Ciorba de peste

sâmbătă, 5 martie 2011

Pe langa ciorba de burta, aceasta este cea de-a doua ciorba ce n-am preparat-o niciodata. Am avut ceva emotii, dar a fost buna.


2 capete de crap si 2 bucati din trunchi
1 ceapa mare
1 morcov
1 telina mica
1 pastarnac
1 ardei gras
1/2 gogosar
1 cana suc de rosii
500 ml bors acru (sau zeama de varza)
patrunjel si leustean
sare

Ceapa, ardeiul si gososarul se toaca marunt. Morcovul, telina si pastarnacul se dau pe razatoarea cu ochiuri mici. Se pun la fiert in oala in care vom prepara ciorba. Se fierb 15-20 deminute, pana se inmoaie.

Exista si varianta in care legumele se calesc in ulei, apoi se acopera cu apa si se fierb.

Crapul se curata si se spala. Se scoate cu atentie osul patrat de la gat, altfel va provoca amareala la fierbere. Se scot si urechile. Se presara cu putina sare si se tine la rece pana se adauga in ciorba. Nu se tine in apa deoarece isi pierde gustul.

Cand legumele sunt fierte se adauga sucul de rosii, borsul fiert in prealabil si bucatile de peste. Se fierbe 10-15 minute, nu mai mult, altfel se sfarama.

Se potriveste gustul de sare, se pune verdeata tocata marunt, se mai dau 2 clocote si se da deoparte. Se poate servi cu ardei iute.

Share This Post

25 de comentarii:

  1. Arata tare bine... nici eu nu am facut niciodata ciorba de peste!...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu o prepar destul de des pentru ca ii place tare mult lui George.Ti-a placut?

    RăspundețiȘtergere
  3. http://www.revistabiz.ro/topul-bloggerilor-cu-cea-mai-mare-vizibilitate-pe-regiuni-177.html

    RăspundețiȘtergere
  4. arata minunat, da' nu vreau: D :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu placere Lumi. Ma bucur ca va place. :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Medi :* mi-a placut atat cat imi place mie ciorba. :)))) Dar daca piticii au mancat inseamna ca fu buna. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Adra, multumesc. :*
    E bun si o onoare pentru mine, chiar daca e din Dobrogea. :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Bine Gabi, asteapta urmatorul meniu. :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. arata grozav! da'uite ca ciorba de peste acrita cu zeama de varza n-am incercat ! dar am s-o fac.

    RăspundețiȘtergere
  10. Tare buna. Si eu m-am incumetat de curand sa o fac si ne-a placut tare mult. O duminica placuta si pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. miha , scumpo! in primul rand felicitari! in al doilea rand cu permisul tau o intrebare: atunci cand faci un tort cu crema ganache se insiropeaza blaturile? multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Pansy, eu am facut cu bors. De zeama de varza scria in cartea de bucate. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim, multumesc frumos!
    Eu de obicei nu insiropez blaturile, iar daca o fac o fac cu putin sirop.
    E chestie doar de gust, daca va plac prajiturile insiropate nu strica sa pui ceva sirop pe blaturi. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Ne primesti si pe noi Miha?..............foarte buna,pup

    RăspundețiȘtergere
  15. Sigur ca va primesc Nadina draga! :*

    RăspundețiȘtergere
  16. salivez de nu mai pot, ce bine poate sa arate

    RăspundețiȘtergere
  17. Ce m-ai nimerit cu ciorba asta ! Desi nu sunt mare fan peste ciorba de peste e preferata mea (doar zeama, ca pestele din ea il mananca sotul:))).Exact asa o fac si eu doar ca o acresc cu otet .

    RăspundețiȘtergere
  18. Domneeeee!
    Am si eu ceva comentarii....atata ulei de masline in orice....
    Uleiul de masline merge in preparatele specifice zonei din care provine iar busuiocul pus in orice....nu isi are rostul.
    de exemplu daca iei un ulei de masline si mai e si extravirgin strica gustul anumitor legume sau preparate pentru ca are aroma sa.
    Busuiocul pus in preaprate , mai ales de peste va anula aroma placuta a acestuia.
    Asa ca mai folositi si ulei de floarea soarelui ca nu dauneaza sanatatii si e mai bun decat uleiurile de fitze care incearca sa ni se bage pe gat.
    Si la mujdei...uleiul de floarea soarelui e sfant. eventual daca e prea gros se poate dilua cu cativa stropi de apa minerala si o lingura doua de smantana,; iar daca e prea subtire se mai poate ingrosa cu nuca macinata sau mar ras ca pentru bebelusi(pasta). Ca sa nu mai zicem de aroma mujdeiului.
    Incercati si nu va va parea rau.
    Promit! Calin:)

    RăspundețiȘtergere
  19. Hi hi...ai dreptate. Multumesc! :)

    RăspundețiȘtergere