Prajitura Televizor

duminică, 14 iunie 2009

a la Laura S

Prajitura Televizor este o prajitura din categoria retelor de prajituri de casa, ce ne aduc aminte de copilarie. Era oare vreo sarbatoare in familie fara Prajitura Televizor? 

Prajitura Televizor


Pentru cele 2 blaturi de cacao avem nevoie de:

250 g faina
5 oua
120 g unt
120 g zahar
150 ml lapte
3 linguri cacao
1 lingurita bicarbonat stins cu zeama de lamaie

Se separa ouale,iar albusurile se bat spuma cu zaharul. Galbenusurile se mixeaza cu untul,cacaoa apoi turnam alternativ laptele si faina.



Dupa ce am omogenizat se adauga albusurile batute spuma si bicarbonatul stins cu zeama de lamaie.



Compozitia se imparte in doua si se coc doua blaturi intr-o tava tapetata cu hartie de copt.



Pentru blatul de pandispan avem nevoie de:

4 oua
4 linguri apa
8 linguri zahar
8 linguri faina
1 praf copt

Se separa ouale,iar albusurile se bat spuma tare cu zaharul si apa,apoi se adauga galbenusurile unul cate unul.



La sfarsit faina amestecata cu praful de copt.
Se coace intr-o tava de 25/35 cm,tapetata cu hartie de copt,30 minute.

Pentru crema avem nevoie de:

200 ml lapte
4 linguri faina
250 g unt
250 g zahar
arome,dupa preferita

Laptele se amesteca cu faina si se pune la fiert ,pana devine gros ca o budinca, dupa care se pune la racit.



Separat se mixeaza untul cu zaharul si aroma preferata. Dupa ce amestecul de faina si lapte s-a racit se mixeaza cu amestecul de unt si zahar si se pune la rece.



In plus mai avem nevoie de:

200 g de gem de citrice pentru uns blaturile
100 ml sirop de zahar ars

Asamblarea:

Incepem cu unul din blaturile cu cacao,pe care repartizam jumatate din cantitatea de crema.



Blatul de pandispan il insiropam,il ungem cu gem pe ambele parti,apoi il punem deasupra blatului de cacao.



Repartizam uniform si cealalta jumatate din crema si acoperim cu blat de cacao insiropat.

Se da la frigider pentru cateva ore,apoi se portioneaza.



La cat a iesit de frumoasa,eu as boteza-o mai degraba "prajitura LCD" :))

Share This Post

69 de comentarii:

  1. cica LCD:)))))))
    super,arata bine!
    vin catre tine!
    vrum,vrum,vruuuuuuuuuuuuum......:P

    RăspundețiȘtergere
  2. Prajitura asta imi aduce aminte de copilarie. Mama mereu facea nu era sarbatoare fara televizor. Eu nu am facut de ani de zile dar mi-e dor macar sa gust.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata taaaaaaare apetisant,Miha... si banuiesc ca e dementiala la gust!:-D

    RăspundețiȘtergere
  4. Gaby,te astept! Ambaleaza motorul mai tare! :))

    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai dreptate Alexandra! E prajitura copilariei noastre! ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Cum poate sa arate ... si eu sunt la dieta :)
    E super buna numai privita !

    PS : Miha ai un mail sunt curioasa de raspunsul tau :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Lala,e foarte buna si mancata! :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Ador combinatia asta.Am sa icerc si eu reteta

    RăspundețiȘtergere
  9. Kity,e o prajiturica tare buna.Cu siguranta n-o sa-ti para rau daca o vei incerca! ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Tocmai am terminat prajitura. Parea foarte frumoasa si gustoasa, asa ca am incercat-o si eu, dar reteta cu siguranta este gresita. M-am chinuit o gramada la blatul de cacao. Sigur nu trebuia mai mult lapte? Am mai pus eu lapte din ochi pana a iesit o compozitie mai diluata, ca cea din poze, caci imi iesise cu doar 150 ml de lapte o bila tare, care nu se putea amesteca, ca un ghemotoc, mi-a sarit si paleta din mixer, s-au blocat paletele in asa compozitie... sigur ai gresit cand ai postat reteta. Mi-am facut mii de nervi. Si am mai avut o problema: cu crema. Se pune zahar tos sau pudra. Eu am pus zahar tos si se simt granulele. Sper sa se mai dizolve in crema pana maine dimineata. Oricum, prajitura ta arata bine, dar reteta nu e buna. Mai verifica o data, daca ai timp, ingredientele si modifica. Numai bine

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi pare rau Andreea ca nu ti-a iesit prajitura.
    Dupa cum ai vazut, eu am facut-o dupa reteta Afroditei de pe culinar, am urmat reteta ei intocmai si a iesit foarte bine. Consistenta aluatului e cea de chec, groasa dar curgatoare. Ai masurat bine faina? Nu stiu...zic si eu...
    Pentru crema se poate folosi orice fel de zahar, important e sa mixezi pana se topeste. Eu, de cele mai multe ori, inainte de folosire rasnesc zaharul putin, tocmai in ideea de a nu mixa prea mult. Dar na, io-s mai comoda. :)))

    Craciun fericit si numai bine si tie!

    RăspundețiȘtergere
  12. Blatul de jos de cacao nu se insiropeaza? Numai pandispanul si blatul de cacao de deasupra?

    RăspundețiȘtergere
  13. Ba da, se insiropeaza si cel de dedesupt.

    Sa nu pui mult sirop, caci foile se inmoaie si de la crema cu unt.

    RăspundețiȘtergere
  14. Mi-a placut televizorul, dar nu ca prajitura, ci ca tort. Adica i-am pus mai mult sirop si l-am ornat cu frisca.
    Are dreptate admiratoarea anterioara, aluatul cu cacao e cam tare si a fost greu de mixat, dar cred ca nu-i nici o problema daca schimbam ordinea incorporarii ingredientelor, ca sa rezolvam problema asta.
    Ideea gemului de citrice mi-a placut foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  15. Cred ca voi reface curand prajitura asta. Neaparat trebuie sa verific, sa vad care e consistenta finala a aluatului.
    Ma bucur ca v-a placut!

    RăspundețiȘtergere
  16. Consistenta finala a aluatului cu cacao este ok, problema era ca albusurile se pun ultimele si chinui un pic mixerul ca sa incorporezi atata faina (plus cacaoa) doar in galbenusuri si un pic de lapte. Imi dai voie sa adaug faina la urma de tot? :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Hi hi...Cristina...fentarea unei retete este permisa in bucatarie. :)))

    RăspundețiȘtergere
  18. Arata superb;trebuie neaparat sa o incerc.In curand o sa va spun.Ceao.
    Marina

    RăspundețiȘtergere
  19. Foarte bine arata televizorul vreau si eu sa-l fac ,dar te-as ruga sa-mi spui si mie pe ce dimensiune de tava ai copt (eu am tavi foarte mari tip cn30cm/85cm).

    RăspundețiȘtergere
  20. Anita, tava mea are 25/35 cm. As vrea si eu asa o tava mare ca a ta. :))

    RăspundețiȘtergere
  21. Hallo Miha1
    Ma bucur ca ai incercat acesta prajitura si ti-a iesit "SUPR" frumoasa.
    Ma mira faptul ca , ai primit si critici, pe baza cantitatilor la ingrediente.
    Eu am preparat-o de 3 ori si de ficare data a iesti "perfect".
    Miha, as avea o rubaminte.Te-as ruga sa complectezi titlui retetei.
    De ex.
    PRAJITURA TELEVIZOR BY LAURA S.
    Ca aici;
    http://leckereien.blogspot.com/2008/08/prajitura-televizor-la-laura-s.html

    unde este originalul si pe care doresc sa-l pastrez ca reteta proprie.

    Iti multumesc pentru intelegere si pentru increderea de a fii incercat reteta!

    Cu deosebit respect si prietenie
    Laura S.

    RăspundețiȘtergere
  22. Multumesc Laura. :)

    Am modificat link-ul. ;)

    RăspundețiȘtergere
  23. Liebe MIHA,ich danke Dir ganz herzlich für deine verständnis!
    Ich wünsche Euch allen ein schönes,lange Wochenende!
    LG
    Laura S.

    RăspundețiȘtergere
  24. super reteta ,acum o fac sper sa-mi iasa [eu o aveam altfel]
    blatul cu cacao a iesit bine ,probabil depinde si de oua ,daca sunt mai micute iese mai consistenta compozitia.

    RăspundețiȘtergere
  25. foarte buna prajitura............va recomand si voua!

    RăspundețiȘtergere
  26. Elena, cum a iesit prajitura? Astept si parerea ta. :)

    RăspundețiȘtergere
  27. am incercat si eu prajitura insa s-a intamplat ceva cu crema - a iesit prea lunga. eu cred ca trebuia sa folosesc unt adevarat nu margaria speciala pentru prajituri stiti voi de pe la ce firma. in rest gustul a fost super bun caci sotul a mincat 3/4 din ea in doar o zi si jumatate. pentru mine a fost o adevara surpriza sa o reusesc dupa catasrofele culinare de acu vreo 3-4 ani. sa fiti iubiti si nu renuntato sa gatiti si acasa intr-un mod mult mai sanatos decat orice restaurant.

    RăspundețiȘtergere
  28. Brulina, iti doresc cat mai multe succese in bucatarie de aici incolo. :)
    Nu stiu sa-ti spun daca margarina a fost de vina, nu mai folosesc margarina de multa vreme si nu-i mai stiu "calitatile". :))
    Daca pana la urma finalul a fost unul fericit, asta e cel mai important.
    O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  29. Hallo Miha si Brulina1
    Am primit si eu Comentariu acestei fretete si m-am gindit ca, avind putin exeperientA sa o imparatesc si altora.
    MARGARINA - in general grasimile vegetale pentru creme Nu sint prea indicate deoarece se intimpla ceea ce ti-sa intimplat si tie.
    UNTUL este de RECOMANDAT!
    In aluaturi MARHARINA este perfecta.
    Deci pe viitor, la creme NUMAI UNT!

    Am patit si eu odata cu acesta reteta http://leckereien.blogspot.com/2009/04/prajitura-cu-crema-de-vanilie-si-banane.html si mi-am intret o fost vecina, de la care am si primit reteta si mi-a spus ca e de indicat in creme sa se foloseaca doar UNT.
    Mult spor la bucatarie!
    Cu prietenie si respect
    Laura S.

    RăspundețiȘtergere
  30. Multumesc tare mult Laura de lamuriri!
    Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  31. Miha, hi!
    Cu multa placere si scuze "inertia butonatului" :-)
    ...ah...:-( "Ich bin eine Katastrophe"!
    Nie Zeit richtig zu schreiben...

    Wünsche dir,ein schönes Wochenende!
    LG
    Laura S.

    RăspundețiȘtergere
  32. de cand am vazut prajitura mi-a facut cu ochiul,acum o fac...sper sa iasa la fel de frumoasa ca a ta:)
    citind mai sus comentariile vad ca unele au avut problema cu blaturile de cacao...si nu stiu de ce
    daca respecti cantitatile iese perfect..exact ca o crema...
    normal ca untul trebuie sa fie la temperatura camerei(nu inghetat)ca sa il poti bate bine si ca paletele de la mixer sa nu sara:))
    revin cu impresi dupa ce o asamblez....
    voi posta reteta si pe blogul meu..
    te pup,Miha si tine-o tot asa

    RăspundețiȘtergere
  33. Michelle, cu siguranta va iesi mult mai frumoasa ca a mea, caci tu esti o maestra. Te pup si astept impresii. :*

    RăspundețiȘtergere
  34. eee,de unde atat ..eu inca sunt incepatoare...astept sa se raceasca siropul si trec la asamblare...
    la crema ca sa nu se mai simta zaharul eu am facut asa:laptele ,zaharul si faina se amesteca si se pune la fiert cand s-a facut crema am adaugat untul si am luat de pe foc....omogenizezi bine si apoi lasi la racit
    cand e rece adaugi arome...:)

    RăspundețiȘtergere
  35. O incepatoare priceputa. ;) :*

    De retinut ideea ta cu untul. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  36. prajitura arata super o so incerc si eu sper sa imi easa orcum arata super

    RăspundețiȘtergere
  37. Elena Apostol-Filimon25 februarie 2011 la 23:02

    Am sa fac si eu prajitura asta maine arata si bine iar de buna nici nu ma indoiesc .Din cate retete am facut de la tine Miha toate au fost reusite .

    RăspundețiȘtergere
  38. Elena, tin pumnii sa iasa bine, desi nu ma indoiesc ca va iesi spectaculoasa. :*

    RăspundețiȘtergere
  39. Elena Apostol-Filimon27 februarie 2011 la 03:30

    Miha draga a iesit supeeeeer !!!!Am facut si Drobul de pui in bacon ,nu am cuvinte sa iti multumesc indeajuns .Te pup

    RăspundețiȘtergere
  40. Felicitari Elena, eram sigura ca-ti va iesi bine. ;)
    Ma bucur la fel de mut ca tine pentru reusita. Pupici si multumesc! :*

    RăspundețiȘtergere
  41. Aiurea de tot reteta asta, ca de fapt multe altele ...La prajitura televizor nu se insiropeaza nici o foaie dar crema se face cu lapte 500 ml care va fi suficienta si va topi si zaharul dar totodata inmoaie si foile. Nici in fotografie nu pot spune ca prajitura asta este reusita ...are un strat subtire, subtire de crema..mai invatati dragelor !

    RăspundețiȘtergere
  42. Ti-am aprobat comentariul doar ca sa te citesti si poate asa sa-ti dai seama ca vorbesti prostii. A doua oara, fara sa ai si argumente la ceea ce spui nu iti voi mai aproba comentariul.
    Aceasta prajitura am facut-o dupa reteta Laurei, n-am inventat-o eu si nu sunt singura din blogosfera care a incercat-o.
    Crema este suficienta atat cat e, daca tie iti place cu mai multa crema poti face mai multa, care e problema? Verifica in reteta ta si vezi cam ce marime are prajitura de se face crema cu juma de litru de lapte.
    Asa-i ca e tare usor sa vii si sa improsti cu noroi peste munca altora? Ce-ar fi sa ne arati creatiile tale, care banuiesc ca sunt perfecte? Noooo...e fain sa te ascunzi in anonimat.

    O zi buna si numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  43. Buna Miha!
    Am citit si eu postarea "ANONIMULUI/-EI-????"
    Ce sa zic...???!
    CRITICA- este sanatoasa, nimic de zis, dar doar atunci cind se poate argumenta, in cazul acesta cu "dovezi"....
    Asa ca , drag/-a "ANONIM", lasa sa vorbeasca "muunca"....
    Si-n in final, NU ESTE NIUMENEA OBLIGAT sa faca reteta de care NU crede ca este "in stare"....

    MIHA-DANKE!!!
    Lg,
    Laura S.

    RăspundețiȘtergere
  44. am de gand sa o fac pentru colegele mele dar ma tem ca trebuie sa dublez sau sa triplez masurile pentru a fi o posibilitate de a ramne ceva dupa ce da sotu si printesita mea iama prin ele :)) arata superb si sunt convinsa ca e delicioasa la fel ca toate retetele pe care leam incercat de pe blogul tau.

    RăspundețiȘtergere
  45. E o prajitura tare buna, cu siguranta va trebui sa maresti cantitatile, daca ai 2 pofticiosi acasa. :))

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  46. Oooo. De cand nu mai e bunica nu am mai mincat televizor. Era prajitura mea preferata.
    Ma bucur ca am gasit aici reteta. Am s-o fac si eu cit mai curind sa-mi amintesc de vremurile bune.
    E minunata la gust.Doamnelor merita sa o incercati.

    RăspundețiȘtergere
  47. Multumesc Rodica!
    Ma bucur ca am putut fi de folos! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  48. Buna ..., aveti dreptate ..., de foarte multa vreme nu am mai savurat o prajitura cu crema din faina , lapte , zahar si unt ... abia astept sa o gust ..., multumesc pt aceasta reteta ..., va pup si sarbatori fericite sa aveti , va doresc din toata inima

    RăspundețiȘtergere
  49. Sarbatori fericite si tie! Ma bucur ca am putut fi de ajutor.. :)

    RăspundețiȘtergere
  50. Buna ..., aveti dreptate ..., de foarte multa vreme nu am mai savurat o prajitura cu crema din faina , lapte , zahar si unt ... abia astept sa o gust ..., multumesc pt aceasta reteta ..., va pup si sarbatori fericite sa aveti , va doresc din toata inima , cu prietenie Cerasela

    RăspundețiȘtergere
  51. prajitura e costisitoare ,dar merita din plin sa incercati

    RăspundețiȘtergere
  52. Orice prajitura elaborata necesita si ceva investitie, daca nu de bani, macar de timp si rabdare. :)) Si chiar si asa, cred eu ca tot nu se ajunge la pretul celor de cumparat. ;)

    Multumesc, ma bucur ca ti-a placut!

    RăspundețiȘtergere
  53. Buna,Miha!!!Te-as ruga sa-mi spui cu ce gem as putea inlocui nu am de citrice.....vreau sa fac prajitura neaparat.Mii de pupici ,un an bun plin de impliniri si foarte multe postari.

    RăspundețiȘtergere
  54. Buna Felicia! Un an bun si tie, multumesc!

    Poti inlocui cu gem de caise sau orice alt gem acrisor. ;)

    RăspundețiȘtergere
  55. Iti multumesc pentru raspuns,dar am fost harnica si am facut gemul de citrice deci am facut prajitura a iesit perfect fara nici un fel de probleme(asa cum sustin unele persoane) si este foarte buna si racoritoare.Multumim din suflet te pupam!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  56. Wauuu... ce super Felicia draga! Ai facut si gem. Felicitari!

    Ma bucur tare mult ca a iesit bine si ca va place! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  57. Buna Miha !Rasfoiam asa pe blogul tau si am gasit reteta asta ,pe care o am si eu de foarte multi ani dar a mea e alt fel .Foile se coc pe dosul tavii si este cu gem de caise acrisor in loc de gem de citrice si nu este insiropata dar cateo odata mai adaugam noi cate ceva in plus sau minus la cate o reteta dupa preferinta . Am mancat o data tot prajitura televizor dar avea :blat maro ,crema de vanilie. pandispan.iar crema de vanilie,blat de cacao si glazurat deasupra cu glazura de ciocolata .
    A... si era foarte insiropat,cat despre cantitati daca nu ai cantar electronic cateodata dai gres ,asta din proprie experienta ,cat despre comentariile rautacioase.........cateodata nu-ti iese din prima si renunti iar alta data, iti iese prima data apoi nu -ti mai iese apoi ,am patit si d-astea .Deci draga mea , pupici si padure fara uscatura.....nu cred ca ai vazut .o zi buna de la malul marii ,lenna

    RăspundețiȘtergere
  58. Lenna, stiu ca exista mai multe variante. Eu am facut varianta gasita la Laura, ca mi-a placut atunci, la momentul respectiv. Daca imi aduc aminte varianta Laurei era cu gem de caise, dar eu am inlocuit cu gem de citrice, ca de asta aveam atunci in casa si am zis eu ca e mai bun. :)) Chestie de gust, evident!

    Cumnata mea are reteta cu foi care se coc pe fundul tavii, asa cum zici tu si cu ciocolata deasupra. Doar ca fara gem. Probabil si asta o fi o varianta adaptata la gustul personal.

    Intr-o buna zi cand o sa-mi vina cheful de copt foi o voi incerca si pe aia.

    Cat despre comentarii rautacioase... hmmm...m-am obisnuit. :)) Fiecare e liber sa-si exprime opinia, atata timp cat are argumente si o face civilizat.

    Imbratisari si o duminica frumoasa iti doresc. :*

    RăspundețiȘtergere
  59. arata super am sa incerc si eu

    RăspundețiȘtergere
  60. Multumesc, ma bucur ca-ti place.
    Sa ai spor!

    RăspundețiȘtergere
  61. PRAJITURA COPILARIEI MELE,CE FERICITI ERAM ATUNCI .........NU CA SI ACUM CU ATATEA GANDURI SI ATATA STRES ,MAMI SI AZI M AI FACE PRAJITURA AIA CAND VENIM ACASA DE SARBATORI,MULTE SALUTARI DE LA DANA AUSTRIA

    RăspundețiȘtergere
  62. Am ancercat retea a iesit super, trebuie sa respecti reteta si totul este ok.am pregatito pt. ziua sotului.multumesc pt. reteta
    .

    RăspundețiȘtergere
  63. Multumesc, ma bucur ca a iesit bine si ca v-a placut!

    RăspundețiȘtergere
  64. Cele mai bune sunt clatitele:X:D

    RăspundețiȘtergere
  65. dr daca nu avem bicarbonat ce putem pune??

    RăspundețiȘtergere
  66. Buna.

    Poti inlocui cu praf de copt, fara sa-l mai stingi cu zeama de lamaie.

    RăspundețiȘtergere