Cozonac cu nuca si cacao

joi, 31 martie 2011


Va povesteam zilele trecute atunci cand am facut cornurile pufoase cu nuca si cacao cat de incantata sunt de aluatul acesta. Si cum de Paste vreau sa fac cozonac, nelipsit de pe masa de sarbatoare, am facut o proba, sa vad cu ce ma voi prezenta in fata familionului. :)))

Aluatul este intocmai ca si la cornuri, deci voi rescrie reteta cu totul.


2 oua
10 g drojdie uscata
100 g zahar
200 ml lapte
60 g unt
550 g faina
1/2 lingurita sare
1 lingura coaja de portocale confiata

Pentru umplutura:

200 g nuca macinata
50 g cacao neagra
100 g zahar (sau mai mult, daca va place f dulce)
1 lingurita scortisoara macinata
esenta de rom
lapte (atat cat se "cere" pentru a obtine consistenta dorita)

Nuca macinata se amesteca impreuna cu zaharul si cacao, esenta de rom si scortisoara, apoi se toarna lapte fierbinte deasupra. Se pune lapte pana se obtine consistenta dorita.

Pentru uns:

1 galbenus
2 linguri lapte

Drojdia o amestecam cu 1 lingura de zahar, 50 ml lapte caldut si putina faina. Omogenizam si lasam la loc caldut pana se umfla si apar basicute la suprafata.

Punem maiaua in cuva masinii de paine, adaugam apoi ouale, restul de zahar, sarea, untul topit si racit, coaja de portocale, laptele ramas si faina putin cate putin. Framantam pana se inglobeaza toate ingredientele si obtinem un aluat elastic. Lasam la crescut pana isi dubleaza volumul.

Scoatem aluatul pe masa usor infainata si il impartim in 4. Fiecare parte o intindem cu sucitorul intr-o foaie dreptunghiulara de cca 0.5 cm grosime si lunga cat tava in care vom coace cozonacul.

Repartizam nuca pe fiecare bucata de aluat, apoi rulam.


Vom avea astfel 4 rulouri, pe care le vom impleti 2 cate 2, obtinand astfel 2 cozonacei frumosi si dolofani. :))

Punem in tava unsa cu ulei si tapetata cu hartie de copt, lasam la crescut la loc caldut pentru vreo 20 de minute. Ungem cu galbenus de ou desfacut cu putin lapte si dam la cuptor la foc mediu pana se rumenesc frumos deasupra. Se lasa la racit in tava, se scot pe un gratar. Se taie dupa ce s-au racit complet.



Share This Post

25 de comentarii:

  1. doar 2 oua?
    pt un cozonac e reteta, sa inteleg?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Alice. Doar 2 oua. ;)
    Depinde probabil si de marimea tavilor. Eu am niste tavi mici de 20-25 cm, nu stiu exact cat au. Daca e nevoie masor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa am si eu, tavi mici...
    multumesc..
    te-am adaugat la mine in blogroll..mersi fain

    RăspundețiȘtergere
  4. Mama, ce m-am pierdut pe blogul tau, cautam feed-ul si nu-l gaseam... Vad ca ai rezolvat, ca la mine apar retetele de pe blogul tau.
    acum mi s-a facut foame, pot servi o felie de cozonac ?... asa ca sa nu ma vada nimeni... sssttt... sa nu ma spui...

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte bun miha! crezi ca o sa-mi iasa bine cozonacul daca il coc intr-o tava de sticla yena? nu am din acelea de metal un salut, mihaela!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bine arata Miha,am s-o testez si pe-asta!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Que maravilla, madre mía, esta me la apunto.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  8. Cum sa ma lipesc eu de tine ptr niste asa cozonaci ??? Fa-mi si mie rost de niste curaj sa fac si eu cozo ... rusine mie , n-am facut asa ceva cam de 30 de ani ...
    Pe podium cu ei !!!

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte bine arata !in masina de paine adaugi faina treptat pe masurace amesteca ?

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce faini sunt! Eu nu sunt mare fana cozonac, dar asta al tau arata foarte fain. Trebuie neaparat sa incerc si cornuletele!

    RăspundețiȘtergere
  11. Bianka, multumesc. Cu drag te poftesc la o felie. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Cuscra, sper sa fi rezolvat problema...nu stiu...

    Dau 2 feliute de cozonac. :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Mihaela, tava e ca si cea de cozonac/chec doar ca e din yena?

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Craita draga! Esti o draguta! :*

    RăspundețiȘtergere
  15. Diana, inteligenta e de mare ajutor. :))) Tu doar intinzi aluatul, il ungi cu nuca si-l pui in tava. :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Pansy, da. E posibil ca in functie de faina sa intre mai mult sau mai putin. Si atunci o adaug treptat.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  17. Mirela, nici eu nu sunt mare fan, dar copiilor le place. Mie imi place doar atunci cand e foarte proaspat.

    RăspundețiȘtergere
  18. Cum ii Miha? Ii bun rau asa precum arata?? !! O sa-l testez si eu sometimes . Te pup

    RăspundețiȘtergere
  19. Miha, ai dreptate. Mie imi place cald, sa simt zaharul crocant de pe deasupra. Auch! Cred ca o sa fac unul mai micut cat sa-l mancam cald :))

    RăspundețiȘtergere
  20. si eu fac aceasta reteta sa vedem daca iese

    RăspundețiȘtergere