Iahnie de fasole

joi, 20 octombrie 2011

Iahnia de fasole este o mancare care ne place foarte mult, ba chiar i-am convins si pe pitici sa pape. Si cu toate acestea o gatesc destul de rar. De ce...chiar nu stiu...nu am o explicatie pentru asta.

De obicei eu o fac simpla, in varianta de post, si o papam cu oua ochiuri, dar am facut si in varianta cu "ceva carnita" Orice varianta ati alege este delicioasa. ;)




400 g fasole
2 cepe
2-3 linguri ulei masline
2 rosii
1 gogosar
1 foaie de dafin
sare si piper
marar si patrunjel

Fasolea inmuiata in prealabil cateva ore in apa rece, se pune la fiert.

Se schimba apa dupa primul clocot, se umple cratita din nou cu alta apa fiarta si se fierbe pana este complet fiarta. Pe parcursul fierberii se mai schimba apa de cateva ori.

Ceapa se toaca marunt si se inabusa putin in uleiul de masline. Rosiile se decojesc, se blenduiesc (sau se toaca marunt) si se adauga peste ceapa. Gogosarul se curata, se spala si se toaca marunt, apoi se adauga in cratita. Se mai inabusa putin, apoi se "stinge" cu zeama in care au fiert fasolele, se adauga si fasolele. Se potriveste gustul de sare si piper. Se adauga si foaia de dafin si patrunjelul tocat.

Se lasa sa mai dea un clocot si se serveste calda, presarata cu marar verde tocat.




Share This Post

16 comentarii:

  1. excelenta fotografie! si cred ca mancarica e mai mult decat delicioasa!

    te pup draga mea! o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare bine mai arata! Nici noi nu am gasit inca explicatie pentru faptul ca o gatim atat de rar. Cu toate ca fasolea este sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. azi e planuit asa ceva la mine in bucatarie :))

    de unde ti-ai luat vasul ala?. e fenomenal!

    RăspundețiȘtergere
  4. Alice, din Selgros l-am luat. Nu l-ai vazut cand ai fost sa-ti iei lingurita? :))

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ufff...mai Gabi mai...tu sa-mi spui ce nu va place! :))) Tare-as vrea sa pape si puii mei la fel ca ai tai. :x

    RăspundețiȘtergere
  6. Zi frumoasa si tie Amoush, draga mea! :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna,foarte buna si mai ales sanatoasa.Eu o fac mai des si mancam cu salate sau o fac mai scazuta cu paste scurte.Dar acum mi-a ramas mintea la mararul tau....eu am doar uscat la plicuri cumparat din Iasi...dar acum cand vin imi umplu nasul si valiza de MARAR...
    Te pup si o seara minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Abia astept sa cumpar fasole,sfarseste iahnie ca tare pofta mi-ai facut!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. La fix Miha,dupa atatea dulciuri.Prezentare super ai faut!

    RăspundețiȘtergere
  10. foarte buna....si mie imi place enorm

    RăspundețiȘtergere
  11. ce pot sa spun decat ca e printre preferatele iernii noastre !

    RăspundețiȘtergere
  12. la mine asta e mancare de avarie :)) cand stiu ca nu am veme de gatit, fac o oala mare si am sotul satul (si bucuros) cateva zile :)))

    RăspundețiȘtergere
  13. oare exista cineva care sa zica ca nu-i place asa ceva ? :) ... e o nebunie totala , hmmm , alaturi de ceapa rosie cu sare grunjoasa ... mor de pofta :(((( .... superba prezentare !!!

    RăspundețiȘtergere