisous!

    RăspundețiȘtergere
  6. Are caramel si arata foarte bine,deci imi place!

    RăspundețiȘtergere
  7. Laura, foaia se inmoaie de la crema calda. Daca te hotarasti sa o faci, ai sa vezi cat de frumos se ruleaza. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Iti era dor de traditionalul bun bun?
    Arata foarte bine si cred ca o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nultumesc tuturor pentru aprecieri! Va imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  10. sunt minunate! frumoase tare si delicioase! pup

    RăspundețiȘtergere
  11. Cum sa nu versi "cafeaua" intinzand manutele dupa asemenea bunatate? ;-)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Waw....este perfecta !!!
    Trebuie sa o trec la "Urmeaza a fi facute"
    Felicitari Miha ! Arata mult mai bine decat sursa.

    RăspundețiȘtergere
  13. Extraordinar de bine arata!!!!Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  14. O minunatie, daca ne gandim cat de casante sunt foile... Grozava ideea, pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. buna.super super.o fac de pasti.felicitari ms.pup week.placut

    RăspundețiȘtergere
  16. Foarte tare ideea !! Mereu m-am gandit ca mi se rupe napolitana ;) De fapt cum de nu s-a rupt? Era calda crema cand ai intins-o peste foaie?? O sa incerc ! pup

    RăspundețiȘtergere
  17. Da, crema se intinde fierbinte peste foaia de napolitana, am scris si in reteta. Aceasta se inmoaie foarte bine de la crema calda. ;)

    Ma bucur tare mult ca va place! Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. Mai mereu pusa pe inventii esti..bravo!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc frumos de aprecieri, va pup!

    Rocsi, nu e inventia mea, e o idee preluata de la Alina. :)

    RăspundețiȘtergere
  20. da, arata f. bine si cred ca e si f.buna.Am sa o incerc de Paste.

    RăspundețiȘtergere
  21. am facut si eu reteta asta,este foarte buna,felicitari miha

    RăspundețiȘtergere
  22. Ma bucur ca va place. Sa papati cu drag! :*

    RăspundețiȘtergere
  23. arata fabulos...si am experientza, sigur o sa iasa si foarte bine,,,,am citit multe retzete din diferite surse dar atat de concis si de clar, ..mai rar ....esti mult mai tanara ca mine, dar te felicit, foarte inventiva dar si foarte talentata,,,nu-i usor, dar e frumos,,,,felicitari,,,!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. arata fabulos, felicitari, foarte talentata si inventiva,,,explicatzii concise si cl;are...CRISTINA

    RăspundețiȘtergere
  25. f bun . numai sa nu le puneti in folie la sfarsit.. cum am facut eu :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Ce fel de folie? Ce s-a intamplat?

    RăspundețiȘtergere
  27. Am si eu o curiozitate. Mare! Am incercat reteta, dar ceva a dat cu virgula. Cum poate fierbe 100g faina+100g lapte praf+nuca cocos, cata vrem noi (de obicei multa) in 3 linguri apa si 100g unt? Cand vrei sa ingrosi o crema pui 3 linguri faina la aprox 500ml lapte sau apa.
    Crema 2 mi-a iesit un gorgolos instant in care faina a ramas nefiarta. Daca esti draguta, si esti, explica-mi cum o faci - pas cu pas si cum o intinzi peste cealalta crema.

    RăspundețiȘtergere
  28. Am recitit reteta de 2 ori, credeam ca am scris ceva gresit. Spui ceva de faina? Care faina? In reteta asta nu se foloseste faina deloc...

    RăspundețiȘtergere
  29. Incredibil arata!
    Felicitari pentru reteta! Si multumesc pentru idee. Nu intentionez sa ating aceeasi performanta din punct de vedere estetic, dar macar gustul sa fie pe masura asteptarilor. :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Roxana, e foarte usor de facut si sunt sigura ca iti va iesi la fel de frumoasa.

    Cat despre gust... sper sa-ti placa. Te astept cu impresii. Sau daca ai ceva nelamuriri nu ezita sa ma intrebi.

    Zi buna sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  31. Buna Miha, am facut si eu rulada si este foarte buna.Am crezut ca e prea dulce crema de lapte praf dar cand s-a racit rulada a fost perfecta.Te felicit si te pupic...Madalici

    RăspundețiȘtergere
  32. Mada, ma bucur tare mult ca ti-a placut! :*

    RăspundețiȘtergere
  33. Azi am vazut si eu ca ai incercat reteta mea de rulada. Ma bucur ca ti-a placut! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  34. Am facut-o si eu astazi, pentru ca mi s-a parut foooarte gustoasa si am poftit la ea :P Desi am lucrat rapid si cu cremele fierbinti, foaia de napolitana nu s-a inmuiat (am si asteptat putin) si nu am putut rula. Nu m-am panicat insa :))) Am pus o alta foaie peste si am taiat-o patratele dupa ce s-a racit. Asa cum ma asteptam, gustul este excelent! O iau maine la picnic ! ;)

    Multumesc, Miha!

    Mariana Dmt

    RăspundețiȘtergere
  35. Mariana, foaia de napolitana nu se inmoaie foarte tare, dar suficient cat sa poata fi rulata. Trebuie doar putina grija si rabdare, sa o rulezi usor.

    Bine ca ai salvat situatia pana la urma. :)) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  36. Miha arata minunat rulada ta! Uite cat e ceasul si m-ai facut sa poftesc nu gluma! Adorm cu gandul la ea!

    RăspundețiȘtergere
  37. Multumesc Irina. Sa o faci, ca sa treaca pofta. :))

    RăspundețiȘtergere
  38. Buna! am facut si eu reteta duminica si mi-a iesit aproape perfect. Foaia s-a inmuiat foarte bine si s-a rulat fara probleme, insa am gresit putin crema alba, n-am lasat sa fiarba suficient si nu s-a topit zaharul, asa ca rulada mea crantanea putin :-) Insa toti cei care au gustat-o, au apreciat-o, asa ca sigur o voi reface. Cat despre intrebarea persoanei de mai sus, cum de fierbe zaharul in 3 linguri de apa, pai fierbe foarte bine, ca se topeste si untul. Iar laptele praf nu se pune la fiert, se adaga la final. Eu am sarit peste nuca de cocos, ca nu-mi place, insa voi incerca data viitoare sa mai adaug diverse alte chestii in crema, gen migdale taiate.

    RăspundețiȘtergere
  39. Laura, desigur ca reteta se poate adapta dupa preferinta personala, iar ideea ta cu migdale taiate este foarte buna. ;)

    Multumesc si ma bucur tare mult ca ti-a placut!

    RăspundețiȘtergere
  40. Am facut si eu aceasta rulada si a iesit senzational,e nemaipomenit de buna si usor de facut,multumim Miha pentru reteta!!

    RăspundețiȘtergere
  41. Cristina, ma bucur ca va place. Sa papati sanatosi! :*

    RăspundețiȘtergere