Tort cu caramel si ciocolata

luni, 14 februarie 2011

Noi nu tinem mortis sa sarbatorim Valentine's Day. Suntem prea "batrani" pentru asta :)) si pentru atat de multe inimioare rozzzz....:)))  Dar cum dragostea pluteste in aer, cum de peste tot se simte iubirea... m-am lasat dusa de val si am profitat de ocazie sa pun in practica o combinatie de caramel si ciocolata ce ma bantuia de multa vreme.

Pe de alta parte am profitat de ocazie sa onorez provocarea lunii februarie, provocare la care va astept si pe voi. ;) Pana diseara imi mai puteti trimite pozele voastre.

Deci, ocazii...ca sa nu spun scuze :)))...am tot avut sa fac acest tort.

Nu e atat de dichisit, frumos si elegant ca cel de anul trecut, dar e atat de bun, incat asta se poate trece cu vederea. Sau nu? :)))



Pentru blat:


5 oua
5 linguri zahar
5 linguri faina
2 linguri cacao
3 linguri ulei
1 lingurita praf de copt
esenta de vanilie

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Adaugam zaharul si mixam pana obtinem o spuma tare si lucioasa, dupa care punem galbenusurile frecate cu ulei si esenta de vanilie, ca pentru maioneza, amestecand usor. Faina amestecata cu praful de copt si cacaoa se incorporeaza usor in compozitie, cu miscari de jos in sus.

Compozitia se imparte in 3 si se coc 3 foi intr-o tava inimioara tapetata cu hartie de copt, la foc mediu, timp de aproximativ 15 minute fiecare. Se scot pe un gratar si se lasa la racit.

Crema ganache de ciocolata:

100 g ciocolata amaruie
150 ml frisca lichida

Ciocolata rupta bucatele o punem intr-un vas la foc mic impreuna cu frisca. Aducem la punctul de fierbere, dam deoparte, omogenizam si dam la rece pentru cateva ore, pana compozitia se intareste, apoi o mixam pana obtinem o crema pufoasa.

Pentru caramel:

200 g zahar
80 g unt
130 ml frisca lichida

Zaharul il topim. Il lasam pe foc pana devine lichid si capata o culoare aurie. Atentie sa nu se arda.

Dam deoparte de pe foc, adaugam smantana (atentie din nou, la aburi). Tragem vasul inapoi pe foc si amestecam incontinuu pana se topeste tot caramelul, moment in care adaugam si untul. Amestecam incontinuu si fierbem pana compozitia se ingroasa, pana ajunge la consistenta unei smantani. Se da deoparte si se lasa la racit.

Pentru glazura:

100 g ciocolata amaruie
50 g unt
50 ml frisca lichida

Ciocolata o topim impreuna cu untul si frisca intr-un vas la foc mic pe aragaz sau la microunde. Se omogenizeaza si se lasa la racit.

Pentru sirop:

50 ml apa
50 g zahar
1-2 linguri coniac

In tava in care am copt blaturile punem in blat pe care-l insiropam, crema de ciocolata,

al doilea blat insiropat, apoi caramelul,


pe care-l acoperim cu cel de-al treilea blat, de asemenea insiropat.

Dam la rece pentru cateva ore, apoi rasturnam tortul pe un platou si turnam glazura deasupra.

Share This Post

15 comentarii:

  1. Arata nemaipomenit si este sigur f bun!!!
    Spune-mi te rog de unde ai luat forma de copt inimioara cu fundul detasabil? Caut de mult timp asa ceva, e f util, eu am doar de forma rotunda

    RăspundețiȘtergere
  2. Wuau!Ce bine arataaaaa!Am facut si eu un tort cu ciocolata,dar cum s-a terminat deja,acum ca vad felia asta asa de apetisanta imi vine,iar pofta de ciocolata!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am uitat sa-ti spun:"VALENTINE'S DAY FERICIT!"

    RăspundețiȘtergere
  4. O zi frumoasa si plina de iubire!!!
    tortul e super. Iubesc caramelul si ciocolata :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Am promis ca ma prezint azi sa-mi dai inimioara... Iote-ma sint prezenta...
    Dar ia spune mataluta, e de la ustensila noua ca faci pozele asa mumoase, sau te-ai scolit si mie nu mi-ai spus nimic...
    Pupici si... sa fii iubita, draga cuscra !

    RăspundețiȘtergere
  6. cred ca e grozav! "sexiunea" e tare de tot!

    RăspundețiȘtergere
  7. uitasem sa-ti spun ca te asteapta un premiu la mine pe blog. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc pentru reteta.Adevarat ca eu am folosit doar blatul,care a iesit foarte pufos,de altfel,facut din 2 portii,pentru ca doream un tort mai mare.
    L-am combinat doar cu frisca batuta si bucatele de ananas conservat.
    A iesit minunat!

    RăspundețiȘtergere
  9. O combinatie excelenta: blat de cacao, frisca si ananas. Tre sa fi fost minunat!

    RăspundețiȘtergere