Prajitura cu cafea si mascarpone

miercuri, 6 aprilie 2011

Iata ca din lista lunga cu retete de prajituri ce-o am bine pusa la pastrare :)) a venit si randul acesteia. O prajitura savuroasa, racoroasa, delicioasa... si complimentele ar putea continua. Dar mai presus de toate e aromata cu cafea si "machiata" cu ciocolata. :)))


Pentru blat:

8 oua
200 g zahar
200 g faina
100 g unt
1 praf de copt

Untul moale la temperatura camerei se mixeaza cu zaharul. Adaugam apoi galbenusurile, unul cate unul, amestecand bine dupa fiecare. Incorporam apoi faina amestecata cu praful de copt si la sfarsit albusurile batute spuma tare cu un praf de sare.

Se coc 2 blaturi in tava (25/35 cm) tapetata cu hartie de copt, la foc mediu, in jur de 20 de minute. Se scot pe un gratar si se lasa la racit.

Pentru crema:

150 g ciocolata alba
250 ml frisca lichida
5 g gelatina
250 g mascarpone

Gelatina o hidtratam in cateva linguri cu apa rece.

Ciocolata rupta bucatele o topim la foc mic cu 100 ml frisca lichida. Cand a ajuns la punctul de fierbere dam deoparte si omogenizam. Cand s-a racorit putin adaugam gelatina si amestecam pana se topeste si compozitia se uniformizeaza. Dam la rece pentru vreo 2 ore.

Dupa acest timp, consistenta cremei va fi totusi destul de moale, dar nu este o problema pentru ca o vom mixa si vom obtine o crema delicioasa si pufoasa,


in care vom incorpora treptat branza mascarpone si restul de frisca batuta (150 ml). Frisca o vom incorpora amestecand cu o lingura, cu miscari de jos in sus.

Pentru blatul de piscoturi:

15 piscoturi
~ 200 ml cafea tare, fara zahar

Punem cafeaua rece intr-o farfurie. Piscoturile le trecem scurt prin cafea, pe ambele parti.

Pentru glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 g unt
50 ml frisca lichida

Ciocolata o topim la foc mic impreuna cu untul si frisca lichida. Cand a ajuns la punctul de fierbere, dam deoparte si omogenizam. Lasam la racit.

Blaturile le-am insiropat cu putin sirop facut din apa+zahar+1lingura coniac. Nu e neaparat necesar sa fie insiropate, le insiropati doar daca o sa considerati ca e necesar.

Peste primul blat se toarna jumatate din crema, punem piscoturile insiropate cu cafea (pozitia lor e strict aleatorie :)) ) ,


cealalta jumatate de crema si cel de-al 2-lea blat insiropat. Glazuram cu ciocolata si dam la rece pentru minim 1 ora, dupa care se portioneaza dupa dorinta.



Sa mai spun? :)) Daaaa...e foarte buna.

Share This Post

28 de comentarii:

  1. arata bineee, nici nu ma indoiesc ca e buna:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Tu faci prajituri si nu zici nimic????:))))))
    Una pe zi sau una la doua zile. Cum se administreaza?:))))

    RăspundețiȘtergere
  3. tu esti sursa mea de facut dulciuri! trebuie sa recunosc ca atunci cand vreau ceva delicios de gustos:)) intru la tine si ma inspir! iti multumesc mult pentru minunatele retete!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte fainn si buna, cred.
    Miha, ma pregatesc sa-ti "fur" aluatul ala care tot il lauzi..in weekend cucinesc cu el ...pup iu :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Vad ca ai reusit sa rezolvi problema. Sa speram ca nu se va mai intampla niciodata... Cat despre prajiturica, arata minunat !! Pup ! :*:*

    RăspundețiȘtergere
  6. Vai, am facut si eu un tort cu cafea si marscarpone, o minnatieeeee, combinatia este superba, salivez uitandu-ma la prajitura ta. Sunt invidioasa :)))))

    RăspundețiȘtergere
  7. Cand nu voi mai incapea pe usi numai uitandu-ma la minunatiile tale zilnice , (dar sa le mai savurez) ,voi veni glont la Iasi si te voi implora sa ma sponsorizezi la inlocuirea lor ... da, da ... tu stii ca glumesc .
    Excelenta si numai in poza , dar in realitate cred ca-i cri-mi-na-laaaaaaaaaaaa .

    RăspundețiȘtergere
  8. Prajitura arata foarte bine si cred ca-i foarte buna!!!Nu vreau sa fiu rea,sper sa ma scuzi,dar eu cand citesc,CITESC,deci unde s-a pirdut 100ml de frisca???Ma repet,scuza-ma ca sant...(nu gasesc cuvantul potrivit)dar sant foarte atenta la retete,nu doar la...poze!Si chiar cautam o reteta cu mascarpone....
    Si daca m-ai iertat,te pup si o zi buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Petronela, nu esti rea. :* Iti multumesc de atentionare si chiar ma bucur ca imi citesti si retetele.
    Se mai intampla uneori din graba sau cand sunt distrasa de 2 pitici tipatori :))) sa omit ceva.
    Multumesc inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Diana! :*
    Usile de care ai vrea sa fie? :)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Laura! :*
    Ia sa trec eu pe la tine sa vad ce tort ai facut! :)) Tu ai tort si esti invidioasa pe mine? Ntz ntz ntz...:)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Ana Maria, nu stiu daca am rezolvat. Vom vedea la urmatoarea postare a Krinei.
    Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Alina, abia astept sa vad ce vei face si daca iti place si tie la fel de mult cum imi place mie. :*

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Bianka. Esti tare draguta. :*

    RăspundețiȘtergere
  15. Flory, si eu multumesc de aprecieri si incredere. Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
  16. Gabi, hai sa fie la 2 zile. Sa nu zica lumea ca dam in coma diabetica. :)))

    RăspundețiȘtergere
  17. aiiiii niste retete superbe am facut si ieu multe din ele felicitari

    RăspundețiȘtergere
  18. Que pastel tan delicioso, te ha quedado genial.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  19. Am venit sa-mi iau portia ,sper ca mai ai.
    Seara frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  20. arata incredibil de bine si are mascarponeeeee!thx for sharing:)

    RăspundețiȘtergere
  21. Traiasca mascarponele, eu sint innebunita dupa dulciuri cu mascarpone. Prajitura arata tare bine si sigur e buna...

    RăspundețiȘtergere
  22. deci daca o fac si pe asta de Pasti, e clar ca s-a dus naibii dieta de peste an...da' cred ca merita, caci arata delicios!

    RăspundețiȘtergere
  23. Asa cum am "amenintat" pe nu mai stiu care forum (sa fi fost pe Bucataras probabil) , am preparat si eu aceasta prajitura si a iesit tare gustoasa! multumesc pentru inspiratie!

    Te-am creditat in postare, cu precizarea ca am mai modificat reteta, sper sa nu te superi!

    (http://dulceatadetrandafiri.blogspot.com/2011/05/tiramisu-glazurat.html)

    Felicitari pentru toate minunatiile pe care le prepari!

    RăspundețiȘtergere