Tort cu trufe de ciocolata

luni, 17 august 2009

by Natalia





Pentru foi avem nevoie de:

6 galbenusuri
5 albusuri
150 g zahar
1/2 lingurita suc de lamaie
2 linguri apa fierbinte
2 linguri cacao
5 linguri faina
2 linguri amidon

Galbenusurile se mixeaza cu 100 g zahar pana se albesc.



Se adauga cacaua dizolvata in apa fierbinte,mixand continuu.

Faina amestecata cu amidonul se incorporeaza in crema de galbenusuri.



Se adauga si albusurile batute spuma tare cu restul de zahar,in 3 reprize.



Pe hartia de copt am desenat un patrat de 20/20 cm,am uns hartia de copt cu unt si am intins aluatul cu lingura in patratul desenat (3-4 linguri pentru fiecare foaie), fara sa se depaseasca marginile, nivelind suprafata.

Se coc foile in cuptorul incins la 180 g,in jur de 6-7 minute.Se acopera cu un prosop si dupa ce se racesc, se scot cu atentie de pe hartie (sunt subtiri si casante) si se pun pe un platou,cu hartie intre ele.

Pentru crema avem nevoie de:

250 g ciocolata amaruie
400 ml frisca lichida

Ciocolata se topeste impreuna cu frisca,la foc mic,pana aproape de punctul de fierbere. Se amesteca bine pana se topeste ciocolata si se pune la rece cateva ore. Inainte de asamblarea tortului, se bate crema cu mixerul pana se intareste.Vom obtine o frisca ciocolatoasa,delicioasa rau. :)

Pentru sirop avem nevoie de:

50 ml apa
5 linguri zahar
2-3 linguri lichior de ciocolata

Se da in clocot apa cu zaharul. Se ia de pe foc si se adauga lichiorul.


Pentru trufele de ciocolata avem nevoie de:


250 g ciocolata
150 ml frisca lichida
2-3 linguri lichior de ciocolata
50 g grame cacao pt decor

Ciocolata rupra bucatele mici sau data pe razatoarea mare,se pune pe foc impreuna cu frisca.Se incalzeste pana aproape de punctul de fierbere. Se amesteca bine pana se topeste ciocolata,se adauga lichiorul.

Se pune la rece pentru cateva ore.

Compozitia se va intari destul de mult.Se ia cu lingurita din aceasta compozitie si se formeaza bilute cu mana bine unsa cu unt.



Se tavalesc prin cacao,din abundenta.

Se pun pe hartie de copt si se baga la congelator pentru o ora.

Pentru glazura avem nevoie de:

150 g zahar
50 g cacao
100 ml frisca lichida
100 ml apa
1 lingurita gelatina

Cacaoa o amestecam cu zahar,dupa care o "desfacem" cu frisca lichida si apa.
Se pune vasul pe foc si se fierbe,in jur de 10 minute,pana se ingroasa putin.
Se strecoara de eventualele cocoloase si se lasa la racit.Cand a ajuns la o temperatura suportabila la deget,adaugam gelatina hidratata si omogenizam.

Super glazura! Multumesc Gabriela! :)

Se insiropeaza fiecare foaie cu sirop cu ajutorul unei pensule si se unge cu crema.

Glazuram si ornam cu trufele de ciocolata.





Un tort absolut delicios si ciocolatos! :))

Chiar daca a necesitat nitica vreme,mai ales coptul foilor,zic eu ca a meritat. Si mai presus de toate cel mai mult a meritat tati un asemenea tort,la implinirea unei varste rotunde. :))

Share This Post

14 comentarii:

  1. Delicio ca delicios dar caloriile...ui, ui ui...E dulce rau , sau merge? Sti tu cumva (te rog mult) pe undeva o reteta foarte buna pentru Merdenele, placintele alea rotunde subtiri cu brinza intre ele. Te rog mult. ce am facut eu pina acum are gust de pateu dar nu de Merendele

    RăspundețiȘtergere
  2. Cate bunatati la tine pe blog, nici nu stiu unde sa ma uita mai intai, o sa-l trec la favorite, daca-mi permiti pentru ca dulciurile tale arata foarte bine. pup.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cami,tortul este foarte bun.Na...eu fiind o ciocoholica inraita :)) nu mi s-a parut f dulce.Calorii...da...cat cuprinde,cu asta sunt de acord! :)
    Merdenele n-am facut niciodata.Cred ca am reteta intr-o carte de bucate.Caut...si poate chiar am sa fac.M-ai facut curioasa! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oana,iti multumesc mult de aprecieri si ma bucur ca ti-am starnit interesul intr-atat incat sa ma aflu printre favoriti.Ne mai vedem! ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunat tort. Vine ziua soțului meu - ciocoholic ce necesita asistenta medicala :)).
    Intrebare: cate foi sunt in tort?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Irina,crede-ma ca nu mai stiu.Am zis la un moment dat ca le numar,dar am uitat.Cred ca vreo 12.

    RăspundețiȘtergere
  7. pai Miha...in primul rand LA MULTI ANI pentru tati al vostru...:)

    in al doilea rand...yummmyyyyyyyy..... nu stiu cum faci sau ce bagheta magica ai, dar e incredibil ce-ti iasa tie acolo....offf, daca ai locui aproape de mine ce bine ar fi!!!!!!!!

    te-as plati tare bine, sa stii...ca sa-mi faci o asa minunatie!!!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Andreea,multumesc de urarile la adresa lui tati.Si de aprecieri,bineinteles. N-am nici o bagheta magica mey...poate doar nitica mai multa pasiune. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. la multi ani sotului tau,multa sanatate si multa fericire!tortul este minunat...atita ciocolata imi lasa gura apa...pup piticii dulci!si pe tine,of course!

    RăspundețiȘtergere
  10. CE TARZIU AM AJUNS AICI(Emoticon_rusinos)
    La multi ani din suflet ,sotului tau!
    Sa fiti sanatosi si fericiti muuulti ani de acu' inainte!
    Tortul....?fara cuvinte!
    am citit la comentarii "vreo 12foi"!olio da' cata rabdare ai:))))
    acusica fac si io o varsta si caut un tort grozav dar asta mi se pare tare migalos:d
    am eu rabdare,da' nu pt 12 foi:)))))
    minunat Miha!
    felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  11. Gabi,n-am eu rabdare foarte multa,sa stii. :)) Doar ca foile se fac foarte repede. :D

    Multumesc mult pentru urari!

    RăspundețiȘtergere
  12. Arata delicios tortul tau,felicitari:)
    Vera!

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna,
    Am facut si eu acest tort minunat, doar ca, noua ne place mai dulce, asa ca am adaugat niste zahar pudra in compozitia cremei si din pacate se inmoaie, nu mai sta tare.
    Oare de ce ?
    Multumesc
    Tu ce smantana folosesti ? Ca si la choux-uri , frisca batuta, dupa ce adaug zahar, nu o mai pot folosi pentru ornare.
    TX

    RăspundețiȘtergere
  14. Am folosit pentru acest tort si smantana pentru frisca de la Milli (32% grasime), dar si frisca lichida vegetala ( Meggle). A iesit bine de fiecare data.
    N-am mai adaugat niciodata zahar, nu stiu daca el o fi cauza inmuierii cremei. Eu l-as pune de la inceput, cu ciocolata si frisca. Daca crema e prea moale se poate folosi 1 intaritor de frisca, va stabiliza crema considerabil.
    La rece crema se inmoaie, daca e tinuta la temperatura camerei se inmoaie.
    Pentru ornat eu folosesc frisca vegetala.

    RăspundețiȘtergere