Gogosi "Petit chinois"

sâmbătă, 19 iunie 2010

Ideea mi-a venit atunci cand am facut "Petit chinois"-urile Silviei. Imi ramasesera capetele si nevrand sa le arunc, le-am prajit in ulei. Au fost atat de bune ca a trebuit sa refac reteta cap coada. :)



* Pentru aluat:

* 300 g faina
* 1 lingurita drojdie uscata
* 1 ou
* 100 ml lapte,
* 80 g unt
* esenta de vanilie
* 1 praf de sare

De data aceasta n-am mai facut maia, am pus toate ingredientele in cuva masinii de paine, la programul de framatare + dospire.

* Pentru umplutura:

* 350 ml lapte
* 50 g zahar
* 2 galbenusuri
* 2 linguri amidon
* coaja rasa de la o portocala
* esenta de vanilie

Laptele il punem la fiert. Galbenusurile le mixam bine cu zahar, pana devin ca o crema. Adaugam amidonul si amestecam usor, sa nu se formeze cocoloase. Cand laptele a dat in clocot , turnam incet peste galbenusuri, mixand incontinuu. Punem din nou in vas si fierbem compozitia pana incepe sa se ingroase. Adaugam coaja rasa de la portocala si esenta de vanilie. Lasam la racit.

Aluatul il rasturnam pe masa infainata si-l intindem intr-o foaie de cca 0.5 cm. Repartizam uniform crema de vanilie si rulam cat mai strans posibil. Cu o ata vom taia felii subtiri de cca 1 cm grosime,



pe care le vom praji in ulei foarte bine incins, pe ambele parti, la foc mic.

Se scot pe un prosop absorbant si se pudreaza cu zahar.



Share This Post

Un comentariu: