Clatite cu nuca si sos de vin

luni, 7 martie 2011

Va mai aduceti aminte de provocarea "Dulce Romanie"? Luna aceasta Carmen ne provoaca sa ne imbatam...simturile :))) cu vin si cafea. Super provocare de la care nu puteam sa lipsesc, nu neaparat din cauza vinului :))) ingredientul folosit in reteta de fata, ci si pentru cafea, pentru care voi reveni cu o alta postare. :)


 Vom avea nevoie de:

8 clatite preparate dupa reteta de baza sau dupa reteta voastra preferata

Pentru umplutura:

200 ml smantana pentru frisca
1 lingura zahar
100 g nuca macinata
esenta de vanilie

Smantana foarte rece se mixeaza pana capata o oarecare consistenta, momnet in care adaugam zaharul (pudra) si esenta de vanilie. Mixam pana devine pufoasa. Adaugam nuca macinata si amestecam usor cu o lingura.

Pentru sos:

2 galbenusuri
2 linguri de zahar
1 lingurita amidon
200 ml vin alb
esenta de vanilie

Amestecam galbenusurile cu zaharul si le frecam pana devin ca o crema. Adaugam amidonul, apoi turnam vinul cate putin si punem la foc mic sau baine marine. Amestecam continuu, pana compozitia capata consistenta unei smantani. Dam deoparte si lasam la racit, apoi aromam cu vanilie dupa gust.

Clatitele se umplu cu crema de nuci, se impacheteaza si se stropesc cu sosul de vin.


Delicioase!


Sursa

Share This Post

17 comentarii:

  1. cred k sunt mai mult decat delicioase!.o sa retin retetaaaaa.pupici si la cat mai multe reteteeeee

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca miercuri iti fac o vizita. crezi ca mai poti face vreo cateva si ptentru mine?

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti doresc un 8 martie fericit si o primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. super arata clatitele astea ! am vazut ceva asemanataor la Anisoara pe ardei iute si atunci am poftit la fel! sa stii ca o sa fac si eu dupa reteta ta ca mi se pare perfecta pur si simplu si eu raaaar execut o reteta intocmai! dar aici nu as schimba nimicutza!pup*

    RăspundețiȘtergere
  5. yumi !! delicios.vroiam sa va zic despre un concurs pe www.prajituria.ro.aveti toate sansele sa castigati la cat de priceputa sunteti:).o seara frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  6. cand am sa vin la iasi,te anunt din timp si te rog sa ma primesti cu clatite din astea !

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani de 8 Martie si...yumm, yumm!

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani de 8 martie!
    Arata superb, cred ca sunt o bunatate. Le-am salvat pentru executat :)

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani si-un 8 Martie plin de iubire !

    RăspundețiȘtergere
  10. Pfui, ce bine mai arata! Clar un rasfat!
    Multi ani de 8 Martie!

    RăspundețiȘtergere
  11. Tot ce iese din mainile tale iese fantastic!!!Chiar si clasicele clatite!Arata ...de lux!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc mult tuturor de aprecieri si urari! Va imbratisez cu drag! Clatitele chiat sunt fantastic de bune, sa le incercati. ;)

    RăspundețiȘtergere
  13. Pansy, cu drag te astept la Iasi. ;)

    RăspundețiȘtergere
  14. Epuraso, ia sa citesti reteta cu atentie si ai sa vezi ca am specificat ca de la Anisoara m-am inspirat si eu. :)))

    RăspundețiȘtergere