Tort Ursulet

luni, 30 noiembrie 2009

Stiti si voi cum incepe o poveste minunata. Cu "a fost odata"... A fost odata o mogaldeata, cheala si negricioasa :)) care ne-a umplut inimile de bucurie.
Cei 2 ani ai Amirei au trecut in mare graba, perioada de bebelusie e undeva departe in urma. Acum e o domnisorica in toata regula, care ne uimeste de la o zi la alta cu realizarile ei.



Filmuletul asta e doar ca sa ma laud...:))


La multi ani draga noastra! Sa fii sanatoasa si drumul vietii sa-ti fie presarat numai cu bucurii.



Initial am vrut sa fac un urs mare pe tort, dar mai apoi mi-am dat seama ca nu am loc in frigider. :)) Asa ca am facut 2 mai mici. Prea mici pentru rabdarea mea pentru detalii, dar important e ca si-a dat seama ca sunt ursuleti. :))





Ursuletii i-am facut din compozitie de salam de biscuiti.

250 g biscuiti obisnuiti
350 ml lapte condensat
50 g unt
20 g cacao neagra
100 g nuca

Biscuitii i-am macinat cu cacao si nuca.



Am adaugat untul topit si laptele condensat. Compozitia trebuie sa fie moale, dar destul de ferma incat sa poata fi modelata.







Pentru baza tortului am facut reteta de tort Dobos a Narniei.



Pentru blat:

9 oua
225 g zahar
110 g faina
40 g amidon
vanilie

Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se freaca impreuna cu zaharul si vanilia pana se albesc si devin ca o crema. Albusurile se bat spuma tare ca pentru bezea, cu un praf de sare. Se adauga la compozitia de galbenusuri si se amesteca usor, cu miscari de sus in jos, cu o lingura de lemn.



Urmeaza apoi faina, amestecata cu amidonul.



Foile le-am copt intr-o tava de 25/35 cm, tapetata cu hartie de copt. Se pune cate un strat subtire de aluat, se intinde cat mai uniform si se da la cuptorul incins la 180 de grade pentru 5 minute, pana incepe sa se rumeneasca.

Foile sunt moi si se rup usor, asa ca trebuie manevrate cu grija. Nu se pun una peste alta, altfel se lipesc.

Cel mai indicat ar fi sa se prepare mai intai crema, apoi pe masura ce se scot foile din cuptor sa fie "construit" tortul. Cand se scoate o foaie din cuptor, cea racita se pune pe tort.

6 oua
270 g zahar
225 g ciocolata amaruie
300 g unt

Ouale se bat cu zaharul pana se albesc si isi dubleaza volumul.



Se pune vasul pe bain-marine si se fierb pana compozitia incepe sa se ingroase. Se adauga ciocolata rupta bucatele si se fierbe in continuare pana crema devine groasa si lipicioasa.



Se lasa la racit, timp in care se freaca untul spuma.

In spuma de unt se adauga cate o lingura din compozitia de ciocolata racita si se omogenizeaza.



Peste foile umplute cu delicioasa crema de ciocolata,



am turnat o glazura de ciocolata preparata din:

150 g ciocolata amaruie
150 ml frisca lichida
50 g unt

Ciocolata se topeste impreuna cu frisca si untul, se omogenizeaza si se lasa la racit. Se toarna pe tort cand a ajuns la consistenta unei smantani mai groase.

Am ornat cu frisca si nuca de cocos colorata. Ursuletii i-am imbracat intr-o delicioasa blanita de ciocolata :)) preparata din:

100 g ciocolata amaruie
150 ml frisca lichida

Am topit ciocolata impreuna cu frisca si am lasat la racit. Dupa racirea completa, am mixat pana am obtinut o crema pufoasa.



O portie pentru doritori...:)



Mi-a mai ramas destul din aceasta crema si ceva compozitie de salam de biscuiti, din care am improvizat o rulada pentru copilasi.



LA MULTI ANI IUBITA MEA DRAGA!

Share This Post

27 de comentarii:

  1. La multi ani!!!Sa aveti parte de impliniri si bucurii!Tortul este superb!

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani, Amira, fetita vesela si ochioasa!!! Sa ai noroc in viata si sa fii iubita!!

    RăspundețiȘtergere
  3. la muti ani,amira,fata desteapta si frumoasa!mult noroc si sanatate!
    miha,tortul e superb!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani!
    La fel ca fratele ei a luat ochii
    mamei.Este o draguta.Felicitari pentru tort.

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani, Amira frumoasa si isteata!
    Sa fiti fericiti cu totii multi, multi ani inainte, Miha!

    RăspundețiȘtergere
  6. LA MULTI ANI PUI DE GOSPODINUTA!
    Sa cresi mare si sanatoasa si sa mostenesti ce e mai bun de la parintii tai adaugand insa si farmecul tau personal;)
    multi ani frumosi fetita frumoasa!
    o pap toata cat de frumos numara:))))
    am auzit si vocea modovencei mele dragi insa..e o voce frumoasa si cada..nu cum cred multi ca noi vorbim cu accentul pe I:))))))))

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani, Amira ! Sa cresti mare, sanatoasa si norocoasa, ochioasa mica ! Cuscra, io vreau un ursulet, nu ma multumesc cu o feliuta... Pupici la sarbatorita mica !

    RăspundețiȘtergere
  8. La Multi Ani, frumusete mica si desteapta! Sa fii sanatoasa si fericita, si sa nu uitam, sa mostenesti harul mamicutei tale harnicute, sa faci si tu papa bun si frumos! Felicitari, Miha pentru frumusetea de copilas!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani, Amira! Sa cresti mare!
    Miha, felicitari pentru tort!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani, Amira!
    Tocmai m-a salvat ideea ta cu figurine din "salam de biscuiti". Ieri am experimentat cum se pot modela figurine din aluat de turta dulce si dupa reteta mea merge cam greu. Crezi ca pot face un Thomas din "salam de biscuiti"? NU am experienta intr-ale cofetaritului dar as vrea sa ii fac eu gazei un tort locomotiva....

    RăspundețiȘtergere
  11. Judy, multumesc mult! O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. petronele, multumesc mult de urari! La fel si voua! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Alison, multumesc.

    La multi ani si tie pentru astazi. Inca o data! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Cuscra, daca as mai avea cu mare drag ti-as oferi. Lasa ca fac unul pentru cand voi veni in Elvetia! :)))

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc tare mult Daniela! Se mai vad ochii mei frumosi din spatele ochelarilor? :))

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  16. Gratiela, multumesc!

    Pupici la strumfi!

    RăspundețiȘtergere
  17. Gaby, eu vorbesc cu accent. De moldoveanca. :)) Si nu mi-e rusine cu asta. :D

    Multumesc si...ti pup! :)))

    RăspundețiȘtergere
  18. Betty draga mea, iti multumesc tare mult de urarile frumoase.

    Mi se umple inima de bucurie de la atatea urari minunate.

    RăspundețiȘtergere
  19. Alexandrina, iti multumesc de urari si aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  20. Ceska, din compozitia asta poti modela orice vrei. Orice vrei, pentru care ai rabdare si pricepere.

    Am facut si eu un Thomas (de fapt pe James, prietenul lui Thomas :D ) pentru aniversarea lui Robert. Nu ti se pare mai usor de executat cu metoda aceea?

    RăspundețiȘtergere
  21. LA MULTI ANI!!! Sa-ti traiasca Printzesa frumoasa, sa fie sanatoasa si norocoasa si voi sa va bucurati din plin de ingerasii vostri iubiti!!!!

    RăspundețiȘtergere
  22. La multi ani, Amira, mica! sa fii sanatoasa si plina de bucurie!

    tortul e delicios!:D

    RăspundețiȘtergere
  23. La mulţi ani Amira! să creşti mare şi sănătoasă!
    Miha, să-ţi trăiască frumuseţea de fetiţă, cu ochişorii ca două mărgele.
    felicitări pentru tort.

    RăspundețiȘtergere
  24. SA VA TRAIASCA SANATOASA PRINTESA VOASTRA! SA FITI FERICITI CU TOTII!

    tortul..minunat, cum ne-ai obisnuit!

    RăspundețiȘtergere
  25. bravo mami ..si la multi ani puiului ;)

    RăspundețiȘtergere
  26. Cu ce este ursul acoperit?
    Pentru urs, se poate folosi si altceva in loc de lapte condensat?

    RăspundețiȘtergere
  27. Cristina, am scris si in reteta, i-am acoperit cu crema ganache de ciocolata. ;) O blanita delicioasa. :))

    Se poate inlocui laptele condensat cu lapte normal, atat cat sa obtii o compozitie modelabila. Si sa mai adaigi ceva zahar, dupa gustul vostru.

    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere