Napolitana cu caramel

vineri, 8 aprilie 2011

Va mai aduceti aminte de caramelul acela curgator? :)) Eu am ramas cu gandul la el si dupa cateva zile de of-uri si suspine :)) m-am hotarat sa-l fac din nou. De data aceasta in alta varianta. Rapida si simpla.



250 g zahar
100 g unt
150 ml frisca lichida
1 foaie de napolitana
~100 g miez de nuca prajit

Zaharul se caramelizeaza, pana se aureste si devine lichid. Se da deoparte si turnam frisca lichida (atentie la aburi!) Punem din nou pe foc si amestecam continuu pana se topeste caramelul si compozitia incepe sa se ingroase, moment in care punem si untul. Amestecand continuu, se fierbe pana caramelul ajunge la consistenta dorita. Se da deoparte de pe foc, se adauga miezul de nuca prajit, curatat de coaja si rupt bucati cu mana.


Se lasa sa se racoreasca.

Foaia de napolitana o taiem in 2. Turnam caramelul caldut pe o bucata de napolitana, nivelam si acoperim cu cealalta bucata de napolitana. Dam la rece pana caramelul se intareste, apoi se portioneaza.


Share This Post

25 de comentarii:

  1. Ce buna idee!
    Ii povesteam Ancai ca mi-am facut numai caramelul ca sa-mi fac pofta :))
    Fain arata!

    RăspundețiȘtergere
  2. aiiiiii ce buna idee cred ca e deliciasa numai bine

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata bine de tot... ma tot intreb cand ai timp sa faci atatea, stiindu-te si cu doi copii. Bravo tie!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi inchipui ce bunaciune e, la napolitana ma refer! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. arata grozav!imi plac prajiturile cu caramel.tare mai esti harnicuta !

    RăspundețiȘtergere
  6. ah ce buna-i prajitura asta,pacat ca eu aici nu gasesc foi,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  7. Te astept cu drag sa participi la provocarea Dulce Romanie,a lunii Aprilie.
    http://bucatepealese.blogspot.com/2011/04/dulce-romanie.html
    O zi placuta !

    RăspundețiȘtergere
  8. Super napolitanele. Dar eu trebuie sa abtin din a le face. bebele meu e prea mic pt asa ceva si sa fac numai pt mine si sotu.....neeaaahhh
    Apropo...am facut aluatul!! E bestial de fain si bun...Anul asta cu el fac cozonacii...Mersi fain Miha

    RăspundețiȘtergere
  9. Frisca lichida este smantana lichida (fara zahar)?
    Kimi

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce frisca lichida ai folosit?
    Multumesc, Kimi.

    RăspundețiȘtergere
  11. Kimi, da...am folosit smantana lichida pe ntru frisca. Dar se poate folosi si frisca lichide vegetala.
    Am luat smantana din Kaufland, Viam scrie pe cutie.

    RăspundețiȘtergere
  12. Alina, ma bucur ca ti-a placut. Eu astazi am facut cu acelasi aluat un cozonac cu branza dulce de vaci. Foooarte bun, dar n-am avut timp si nici dispozitie pentru poze. Poate data viitoare.
    Pupici! :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc mult de invitatie Mimmi!

    RăspundețiȘtergere
  14. Yaya, multumesc.
    Mare pacat ca nu gasesti foi acolo la tine.

    RăspundețiȘtergere
  15. Pansy, multumesc.
    Sunt harnicuta zici? Neeee...doar cateodata. :)))

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc Bianka.
    Daca o sa faci acest desert sigur n-o sa-ti para rau. :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc Natalia.
    Hi hi...as fi vrut sa nu fi fost vb de napolitane. :)))

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc Gabriela!
    Sa stii ca uneori ma intreb si eu asta. :)))

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim, multumesc!
    E bun, merita incercat. :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Gabi, multumesc.
    Si mie de ce nu mi-ai spus? :)) Si? Cum a fost? Ti-a placut?

    RăspundețiȘtergere
  21. Mihule, azi am facut caramelul si l-am amestecat cu popcorn.
    O nebunie!!!!

    RăspundețiȘtergere
  22. He publicado tu post en Mis favoritas de esta semana, espero que te gusten, puedes verlas en http://blocderecetas.blogspot.com/2011/04/mis-favoritas-semana-14-2011.html

    RăspundețiȘtergere
  23. ai gustat si e atat de buna

    RăspundețiȘtergere