Desert cu bezea si zmeura

sâmbătă, 3 septembrie 2011

Un desert usurel, cu blat crocant de bezea fructata umplut cu frisca prospata si zmeura delicata. Savuros pana la ultima firimitura.

Seamana foarte mult la gust cu Pavlova, doar blatul de bezea e mai subtire si evident ca are o alta textura.



100 g albus
100 g zahar
1 lingura sirop concentrat de capsuni si zmeura
1 lingura praf de budinca de capsuni Dr Oetcher

Pentru umplutura:

250 ml smantana pentru frisca
1 intaritor de frisca
1 plic de zahar vanilat
zmeura

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Adaugam zaharul lingura cu lingura, mixand bine dupa fiecare. La final vom obtine o spuma lucioasa, care face tepi atunci cand scoatem paletele mixerului. Se adauga praful de budinca si se omogenizeaza usor, apoi siropul concentrat.

Punem bezeaua intr-un posh si intr-o tava tapetata cu hartie de copt spritam spirale de bezea, de marimea dorita.  Dam tava la cuptor la foc mediu, cu usa cuptorului deschisa. Lasam la cuptor pana spiralele de bezea se usuca.

Le desprindem usor de pe hartia de copt si le lasam la racit pe un gratar.

Smantana pentru frisca o batem pana devine pufoasa. Adaugam zaharul vanilat si intaritorul de frisca si mixam pana se intareste suficient. Nu se insista prea mult, sa nu se taie.

Daca doriti, puteti sa indulciti frisca. Eu n-am mai pus zahar, am considerat ca blatul de bezea e suficient de dulce.


Punem frisca pe unul din blaturi,  apoi zmeura dupa preferinta. Acoperim cu un alt blat si continuam operatiunea. Turnuletele le facem cat de inalte vrem. :)



Share This Post

16 comentarii:

  1. ma mut la tine!un desert de nota 10.pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu sunt innebunita dupa Pavlova, asa ca vezi sa nu te trezesti cu mine la usa.

    RăspundețiȘtergere
  3. O minunatie, nu am cuvinte de lauda , la ce bine arata, iar prezentarea de invidiat! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vreau si eu, ca-s obosita la cit am muncit toata ziua... poate imi revin si dorm bine la noapte... Pumpici ``

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu azi nu am avut nimic dulce azi si tu imi pozezi deliciul asta?O seara buna,Miha!

    RăspundețiȘtergere
  6. Intr-adevar un desert fin si savuros! Merita incercat!

    RăspundețiȘtergere
  7. a alta dulcegarie de senzatie , imi place mult !!

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos, o tapiterie care se pretează bine
    Îmi place
    Vă doresc o mare duminică
    Valerie

    RăspundețiȘtergere
  9. ce desert apetisant si extrem de aratos!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc mult dragele mele pentru aprecieri. :* :* :*
    Imi cer scuze ca raspund cu intarziere, dar zilele astea sunt cam nauca de cap. Ne pregatim de scoala... uffff...

    RăspundețiȘtergere
  11. Vai vai ce-mi faci:)...Cat de bine arata! Daca mai postezi retete din astea savuroase, intr-o zi o sa te trezesti cu noi toti la usa:D.

    RăspundețiȘtergere