Tort egiptean

duminică, 9 mai 2010



* Foi:

* 6 albusuri
* 6 linguri zahar
* 1 lingura si jumatate faina
* 120 g nuca macinata

Albusurile se bat spuma tare, cu un praf de sare. Adaugam zaharul si mixam in continuare, pana obtinem o bezea lucioasa.

Amestecam faina cu nuca macinata si o adaugam treptat in bezea. Compozitia rezultata o impartim in 3. Coacem 3 foi subtiri intr-o tava (26cm diametru) tapetata cu hartie de copt, la foc mic, in jur de jumatate de ora.

* Crema 1:

* 6 galbenusuri
* 6 linguri zahar
* 350 ml lapte
* 2 linguri amidon
* 200 g unt
* esenta vanilie

Galbenusurile le frecam cu zahar pana devin ca o crema. Adaugam amidonul si mixam, sa nu se formeze cocoloase. Laptele il punem la fiert, iar cand da in clocot il turnam in fir subtire peste crema de galbenusuri. Punem din nou in vasul in care am fiert laptele, punem din nou la foc mic si amestecam continuu pana compozitia incepe sa se ingroase. Lasam la racit.

Untul moale il mixam pana devine pufos, apoi adaugam putin cate putin din budinca racita. La sfarsit punem si esenta de vanilie.

* Crema 2 :

* 200 ml frisca lichida
* 100 g zahar
* 120 g nuca zdrobita in bucati mai mari

Intr-un vas punem zaharul la caramelizat. Dupa ce s-a topit si a capatat o culoare aurie frumoasa, il picuram pe o bucata de hartie de copt si lasam la racit.

Batem frisca, apoi adaugam "picaturile" de zahar ars si nuca macinata mare.



Crema 1 o impartim in 2 parti, pe care le repartizam intre cele 3 blaturi. Acoperim toata suprafata tortului cu crema 2 si dam la rece pentru cateva ore.



Sursa

Share This Post

15 comentarii:

  1. Este un deliciu,am facut-o si eu o data si acum vazand la tine....mi s-a facut o poftaaaa!!!Arata foarte bine al tau,felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata super.. imi face si mie cu ochiul, dar tre' sa gasesc ocazia potrivita. Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha... tare bine suna toata combinatia de ingredinte... si mai arata si bine... Trebuie sa il incerc si eu... cand o sa am o ocazie.. Te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. am auzit de tortul asta cum ca ar fi... o bunatate maxima... :D vreau si eu sa fac sa ma conving :P arata minunat, miha

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bine arata tortul...si tu esti o scumpa in noua poza....:-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte bine arata si imbietor pentru o pfticioasa ca mine,am sa-l incerc.Te pup si o saptamana frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. grozav arata tortul si imi plac si ingredientele,cred ca e foarte gustos !

    RăspundețiȘtergere
  8. Minunata arata asta e primul tort pe care il testez :))))ma si gandesc la el cand pedalez pe bicicleta :))))) pupici .

    RăspundețiȘtergere
  9. Miha, asa cum am promis, am postat reteta pentru cheesecake-ul pe bat. Este destul de detaliata zic eu dar daca ai intrebari sau nedumeriri lasa un cmentariu sau scrie-mi pe adresa kittytweedy@gmail.com. O sa raspund negresit
    www.kittytweedy.blogspot.com

    Ahh, era sa uit(glumesc)...tortul tau arata..perfect! De fapt, am o nemultumire: tortul tau arata prea delicios,ceea ce inseamna ca o sa-l fac si eu ceea ce inseamna cateva ore in plus de alergat la sala pentru o saptamana :( Vezi nemultumirea mea? :(

    RăspundețiȘtergere
  10. MIHA cu intarziere :( pentru ca nu l-am observat :) ...ti a iesit f fain
    mi se face dor de el ce bun e la gust ....

    te pup

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Anca.
    Da, e un tort tare bun. Mai ales pentru iubitorii de frisca...;)

    RăspundețiȘtergere
  12. fac tortuletul acesta de vreun an si ceva si tot ce pot spune este ca de fiecare data parca este si mai delicios :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Este intr-adevar o combinatie foarte reusita. ;)

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere