Prajitura cu miere

miercuri, 13 octombrie 2010


* Blat:

* 3 oua
* 200 g zahar
* 2 linguri miere
* 1 lingurita bicarbonat
* ~350 g faina


Ouale se bat impreuna cu zaharul, mierea si un praf de sare. Se pune vasul pe foc, la baine marine, si se fierbe pana la dizolvarea completa a zaharului, amestecand continuu. Se adauga bicarbonatul. Compozitia se va umfla considerabil, devenind ca o spuma.

Intr-un alt vas punem faina, apoi turnam putin cate putin compozitia de oua, amestecand continuu cu lingura. Trebuie sa obtinem o compozitie vascoasa, putin mai groasa decat cea de chec. Eventual se mai adauga faina.

Intr-o tava bine unsa cu unt si tapetata cu faina, punem aluatul intinzandu-l cu mainile bine infainate. Se da tava la cuptor, la foc mare, pana se rumeneste ( in jur de 10-15 minute).

Se lasa la racit, se scutura bine de faina cu ajutorul unei pensule si se taie in 2.

* Crema:

* 800 g smantana 26% grasime
* 2 linguri zahar

Smantana rece se mixeaza pana incepe sa faca basicute la suprafata. Se adauga zaharul si se mixeaza pana se intareste. Se poate adauga si un intaritor de frisca.

Cantitatea de smantana poate fi si mai mare. Cu cat mai multa crema, cu atat prajitura va fi mai buna.

* Decor:

* 50 g ciocolata amaruie

In tava in care am copt blatul tapetata cu folie alimentara se pune primul blat, 3/4 din crema, cel de-al 2-lea blat si se acopera cu restul de crema. Se da la rece pentru minim 6 ore, dupa care se acopera cu ciocolata rasa si se portioneaza.

Sursa

Share This Post

17 comentarii:

  1. CE BINE ARATA SI CRED CA SI VARIANTA SAT E FFBUNA TREBUIE INCERCATA .PUPICI miHA :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eres una artista haciendo pasteles.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  3. arata perfect prajiturica ta si nu mi se pare greu de facut,deci sigur am sa o fac si eu!o seara minunata!pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar ma gandeam sa fac si eu o prajitua cu miere. Tare bine arata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine arata prajiturica! Am salvat si eu reteta cu siguranta o sa o incerc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna seara, dorim sa va facem o propunere comerciala! Daca sunteti interesat trimiteti un e-mail la office@falvorotarybids.ro.

    RăspundețiȘtergere
  7. tare frumoasa e prajitura!eu am doua maini stangi la capitolul ornat prajiturele...

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Anca draga!
    E foarte buna prajitura, sa o incerci. ;)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Gabriela, te pup!
    Prajiturica nu e greu deloc de facut si e buna buna. ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Vio!
    Ma bucur ca ti-a placut prajiturica si mai ales ma voi bucura daca ai s-o incerci. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  11. Geta, sa stii ca nici eu nu ma descurc prea bine. Dar perseverez. :))
    Multumesc si te pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. dar de care smantana se peajituri sau obijnuita

    RăspundețiȘtergere
  13. Smantana obisnuita, cu procent mare de grasime e ideal. Merge si cu cea de 15 sau 20%

    RăspundețiȘtergere