Pastrama de pui

duminică, 10 aprilie 2011


De cand am vazut aceasta reteta la Lena am fost convinsa ca o voi face curand si ca va placea familiei. E foarte buna, poate fi servita si calda, ca fel principal alaturi de garnitura favorita, dar si rece, ca aperitiv la o masa festiva. Singurul incovenient descurajat pentru unii ar fi timpul indelungat de macerare, dar rezultatul e fabulos.

Eu deja am preparat-o de mai multe ori, mi-am facut o rutina din asta. :)) Si mi-am permis de fiecare data sa ma joc si sa experimentez alte arome si condimente, cu usturoi si piper sau cu rozmarin. Totul tine de imaginatia si gustul vostru personal.




1 piept de pui
1 lingura sare
1 lingura zahar
1 frunza de dafin
300 ml apa
cateva boabe de ienibahar
cateva boabe de piper negru
1 lingura miere
1 lingura ulei de masline
1 lingurita sos de soia
1 lingurita boia de ardei
1/2 lingurita piper negru macinat

Carnea se va marina in 2 etape.

Pentru prima etapa punem intr-un bol cu capac zaharul, sarea, boabele de ienibahar, piper si foaia de dafin. Turnam deasupra apa (atat cat sa acopere carnea foarte bine) amestecam putin sa se dizolve sarea si zaharul, adaugam carnea si punem capacul. Dam la frigider pentru 24 de ore.

Dupa 24 de ore carnea se scoate din marinada, se clateste bine, apoi se pune pe prosoape de hartie si se usuca foarte bine. Vom pregati apoi cealalta marinada. Amestecam sosul de soia, uleiul, boiaua de ardei, piperul si mierea de albine. Cu acest sos ungem bine carnea pe toate partile, punem din nou in bolul cu capac si dam din nou la frigider pentru 24 de ore ( se poate si mai putin, dar minim 5 ore trebuie sa stea in acest sos).


Fiecare bucata de carne se leaga foarte bine cu ata, pe toata lungimea, dandu-i forma de sul. Punem intr-o tava o bucata de folie de aluminiu, carnea deasupra si se da carnea la cuptor pentru cca 1 ora. Primele 20 de minute am tinut carnea invelita in folie sa se inabuse, apoi am lasat-o sa se rumenesca. Din cand in cand se stropesc rulourile cu zeama ce-o lasa carnea.

Se lasa sa se racoreasca putin, se taie ata cu o foarfeca si se portioneaza dupa dorinta.

Share This Post

11 comentarii:

  1. Super frumos ti-a iesit Miha, si ma bucur mult ca va place - chiar merita incercata.

    RăspundețiȘtergere
  2. O sa incerc cat de curand. Suna si arata minunat,ca tot ce e aici dealtfel.Pupici! :*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  3. Grozava! Ce buna e pentru sandwich-urile puilor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu ma gandesc ca e si foarte sanatoasa facuta la tine in casa fara nitrati si ale chimicale cum luam de la magazin. Deci, este yumm, yumm!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc tuturor de aprecieri.
    Intr-adevar este foarte buna, merita sa incercati macar o data sa o faceti. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Doar ce am facut-o si eu si s-a evaporat in 10 min. Data viitoare fac mult mai multa.
    Totusi data viitoare o sa reduc zaharul si mierea, ptr ca mi s-a parut ca a iesit prea dulce. Si am mai avut o problema cu marinata dupa ce am pus pastrama la cuptor: s-a ars! Ce sa mai ung pastrama cu marinata scursa ca era toata arsa? De ce oare? As inerca sa o pun pe hartie de copt data viitoare, nu pe folie de aluminiu.
    Oricum, cand am vazut ca s-a ars marinata am mutat pastrama in alta tava si totul a iesit perfect. PAstrama nu era absolut deloc arsa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mirela, ma bucur ca v-a placut.
    Asa cum ziceam totul tine de gustul personal, poti pune mai multa sau mai putina sare, mai multa sau mai putina miere...alte condimente...Totul este permis. :)) Poti gusta marinada si in functie de ce va place mai imbogatesti gustul.
    Nu stiu de ce s-a ars marinada, eu n-am patit asa niciodata. Poate coace cuptorul tau un pic prea tare?

    RăspundețiȘtergere
  8. In cat timp trebuie consumata, daca este tinuta la frigider?

    RăspundețiȘtergere
  9. Anda, eu de fiecare data fac cantitati mici, dintr-un piept de pui. Si mancam, cum ar veni, azi si maine.

    RăspundețiȘtergere