Tort cu ciocolata

marți, 24 august 2010

Ciocolatos pana la ultima firimitura. :)) Asa cum ii sade bine unui tort aniversar pentru sotul meu drag. :)



* Pentru blat:

* 150 g ciocolata amaruie
* 200 g unt
* 150 g zahar
* 5 oua
* 200 g faina
* 1 praf de copt
* 3 linguri cacao
* esenta de vanilie

Untul moale se freaca spuma cu jumatate din cantitatea de zahar si esenta de vanilie. Se adauga treptat ciocolata topita la foc mic sau la microunde si galbenusurile unul cate unul, mixand bine dupa fiecare. Se inglobeaza si faina amestecata cu praful de copt si cacaoa.

Separat se bat albusurile spuma tare, ca pentru bezea, impreuna cu restul de zahar si un praf de sare, apoi se adauga peste compozitia de mai sus, amestecand usor, cu miscari de jos in sus.

Se toarna compozitia intr-o tava (20/20 cm) tapetata cu hartie de copt si se niveleaza. Se da in cuptorul incins la 180 de grade, timp de cca 40-50 de minute, depinde de cuptor.

* Pentru crema:

* 250 g ciocolata amaruie
* 250 g mascarpone
* 100 ml frisca lichida
* 2 linguri lichior de migdale

Se pune ciocolata la topit impreuna cu frisca lichida. Se lasa la racit, apoi se pune mascarponele si se mixeaza pana la omogenizare. La sfarsit se pune si lichiorul de migdale. Se da la rece pana este gata blatul.

* Glazura:

* 100 g ciocolata cu lapte
* 100 ml frisca lichida

Ciocolata se topeste la foc mic impreuna cu frisca. Cand a ajuns in punctul de fierbere se da deoparte si se omogenizeaza. Se da deoparte si se lasa la racit.

Blatul copt si racit se taie in 2 parti. In tava in care am copt blatul, tapetata cu folie alimentara, se pune primul blat, crema de ciocolata si se acopera cu cel de-al doilea blat. Se acopera totul cu folie si se da la frigider pentru cateva ore, de preferat peste noapte.

Se rastoarna tortul pe platou, apoi se acopera cu glazura de ciocolata si se orneaza dupa preferinta.

Share This Post

21 de comentarii:

  1. Vaya torta te has marcado, se ve muy esponjosa y cremosa. SAludos

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce-mi place tortul asta!
    Poate-l voi alege pentru Sf. Alexandru.

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani sanatosi!
    Inca o delicatesa apetisanta a la Miha! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani!Sa-ti traiasca,sa fie sanatos!Minunat tortul!

    RăspundețiȘtergere
  5. O ce minunat tort!M-ai terminat cu el!E grozav,ca totdeauna!Perfect!
    E ziua ta?
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc tare mult tuturor pentru urari si aprecieri! Va imbratisez cu drag!

    Mariana, a fost ziua sotului. Va fi si a mea. In curand. ;))

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte ciocolatos tortul, La multi ani sotului!

    RăspundețiȘtergere
  8. yuuumm, i loved your chocolate cake, that thick layer of filling looks sooo inviting!
    thanks for sharing .

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani sotului,multa sanatate si fericire alaturi de harnicuta lui...Miha ai facut un tort de nota 10 asa cum faci tu de obicei,un ciocolatos tare apetisant si delicios.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mmmmmm as vrea si eu o bucatica ....La multi ani! pentru sotul tau

    RăspundețiȘtergere
  11. miha, daca vrei sa facem un schimb de link te rog lasa-mi un comentariu pe blog pe <a href="http://retete-bune.net> retete-bune.net </a>
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa va fiti unul altuia dulceata vietii si asa multi ani cati sufletul are nevoie ca sa poata intra in ,,cofetaria Lui Dumnezeu``(pr Paisie Aghioritul), sa-i traiti sanatosi, voiosi si dragastosi.Pam-Pam!

    RăspundețiȘtergere
  13. MIHAELA, LA MULTI ANI TIE, CA ASTAZI E ZIUA TA DE NASTERE!!! SA FII SANATOASA SI VOIOASA, ASA CUM TE STIM ZI DE ZI , SA FII IUBITA SI FERICITA, IMPLINITA ALATURI DE CEI DRAGI SUFLETULUI TAU. LA MULTI ANI DIN SUFLET, SI SA NE BUCURI MEREU CU RECETE GUSTOASE SI FOARTE DULCI... tu esti cea mai... cea mai...
    http://www.youtube.com/watch?v=rkmLTHSeo7w&feature=related
    TOATE FLORILE DIN LUME LA PICIOARELE TALE . Cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani pentru sotul tau si pentru tine http://www.youtube.com/watch?v=SiICITvwaow&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  15. am incercat sa fac tortul tau de ziua fetitei mele,dar nu mi-a reusit,blatul a iesit foarte tare si crapacios,si nu l-am insiropat ca nu scrie de asta in reteta. Al tau,in poza arata perfect i-mi pare rau ca nu a iesit si al meu.

    RăspundețiȘtergere
  16. Gabriela, ce pot sa spun mai mult decat ca imi pare rau ca nu ti-a iesit?

    Nu pot sa-mi dau seama de ce ti-a iesit blatul tare, probabil ca a stat prea mult la cuptor. Am scris si aici, am scris si in alte retete, timpul de coacere depinde de cuptorul fiecaruia, fiecare isi cunoaste cuptorul de acasa si stie ce poate.

    Insiropatul este, iarasi o spun, o optiune personala. Eu foarte rar insiropez blaturile, pentru ca asa ne plac. Dar daca voua (sau oricui altcuiva ii plac mai insiropate) nu e efectiv nici o problema. Cu atat mai mult cu cat blatul tau a iesit uscat. Daca il insiropai mai remediai din defecte.

    As prefera ca atunci cand exista o nelamurire cat de mica in privinta unei retete, sa fiu intrebata. Intotdeauna voi raspunde cu placere si impreuna vom incerca sa gasim o solutie ca totul sa iasa cat mai aproape de foarte bine. :)

    Iti doresc o zi frumoasa si imi pare rau!

    RăspundețiȘtergere
  17. saptamana viitoare e ziua piciului meu-face 9 ani.si l-am intrebat ce tort vrea.mi-a zis sa fie surpriza.si eu l-am intrebat:orice,dar ciocolata sa aiba nu???
    asa ca asta e perfect.dar da-mi un sfat.exista multe marci de mascarpone-n-am folosit niciodata-si unele cica n-ar fi asa de bune.tu de care folosesti?te pu cu mult drag,mariana.si inca odata felicitari maxime.

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna Mariana.

    Pana nu demult folosesm mascarpone romanesc, de la Prodlacta. Acum am descoperit unul foarte bun (si ieftin! ) la Lidl si numai de ala cumpar.

    Sunt in asentimentul baiatului tau, orice numai cu ciocolata sa fie! :)))

    RăspundețiȘtergere